کد خبر: ۶۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی با سهرابی مشاور وزیر امورخارجه و جواد نوروزی مولف کتاب نفیس خلیج فارس دیدار و با اهدای لوح سپاس از این اقدام ارزنده تجلیل کرد.
تجلیل مدیرعامل بانک کشاورزی از مولف کتاب نفیس خلیج فارس

روح اله خدارحمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی با دکتر سهرابی  مشاور وزیر امورخارجه و جواد نوروزی مولف کتاب نفیس خلیج فارس دیدار و با اهدای لوح سپاس از این اقدام ارزنده تجلیل کرد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، در این دیدار دکتر سهرابی با تاکید بر اهمیت  اتحاد،هم افزایی، همفکری و کار گروهی برای غلبه بر هجمه های بیگانه در مسائل فرهنگی و سیاسی ، از توجه مدیرعامل بانک کشاورزی به مسائل فرهنگی، سیاسی و اعتقادی قدردانی کرد.
وی افزود: نکته مهم در بحث تغییر نام خلیج فارس ، خطر تغییر هویت و مالکیت است؛ مساله درباره نادیده انگاشتن  3000 سال قدمت  تاریخی است که تمام مورخان و اسناد تاریخی دنیا بر آن صحه گذاشته اند .
دکتر سهرابی با اشاره به این مطلب که گردآوری و تالیف این کتاب بر اثر رهنمودهای مقام معظم رهبری و محصول 4 سال تلاش بی وقفه است اظهار داشت: ان شاالله این کتاب به عنوان یک پروژه ملی پیگیری و توسط رایزنان فرهنگی در 80 کشور دنیا توزیع خواهد شد.
بر اساس این گزارش، خدارحمی در این جلسه کتاب خلیج فارس را اثری ماندگار، نفیس و اثرگذار دانست که با گسترش دانش، موجب حفظ هویت و غنابخشی به مسائل فرهنگی می شود .
وی این اقدام را شایسته تجلیل دانست و ضمن قدردانی از زحمات نگارنده کتاب خلیج فارس ، این موفقیت ارزشمند را موجب سربلندی و افتخار دانست.
در ادامه این  دیدار، جواد نوروزی نویسنده کتاب نفیس خلیج فارس در معرفی این اثر گفت: کتاب خلیج فارس اولین کتاب در تاریخ جهان است که به  10 زبان زنده دنیا و در 5 مجلد تهیه شده ؛ در نگارش آن از تمام کتب 5 دهه گذشته جهان درباره خلیج فارس و آثار 750نویسنده از سراسر دنیا  اقتباس شده؛ شامل 120 نقشه از خلیج فارس، و 10 نامه منتشر نشده سازمان ملل است؛ موسسات بزرگ و مهمی محتوای آن را تایید کرده اند، مواد به کار رفته در جلد، شیرازه و ترکیب کتاب در برابر گرما و سرمای شدید مقاوم است؛ ویژگی های خاص فرهنگی در تهیه آن لحاظ شده و مقرر است در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: