کد خبر: ۶۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
نوبخت در نشست خبری تاکید کرد؛​
سخنگوی دولت در واکنش به اظهارات دیروز وزیر امور خارجه امریکا تصریح کرد: اگر بخواهند تجربه را باز تجربه کنند، چیزی جز ندامت برای آنها باقی نخواهد گذاشت.
چیزی جز ندامت برای امریکا باقی نخواهد ماند
محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سخنان پمپئو، با بیان اینکه باید از امریکایی ها چند سوال پرسید افزود: در ۴۰ سال پیش که انقلاب گسترده مردم در ایران شکل می گرفت، آیا آنها موافق پیروزی انقلاب با شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» مردم ایران بودند؟ اگر به خاطر ندارند از ژنرال هایزر بپرسند که اراده امریکا چه بوده است.

وی ادامه داد: وقتی بالگردهای امریکایی وارد صحرای طبس شدند، آیا اراده آنها بود که نظامیان امریکایی زنده زنده در طبس زغال شوند؟ وقتی ارتش صدام با حمایت امریکا به ایران حمله کرد و با موشک ها و هواپیماهای امریکایی زیربنای کشور را تخریب می کرد، آیا هدف آنها تقویت نیروهای دفاعی ایران بود؟

نوبخت تصریح کرد: اگر بخواهند تجربه را باز تجربه کنند، چیزی جز ندامت برای آنها باقی نخواهد گذاشت.

 با وجود همه تحریم ها ما استوارتر شدیم

سخنگوی دولت گفت: با وجود همه تحریم ها و فشارها، ما ماندیم و استوارتر شدیم و تاریخ این را نشان می دهد.

محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران درباره اظهارات خصمانه وزیر امور خارجه امریکا افزود: وزیر خارجه امریکا دیروز تهدید کرد که اگر ایران مطابق اراده امریکا عمل نکند تحریم های شدیدی را اعمال خواهد کرد البته بلافاصله موضع رسمی جمهوری اسلامی ازجانب رئیس جمهور بیان شد اما چند سوال مطرح می شود که شنیدن پاسخ آنها برای مسئولین کاخ سفید لازم است و برای افکار عمومی هم می تواند توجه ایجاد کند.

وی ادامه داد: در 40 سال گذشته که انقلاب گسترده مردم در ایران شکل گرفت آیا امریکایی ها موافق پیروزی انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی بوده اند؟ و اگر این موضوع به خاطرشان نیست از ژنرال آیزن هاور بپرسند.

نوبخت گفت: وقتی هواپیماها و هلی کوپترهای امریکایی وارد طبس شدند و برنامه دقیقی هم داشتند آیا اراده آنها بود که زنده زنده در طبس زغال شوند؟

وی افزود: وقتی که در دهه 60 به ویژه سال 60 از رئیس جمهور گرفته تا نخست وزیر و نمایندگان مجلس در عملیات متعدد تروریستی منافقین به شهادت می رسیدند، آیا همه عملیات این بود که جمهوری اسلامی قویتر شود یا ساقط شود؟

سخنگوی دولت گفت: وقتی ارتش صدام با حمایت امریکا و برخی حکام و تجمع منطقه به ایران حمله کرد و با موشک ها و گراهای هواپیماهای آواکس امریکایی زیربنای کشور ما را تخریب می کرد، آیا قصد داشت بنیه نظام ایران قویتر شود یا از بین برود؟

نوبخت افزود: اراده امریکا در این تخاصم ها چه بود؟ وقتی تحریم های فلج کننده بر علیه جمهوری اسلامی به کار خواهند بست و همین تحریم های فلج کننده را در سال های 90 ، 91 از آژانس به شورای امنیت فرستاده شد و بر علیه جمهوری اسلامی قطعنامه های متعددی صادر شد آیا جمهوری اسلامی قویتر شد یا از بین رفت؟

وی گفت: آیا در این 40 سال با این همه اراده ای که امریکا داشته که جمهوری اسلامی ایران ضعیف تر شود، آیا نیروهای مسلح ما نسبت به موقعی که صدام حمله کرد ضعیف تر شد؟

سخنگوی دولت افزود: آیا اقتصاد ما را که می خواستند ضعیف تر کنند بنیادش ناکارآمدتر شد؟ در این خصوص باید به گزارش صندوق بین المللی پول مراجعه کنیم که اعلام کرده که ایران در جایگاه هیجدهم اقتصاد جهان است.

نوبخت ادامه داد: آنها همه تحریم ها را تجربه کردند و اگر کار تجربه شده را باز تجربه کنند جز ندامت چیزی باقی نخواهد ماند.
وی گفت: امریکایی ها با دست چدنی که به سمت مردم دراز کردند و پشت سر آنها اسرائیل و منافقین ایستادند، آیا مردم ایران ویترین آنها را خواستار دموکراسی مردم می دانند؟

سخنگوی دولت افزود: آیا آقای بولتون بنا به حرف منافقین می خواهد در 40 سالگی انقلاب در ایران و در تهران باشد و آیا آنها نمی دانند که همین منافقین در تهران بودند و فرار کردند؟

نوبخت گفت: آیا کرایه نشینان کاخ سفید مطمئن هستند که مردم ایران را تهدید می کنند و به آنها دیکته می کنند؟

آیا آنها فکر می کنند که مردم امریکا آنها را از کاخ سفید بیرون نمی کنند؟

وی افزود: کارهای ما موفقیت ملت ایران را نشان می دهد و ما در مقابل همه تحریم ها و فشارها ماندیم و استوارتر شدیم و تاریخ این را نشان می دهد.

 همه دستگاه ها موظفند از کالای ایرانی استفاده کنند

سخنگوی دولت گفت: دولت برای حمایت از کالای ایرانی تمام دستگاه ها را موظف کرده تا از کالاهای ایرانی استفاده کنند.

نوبخت در این نشست هفتگی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صداوسیما مبنی بر برنامه های عملی دولت برای حمایت از کالای ایرانی افزود: دولت برای حمایت از کالای ایرانی جلوی واردات کالاهایی را که از مسیر قاچاق وارد می شد، گرفته و با پرداخت ارز به واردات از طریق ثبت سفارش این اقدام را انجام داده است.

وی ادامه داد: تمام کالاهایی که وارد کشور می شود از طریق ثبت سفارش ارز می گیرد و به این صورت مسیر قاچاق این کالاها بسته شده است و دیگر کالای قاچاق وارد نمی شود به همین دلیل یک درصد واردات ما تقلیل پیدا کرده است.

سخنگوی دولت گفت: کالاهایی که می خواهند وارد شوند حتماً گزینش می شود.

نوبخت ادامه داد: سیاست های ما این است که به همه کالاهای وارداتی ارز بدهیم اما همه دستگاه ها موظفند که وقتی کالای ایرانی وجود دارد مطلقاً از کالای خارجی و وارداتی استفاده نکنند.

وی گفت: دولت با ایجاد اشتغال با 12 برنامه ای که امسال دارد زمینه را برای حمایت از کالای ایرانی فراهم کرده است.

 

  47 درصد اعتبارات عمرانی در دو ماه اول امسال اختصاص یافته است

  سخنگوی دولت گفت:​ طی دو ماهه اول امسال 28 هزار و 180 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی که 47 درصد این اعتبارات است به دستگاه های اجرایی، استانها و سایر تخصیص یافته است.

نوبخت  در جمع خبرنگاران افزود: اقدام دیگری که سازمان برنامه و بودجه طی دو ماهه اول امسال انجام داد تخصیص اعتبار به طرح های عمرانی است.

وی ادامه داد: در دو ماهه اول امسال برای دستگاه های اجرایی ملی 13 هزار و 639 میلیارد تومان تخصیص دادیم که 77 درصد اعتبارات این دستگاه ها بود.

سخنگوی دولت گفت:​ برای استانها 9 هزار و 617 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی تخصیص دادیم که 86 درصد این اعتبارات بود.
نوبخت افزود: هزار و 208 میلیارد تومان برای توازن به استان ها دادیم و برای ردیف های متفرقه 3 هزار و 716 میلیارد تومان که 19 درصد اعتبارات است اختصاص دادیم.

وی گفت:​ این اعتبارات ظرف چند هفته آینده به صورت کامل پرداخت خواهد شد.

سخنگوی دولت افزود: درآمدهای ما در دو ماهه اول امسال نسبت به مشابه سال گذشته 37 درصد افزایش پیدا کرده است.
نوبخت گفت: این درآمدها شامل مالیات، حقوق گمرکی و سایر موارد است.

سخنگوی دولت افزود: تخصیص دادن اعتبارات عمرانی را امسال زود شروع کردیم تا کارهای عمرانی آغاز و به دنبال آن اشتغال ایجاد شود.

 تراز بازرگانی در دو ماهه اول امسال مثبت است


­سخنگوی دولت گفت: براساس گزارش رسمی مرکز آمار تراز بازرگانی کشور در دو ماه اول امسال مثبت است.

محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود افزود: براساس گزارش رسمی مرکز آمار از ابتدای فروردین سال 97 تا 29 اردیبهشت میزان واردات ما 6 میلیارد دلار و میزان صادرات ما 7 میلیارد و 490 میلیون دلار بوده است و به این ترتیب یک و نیم میلیارد دلار صادرات ما از واردات ما بیشتر بوده و تراز بازرگانی ما مثبت است.

وی ادامه داد: سال گذشته و در همین مدت مشابه ذکر شده (دو ماهه اول سال گذشته) میزان واردات ما 6 میلیارد و 105 میلیون دلار و میزان صادرات ما 5 میلیارد و 826 میلیون دلار بوده و این نشان می دهد که صادرات ما امسال 28 و نیم درصد افزایش پیدا کرده و واردات ما یک و 7 دهم درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده است.

سخنگوی دولت افزود: این ارقام نشان می دهد که ما با مشکل منابع مواجه نیستیم و منابع ما بیشتر از مصارف ماست؛ همچنین صادرات نفتی ما هم افزایش پیدا کرده است و درآمدهای نفتی ما در یک ماهه فروردین امسال نسبت به مشابه سال گذشته 99 درصد افزایش یافته است.

نوبخت گفت: امسال هر بشکه نفت را 63 دلار فروختیم و در سال گذشته در همین زمان 50 دلار، همچنین میعانات گازی را امسال هر بشکه 66 دلار و در سال گذشته 52 دلار فروختیم.

وی با اشاره به اینکه ما نباید انتظارات روانی جامعه را تشدید کنیم، افزود: هر اتفاقی که در سنوات گذشته افتاده کشور ما موضع استقلال خود را نشان داده و در حال حاضر هم همین طور است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار