کد خبر: ۶۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
پیش بینی هواشناسی از احتمال تشدید فعالیت سامانه بارشی
کارشناس هواشناسی گفت: امروز سامانه بارشی در بخش هایی از غرب، شمال غرب، دامنه مرکزی و جنوبی زاگرس و بخش هایی از دامنه البرز فعال خواهد بود که شدت آن در مرکز و جنوب شرق کشورمان کمتر است.
بارندگی و آبگرفتگی مهمان ناخوانده تعطیلات آخر هفته
کارشناس هواشناسی گفت: امروز سامانه بارشی در بخش هایی از غرب، شمال غرب، دامنه مرکزی و جنوبی زاگرس و بخش هایی از دامنه البرز فعال خواهد بود که شدت آن در مرکز و جنوب شرق کشورمان کمتر است.
معصومه احمدی با بیان این که بر این اساس در بخش هایی از استان های آذربایجان غربی و شرقی، جنوب اردبیل، کردستان، زنجان، همدان و بخش هایی از استان های قزوین، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، اصفهان و تاحدی یزد و با شدت کمتر در بخش هایی از استان کرمان و شمال فارس بارندگی پیش بینی می شود گفت : در دامنه های البرز هم بارندگی در استان های گیلان، مازندران و بخش های شمالی استان سمنان و البرز دور از انتظار نیست و شدت بارش ها در غرب و شمال غرب است و در مناطقی هم تگرگ و وزش باد شدید پیش بینی می شود.
احمدی افزود: مهمترین پدیده در شرق و جنوب شرق وزش باد به نسبت شدید است که موجب خیزش گرد و خاک در بخش هایی از استان سیستان و بلوچستان، کرمان و تا حدی یزد می شود و در استان های ایلام و خوزستان فردا خیزش گرد و خاک و کاهش دید پیش بینی می شود.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای شنبه هم شرایط برای بارش در منطقه جنوب شرق مهیاست و با نفوذ و نزدیک تر شدن سامانه بارشی طوفان حاره ای به آب های دریای عمان احتمال وقوع بارندگی در جنوب استان سیستان و بلوچستان و بخش های شرقی استان هرمزگان پیش بینی می شود.
وی گفت: آسمان تهران هم امروز گاهی نیمه ابری همراه با وزش باد است و احتمال بارندگی برای جمعه و شنبه وجود دارد.
سازمان هواشناسی از احتمال رگبار، رعد و برق، بارش تگرگ و آبگرفتگی معابر در مناطق مختلف کشور طی امروز و فردا خبر داده است.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در این رابطه گفت: امروز و فردا تشدید بارش، گاهی رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید لحظه ای احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق مختلف پیش بینی می شود.
این وضعیت را در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، جنوب همدان، نیمه جنوبی مرکزی، ارتفاعات مرکزی زاگرس و ارتفاعات کرمان شاهد خواهیم بود.
به سبب شدت بارش وقوع سیلاب، آب گرفتگی پیش بینی شده لذا توصیه می شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی بعمل آید.


نام:
ایمیل:
* نظر: