کد خبر: ۶۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
در نشست مشترک مدیران سازمان تأمین اجتماعی با مدیرعامل و انجمن های شرکت پخش فرآورده های نفتی؛
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با صدور بخشنامه ای به واحدهای اجرایی این سازمان در سراسر کشور نحوه محاسبه حق بیمه قراردادهای حمل و نقل مواد نفتی را ابلاغ کرد. جلسه امضاء و ابلاغ این بخشنامه با حضور معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی، اعضای کمیته فنی شرکتهای حمل و نقل کشور و دبیران انجمن های صنفی تانکرداران برخی استانها برگزار شد.
حق بیمه قراردادهای حمل و نقل مواد نفتی به چهار درصد ناخالص کارکرد تقلیل یافت

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، بر اساس بخشنامه ابلاغی از سوی دکتر سید تقی نوربخش حق بیمه قراردادهای حمل و نقل مواد نفتی که موضوع قرارداد توسط رانندگانی صورت می گیرد که راساً براساس قانون بیمه‌های اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر (مصوب ١٣٧٩) نسبت به پرداخت حق بیمه خویش اقدام می کنند، معادل چهار درصد (٤%) ناخالص کارکرد به انضمام بیمه بیکاری متعلقه تعیین می شود.

دکتر نوربخش در این جلسه ابلاغ این بخشنامه را نتیجه پیگیری های کارشناسی انجام شده از چند ماه قبل عنوان کرد و گفت: با این کار شاهد کاهش هزینه های مربوط به حمل و نقل مواد نفتی خواهیم بود و ماده ٤١ قانون تأمین اجتماعی با شرایط مناسب تری اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب از شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل دعوت کرد که در فرصت باقی مانده و پیش از پایان مهلت اجرای این قانون در دهم تیر ماه نسبت به پرداخت و یا تقسیط اصل بدهی های بیمه ای خود اقدام کنند تا جرائم مربوطه مشمول بخشودگی قرار گیرد.

سید محمد رضا موسوی خواه، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز در این جلسه از همکاری سازمان تأمین اجتماعی برای کاهش هزینه های حمل و نقل مواد نفتی قدردانی کرد و گفت: کامیون های نفت کش با هماهنگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فقط در نقل و انتقال مواد نفتی فعالیت دارند و امکان حمل بار دیگری برای آنان وجود ندارد.

وی ادامه داد: ابلاغ بخشنامه جدید سازمان تأمین اجتماعی گام بلندی در راستای برآورده شدن خواسته های رانندگان عزیز نفت کش است که این موضوع از چندین ماه قبل پیگیری می شد.

موسوی خواه افزود: از سال ٩٠ ماده ٣٨ قانون تأمین اجتماعی درباره شرکت های پخش فرآورده های نفتی اعمال می شد، نحوه اجرای این قانون باعث افزایش هزینه های این شرکت ها شده بود که با اصلاح صورت گرفته مشکلات مربوط به نحوه اجرای این قانون برطرف شده و ما از مدیرعامل و اعضای محترم هیأت مدیره و هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی تشکر می کنیم.

محمدحسن زدا، معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی نیز صدور این بخشنامه را نمونه موفقی از همکاری بین بخشی دانست و گفت: رانندگان نفت کش درخواستی داشتند که پس از طی مراحل تقنینی و پیگیری هایی که از ماه های قبل صورت گرفته بود، به نتیجه مطلوب رسید.

جلیل ابن یمین، عضو کمیته فنی شرکت های حمل و نقل کشور نیز در این جلسه گفت: اصلاح نحوه اجرای ماده ٣٨ قانون تأمین اجتماعی از خواسته های ما بود که با پیگیری های گسترده امروز به نتیجه نهایی رسید و خبری خوشحال کننده برای فعالان این حوزه است.

نصر الله زارع، دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل فرآورده های نفتی استان یزد نیز گفت: اقدام صورت گرفته توسط سازمان تأمین اجتماعی منجر به برآورده شدن خواسته به حق فعالان این حوزه بود و ما از این اقدام سازمان تأمین اجتماعی تشکر می کنیم.

وی افزود: کاری که دکتر نوربخش انجام داد در تاریخ سازمان تأمین اجتماعی بی سابقه است و خواسته رانندگان و شرکت های حمل و نقل برآورده شد.

نوید خیرمند، دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل فرآورده های نفتی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: شرکتهای حمل و نقل و رانندگان نفت کش تحت تأثیر نحوه اجرای قانون تأمین اجتماعی هستند و با تصمیم اتخاذ شده روابط بسیار مناسب تری برقرار شده و مأموریت شرکتهای حمل فرآورده های نفتی به نحو مناسب تری انجام می شود.

علی قزل بیگلو، دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل فرآورده های نفتی استان فارس نیز گفت: اجرای بخشنامه جدید تأثیر بسزایی بر شرکت های حمل فرآورده های نفتی دارد و با این قانون شاهد بهبود وضعیت معیشت رانندگان و شرکت های حمل فرآورده های نفتی خواهیم بود.

وی افزود: ابلاغ این بخش نامه اقدام بسیار خوبی از سوی سازمان تأمین اجتماعی است و ما از مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و تمامی دست اندکاران بابت این کار ارزشمند تشکر می کنیم.

حمید هاشمیان، عضو کمیته شرکتهای حمل و نقل فرآورده های نفتی ایران نیز از سازمان تأمین اجتماعی و شرکت پخش فرآورده های نفتی به دلیل پیگیری های انجام شده از بیش از دو سال گذشته برای برآورده شدن خواسته شرکت های حمل فرآورده های نفتی تشکر کرد.

وی ادامه داد: پس از پیگیری های فراوان امروز به نتیجه مطلوب رسیدیم و مساعدت خوبی به رانندگان انجام شد.

مهدی درخشنده، رئیس هیأت امنای شرکت های حمل و نقل استان تهران از شرکت پخش فرآورده های نفتی به دلیل پیگیری های فراوان انجام شده تشکر کرد و گفت: با توجه اینکه بازنگری در نحوه محاسبه و دریافت حق بیمه ماده ٣٨ قانون تأمین اجتماعی از مدتها قبل پیگیری می شد، مشکل ما امروز حل شد و امیدوارم درآینده رانندگان از منافع سازمان تأمین اجتماعی استفاده بهتری داشته باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر: