کد خبر: ۶۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
همایش سراسری مدیران بازرسی و حسابرسی بانک مهر اقتصاد با حضور مدیر عامل، عضو هیئت مدیره و معاون امور مناطق بانک در رویان مازندران برگزار شد.
مدیرعامل بانک مهر اقتصاد: نظارت و کنترل مهم ترین مولفه ارتقاء سلامت سازمانی

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان مازندران سیدضیاء ایمانی مدیرعامل بانک  در همایش روسای دوایر و ادارات بازرسی و حسابرسی  به تحلیل عملکرد سال گذشته بانک پرداخت و اظهار کرد: موضوع بازرسی، حسابرسی و نظارت بر مسائل بانک بسیار حیاتی و پیچیده است به خصوص اینکه شرایط ما نسبت به سایر بانک ها و موسسات مالی قدری خاص و ویژه می باشد.

مدیر عامل بانک خاطر نشان کرد: به‌رغم همه مسائل و مشکلات شبکه بانکی در سال گذشته، مدیران و همکاران ما در حوزه نظارت اقدام بزرگی صورت دادند به طوریکه در سال گذشته در حجم سپرده‌ها 3 هزار میلیارد تومان انحراف مثبت از بودجه‌ای که هیات مدیره مصوب نموده بود داشتیم.

ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود ترویج خدمات نوین، وصول مطالبات و فروش املاک مازاد را از اولویت سال جاری بانک عنوان کرد و ابراز داشت: حضور گسترده و موثر در بازار و افزایش سهم بانک در بازار مالی کشور از برنامه‌های راهبردی و اصلی بانک مهر اقتصاد است که رسیدن به آن مستلزم تلاش همه جانبه تمامی همکاران است.

مدیر عامل بانک با تأکید بر اجرای دقیق دستورالعمل ها، عنوان کرد: نظارت و کنترل، رعایت و اجرای دستور العمل ها از مهم ترین مولفه هایی است که می تواند در ارتقاء سلامت سازمانی مثمر ثمر واقع شود.
یوسفی مرتضایی- عضو هیات مدیره بانک – نیز در این همایش عملکرد سال گذشته حوزه نظارت، بازرسی و حسابرسی را در مقایسه با سال های قبل مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: آمارها بیانگر این هستند که در سال گذشته 350 شعبه، مورد بازرسی و نظارت قرار گرفته است که این عملکرد نشان دهنده کار جهادی و تلاش بی وقفه همکاران این حوزه می باشد.
وی با بیان اینکه در سال 96 مجامع تمامی استان‌ها به نحو مطلوب و به موقع انجام شده است، گفت: یکی از ویژگی‌های حسابرسی سال گذشته عدم برون سپاری و استفاده از شرکت‌های حسابرسی بود به صورتیکه تمامی اقدامات توسط همکاران انجام شد و نتایج نهایی آن در گزارش مجامع استانی به خوبی مشهود بود.

وی برخورداری از سعه صدر و گشاده رویی را شرط اول هر مدیر بازرسی دانست و گفت: شما به عنوان رابطان مستقیم سازمان هستید بنا بر این حسن خلق و تعامل مناسب شما موجب می‌شود تا همکاران به راحتی نقطه نظرات خود را مطرح کنند.
مرتضایی با اشاره به اهمیت نظارت بر ابلاغیه‌ها و حسابرسی‌ها در شعب، تصریح کرد: بازرسی‌های سرزده سازمان را ایمن نگه می‌دارد و موجب می شود همکاران به سلامت سازمانی توجه بیشتری داشته باشند.

در ادامه، جواد حاجی مزدارانی- معاون امور مناطق بانک - با بیان اینکه نظارت موجب پیشگیری از انحراف و تخلف در بانک می شود، اظهار کرد: بازرسان به عنوان نیروهای غیر محسوس در کل بانک حضور دارند تا از بروز هر گونه تخلف و انحرافی جلوگیری کنند.
وی یکی از وظایف حوزه بازرسی را صیانت از حقوق همکاران عنوان کرد و افزود: مجموعه بانک مهر اقتصاد از ابتدای فعالیت، ساختار نظام‌مندی در شناسایی و انتخاب کارکنان داشته است که این مهم با قوت و قدرت در راستای حفظ و صیانت از سرمایه‌ ارزشمند انسانی بانک استمرار دارد.
محسن منشوری- مدیر کل بازرسی و حسابرسی بانک – نیز در این همایش به تحلیل عملکرد سال گذشته بانک در این حوزه پرداخت و عملکرد بازرسی و نظارت را با وجود تمامی مسائل و مشکلات سال 96، مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: حوزه بازرسی در سال جدید با سه نرم افزار آنلاین بحث پیشگیری از تخلفات و تقلبات را پیگیری می‌کند.

مدیرکل حسابرسی و بازرسی بانک آموزش را مهمترین ابزار برای به روز کردن آگاهی و اطلاعات کارکنان این حوزه دانست و افزود: سلامت کارکنان از مهمترین مسائلی است که سبب صیانت از منافع سازمانی می‌شود.
منشوری به اهمیت تسلط بازرس بر موضوعات مورد بازرسی و آگاهی از فرآیند الکترونیکی شدن ارائه تسهیلات اشاره کرد و افزود: عدم انظباط شخصی، آشفتگی در مسئولیت‌ها و به سرانجام نرساندن تعهدات، اطلاعات ناقص، تلفن‌های غیر ضروری، کاغذ بازی، نه نگفتن به مشکلات، خستگی و استرس، عدم قاطعیت در تصمیم گیری، نداشتن تمرکز از مواردی است که پیشرفت در کار را دچار اختلال می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: