کد خبر: ۶۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
رئیس سازمان مدارس غیردولتی از افزایش 13 و نیم درصدی شهریه مدارس غیر دولتی در سال تحصیلی آینده خبرداد.
افزایش 13/5 درصدی شهریه مدارس غیر دولتی

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از شبکه خبر،  مجتبی زینی وند امروز در جمع خبرنگاران گفت: با این افزایش حداکثر شهریه 
در دوره ابتدایی­ 7 میلیون­ و 140 هزار تومان، 
در دوره اول متوسطه 8 میلیون و 267 هزار تومان­ 
و در دوره دوم متوسطه 10 میلیون و 134 هزار تومان است­.

 وی افزود: نرخ شهریه هر مدرسه روی پایگاه اینترنتی مشارکت ها­ ­ mosharekatha.ir­ قرار گرفته است و خانواده ها می توانند نسبت به شهریه هر مدرسه مطلع شوند.­
به گفته رئیس سازمان مدارس غیردولتی ، شهریه هر مدرسه­­ غیر دولتی براساس ساعات مصوب برنامه هفتگی و ساعات فوق برنامه درسی است.
زینی وند تأکید کرد: پرداخت ­شهریه بابت ساعات مصوب برنامه درسی از طرف اولیاء الزامی است، اما پرداخت شهریه برای فعالیت های فوق برنامه­ و فعالیت های تابستانی، ایاب و ذهاب، لباس و تغذیه اختیاری است.
وی خاطرنشان کرد: دریافت وثیقه از دانش آموزان برای پرداخت شهریه در طول سال نیز ممنوع است.
زینی وند گفت: نرخ شهریه هرمدرسه براساس تجهیزات مدرسه و فضای فیزیکی­ ­فوق برنامه تعیین شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: 90 ساعت فعالیت تابستانی اختیاری برای مدارس ابتدای غیردولتی، 108 ساعت برای دوره اول متوسطه و 144 ساعت برای دوره دوم متوسطه در نظر گرفته شده است و کلاس های تابستانی تنها برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان است­ و تدریس کتاب سال تحصیلی آینده در تابستان ممنوع است .
همچنین وی به­ بازرسی مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: در 6 ماه دوم سال تحصیلی جاری بیش از 17 هزار بازدید از مدارس سایر استان ها و هزار و­ 183 بازدید از مدارس غیردولتی شهر تهران داشتیم که 36 مدرسه در سایر استان ها و 2 مدرسه در شهر تهران به علت دریافت شهریه اضافی متخلف شناخته شدند.
زینی وند گفت: اگر مدرسه ای شهریه اضافه دریافت کرده باشد ناظران ما به صورت مقیم هر روز در آن مدرسه حضور خواهند داشت و روند ثبت نام آن مدرسه را بررسی خواهند کرد تا جلوی تخلفات گرفته شود.
رییس سازمان مدارس غیر دولتی گفت: معلمان دبستان های غیر دولتی باید کارت صلاحیت حرفه ای کسب کنند و بدون دریافت کارت، مجاز به تدریس نیستند.
وی یادآور شد: الگوی شهریه مدارس غیر دولتی برای سال آینده به مدارس سراسر کشور ابلاغ شده است.
وی با تأکید براینکه بیشترین صندلی مدارس غیردولتی ­­مربوط به دبیرستان های دوره دوم غیردولتی است، گفت: 15 درصد از شهریه هر مدرسه برای افزایش کیفیت مدرسه تعیین شده است و مدارس مجاز به دریافت بیش از این میزان نیستند.
وی تصریح کرد: شهریه اعلام شده در سامانه تنها شهریه مصوب مدرسه است و هزینه خدمات جانبی مانند سرویس رفت و آمد، ناهار و لباس جزو شهریه مصوب نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر: