کد خبر: ۶۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
یک ایرانی؛‌اولین بازیکن تاریخ ماریتیمو در جام‌جهانی
دروازه‌بان جوان حاضر در ليست کارلوس کي‌روش براي جام جهاني روسيه، بعد از روزهاي موفقي که در ماريتيمو پشت سر گذاشت اکنون کاملا مهياي رقابت بزرگي است که پيش از اين پدرش به بهترين شکل ممکن در آن خاطره‌سازي کرده است.

عابدزاده کوچک، مهیای رقابت بزرگ!
دروازه‌بان جوان حاضر در ليست کارلوس کي‌روش براي جام جهاني روسيه، بعد از روزهاي موفقي که در ماريتيمو پشت سر گذاشت اکنون کاملا مهياي رقابت بزرگي است که پيش از اين پدرش به بهترين شکل ممکن در آن خاطره‌سازي کرده است. امير عابدزاده پس از قرار گرفتن در ليست 24 نفره تيم ملي ايران در گفتگو با سايت باشگاه ماريتيمو گفت: اين افتخاري بزرگ براي من است که اولين بازيکن تاريخ باشگاه ماريتيمو هستم که در جام جهاني حضور پيدا مي‌کند. بايد از همه از جمله مربيان، هم‌تيمي‌هايم، کادر فني و هواداران بابت حمايتي که هميشه از من داشته‌اند، تشکر کنم. همچنين بايد يک تشکر ويژه از رئيس باشگاه ماريتيمو داشته باشم. وي ادامه داد: سعي مي‌کنم پاسخ اعتماد سرمربي (کي‌روش) را بدهم و بهترين عملکردم را در جام جهاني ارائه دهم تا چهره خوبي هم از ماريتيمو به نمايش بگذارم.

واکنش های ادامه دار به لیست کی روش

شبکه تلويزيوني «اي.اس.پي.ان» آمريکا در واکنش به اعلام فهرست 24 نفره ملي پوشان فوتبال ايران براي حضور در اردوي ترکيه توسط کي روش، ليست منتشر شده را عجيب و غافلگيرکننده دانست.
اين شبکه خبري روز سه شنبه در گزارش خود آورده است: «کارلوس کي روش» سرمربي تيم ملي فوتبال ايران فهرست اوليه خود را از 32 بازيکن به 24 نفر کاهش داد و در حرکتي غافلگيرکننده، سيد جلال حسيني مدافع کارکشته اين تيم را در فهرست انتظار قرار داد. گزارش مي‌افزايد: حسيني بيش از 100 بار براي تيم ملي ايران به ميدان رفته و در 11دوره مرحله مقدماتي جام جهاني حضور داشته است. در واقع با توجه به اين آمار و عملکرد فوق العاده حسيني در بازي‌هاي ليگ، انتظار مي‌رفت اين مدافع با تجربه در فهرست اصلي به همراه تيم ملي اين کشور راهي روسيه شود و در برابر اسپانيا، پرتغال و مراکش به عنوان تيم‌هاي همگروه ايران بازي کند. شبکه ESPN نوشت: بر اساس گزارش‌ها، مدافع 36 ساله و کاپيتان اسبق تيم ملي ايران به همراه 4 بازيکن ديگر از جمله، استيون بيت آشور بازيکن ايراني الاصل شاغل در ليگ (MLS)، وريا غفوري و همچنين کاوه رضايي که در ليگ بلژيک به عنوان مهاجم، امتياز بالايي را به دست آوره است؛ در فهرست انتظار اين تيم قرار گرفته اند.تيم ملي ايران که پس از 5 دوره  راهيابي به رقابت‌هاي جام جهاني، اين بار به اميد اولين صعود به مرحله بعدي اين رقابت‌ها کمر همت بسته است، در فاصله کمتر از يک ماه مانده تا آغاز جام جهاني 2018، به ترکيه سفر کرد و به عنوان آخرين بازي‌هاي تدارکاتي خود در اين کشور با تيم ميزبان و يونان پيکار خواهد کرد.
گفتني است تمام تيم‌هاي راه يافته به جام جهاني 2018 روسيه تا چهارم ژوئن فرصت دارند فهرست 23 نفره نهايي خود را اعلام کنند.

تمجيد سرمربي اسپانيا از تيم ملي ايران
در همين حال سرمربي تيم ملي اسپانيا پس از اعلام فهرست نهايي در نشستي خبري شرکت کرد و به سوالات پاسخ داد و به تجميد از ايران پرداخت. وي در خصوص تيم ملي ايران و کي‌‌روش گفت: هيچ حريف ساده‌اي در جام جهاني وجود ندارد. هر بازي براي ما فينال است. ايران و کي روش را به خوبي مي‌شناسم. آنها در سال‌هاي اخير بسيار پيشرفت کرده اند. يک حس وحدت تيمي‌بزرگي در ايران وجود دارد که آنها را به تيمي‌بسيار سختکوش و رقابت طلب تبديل کرده است. از نظر من ايران در جام جهاني قبلي فوق‌العاده بود و مطمئنم که حريف سختي براي‌مان خواهد بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: