کد خبر: ۶۱۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
۴ محصول ایران خودرو تا ۴.۸ میلیون تومان گران شد
در تازه ترین اتفاق های بازار ایران خودرو قیمت ۴ محصول خود را تا ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان گران کرد تا بعد از سایپا بزرگترین خودروساز ایران هم رسما به قافله طرفداران افزایش قیمت خودرو بپیوندد.
مجلس هفته آینده به جنگ گرانی خودرو می رود
در تازه ترین اتفاق های بازار ایران خودرو قیمت ۴ محصول خود را تا ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان گران کرد تا بعد از سایپا بزرگترین خودروساز ایران هم رسما به قافله طرفداران افزایش قیمت خودرو بپیوندد.
به گزارش تجارت آنلاین، شرکت ایران خودرو در جدیدترین تغییرات قیمتی 4 محصول خود را تا 4 میلیون و 800 هزار تومان افزایش قیمت داد. در لیست جدید محصولات این شرکت قیمت وانت آریسان با افزایش 2 میلیون و 784 هزار تومانی با قیمت 31 میلیون و 783 هزار تومان تعیین شده است.
همچنین تندر پیکاپ هم با افزایش 3 میلیون و 430 هزار تومان با قیمت 39 میلیون و 164 هزار تومان ، پارس اتومات با افزایش 4 میلیون و 800 هزار تومان با قیمت 54 میلیون و 802 هزار تومان و خودروی H30 با افزایش 4 میلیون و 380 هزار تومان با قیمت 50 میلیون و 67 هزار تومان به فروش می رسد.
این افزایش قیمت در حالی اتفاق می افتد که سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروهی جهت بررسی قیمت خودرو و سایر عوامل موثر بر بازار خودرو خبر داد و از برگزاری نشستی برای رسیدگی به موضوعات خودرویی با حضور وزیر صنعت سخن گفت.
 سعید باستانی- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری های مجلس حول افزایش قیمت ها و تاثیر تحریم ها بر این بازار اظهار کرد: در همین رابطه کارگروهی جهت بررسی قیمت خودرو سایر عوامل موثر بر بازار خودرو تشکیل شده است.
 او ادامه داد: سه شنبه هفته آینده گزارش نهایی پیگیری های این کارگروه  با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت بررسی شود.
 باستانی افزود: مباحث مرتبط با تحریم و تاثیر آن بر قیمت خودرو و سایر موارد اثرگذار بر قیمت خودرو، همچنین چگونگی کنترل قیمت  و بازار خودرو در جلسه هفته آینده بررسی می شود.
 روز گذشته اعلام شد که موضوعاتی از قبیل احتکار، گرانی و تاثیر تصمیم های بین المللی بر صنعت خودرو روی میز مجلس است. این درحالی است که حدود یک ماه گذشته نیز مجلس از ورود به قیمت گذاری و کنترل بازار خودرو خبرداده بود و به نظر می رسد هفته آینده بسیاری از پرسش ها حول بازار خودرو با حضور بهارستانی ها و سکاندار صنعت کشور، مطرح و رسیدگی شود.
در همین رابطه حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع مجلس با ابراز امیدواری نسبت به تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس، با تاکید بر اینکه در حقیقت حمایت از صنایع خودروی داخلی از جیب مردم صورت می‌گیرد، این کار را نادرست ارزیابی کرد و گفت: ایران ازجمله کشورهایی است که خودرو در آن بالاترین تعرفه را دارد، فکر می‌کنم اگر تعرفه‌هایی مشابه را برای صنایع دیگر داشته باشیم شکوفا می‌شوند ولی در صنعت خودرو با قبول وجود مشکلات، از رقیبان قبلی خود عقب هستیم.
گرمابی تصریح کرد: باید فکری درمورد افزایش قیمت خودرو برای طبقه متوسط و ضعیف جامعه کرد؛ همچنین خودروسازان باید با برنامه‌ریزی به مرحله‌ای برسند که بتوانند با خودروهای خارجی باکیفیت و دارای قیمت خوب رقابت کنند.
وی در ادامه تاکید کرد: اگر بر افزایش تعرفه واردات خودرو از سوی مسئولان و نمایندگان مجلس پافشاری شود نه تنها حقوق مصرف کننده تضییع می شود بلکه دیگر انگیزه ای برای خودرو سازان داخلی در جهت افزایش کیفیت محصولات خود نخواهد ماند و همچنان شاهد تولید خودرو های بی کیفیت با قیمت بالا در کشور خواهیم بود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح ساماندهی بازار خودرو که یک فوریت آن تصویب و برای بررسی و چکش کاری به کمیسیون صنایع و معادن ارسال شده و در حال حاضر در دست بررسی است و به احتمال زیاد این طرح درهفته های آینده در  صحن علنی مجلس رای بیاورد و به تصویب نمایندگان خانه ملت قرار گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار