کد خبر: ۶۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
رئیس شعبه بانک صنعت و معدن سنندج: با حمايت و سرمايه گذاري بانك صنعت و معدن ، طي دو سال گذشته تعداد 12 طرح با مجموع سرمايه گذاري حدود 25 ميليارد تومان در استان كردستان به بهره برداري رسيده است.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، هيرش اسدي رئيس شعبه سنندج بانك صنعت و معدن در مصاحبه با پايگاه اطلاع رساني اين بانك ضمن بيان موضوع ياد شده به تشريح عملكرد بانك در استان كردستان پرداخت: 

استان از نظر توسعه صنعتی در چه وضعیتی قرار دارد و پتانسیل های استان برای توسعه صنعتی چیست؟
براساس آمارهاي موجود، استان كردستان با 836 فقره پروانه بهره برداري با اشتغال اسمي 17205 نفر در بخش صنعت و تعداد 387 فقره پروانه بهره برداري با اشتغال اسمي 4047 نفر در بخش معدن در جايگاه 24 استان هاي كشور قرار گرفته است و با توجه به غني بودن معادن موجود در استان، پتانسيل وسيعي در خصوص فرآوري مواد معدني ازجمله طلا ، سنگ آهن ، باريت ، انواع سنگ هاي تزئيني ، سليس ، فلدسپات ، دولوميت و ... وجود دارد . همچنين با توجه به وضعيت توپوگرافي استان و وجود معادن غني كاني هاي فلزي ، وسعت زمين هاي كشاورزي و مراتع و نيز وجود منابع آبي كافي در استان، شرايط مناسبي جهت احداث واحدهاي صنعتي از جمله زنجيره فولاد ، فرآوري انواع مواد معدني و دامپروري، سرمايه گذاري در حوزه گردشگري و صنايع تبديلي فراهم مي باشد.

بانک صنعت و معدن در فعال ساختن پتانسیل ها و ایجاد واحدهای صنعتی در استان تاکنون چه نقشی داشته است؟
بانك صنعت و معدن در راستاي رشد و توسعه استان به نسبت پتانسيل هاي موجود در سنوات گذشته گام هاي مثبتي را برداشته و در حال حاضر با توجه به نگاه ويژه مديران ارشد بانك در زمينه تجهيز و تخصيص منابع همكاري هاي بسيار مثبتي را با سرمايه گذاران طي دو سال گذشته داشته ، به نحوي كه تسهيلات تخصيص و پرداختي مبين اين موضوع مي باشد و در حال حاضر رويكرد بانك در اين استان مبتني بر ادامه روند حمايتي از واحد هاي توليدي در قالب طرح رونق توليد و قرارداد هاي صندوق توسعه ملي و ... به منظور حفظ اشتغال وسرمايه گذاري هاي موجود مي باشد. 

چه راهكارهايي براي ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتريان داريد؟
بانك صنعت و معدن استان در راستاي ايجاد و حفظ تعامل سازنده با واحدهاي موفق و فعال استان نسبت به بازديد از محل كارخانه ، تعامل لازم با دستگاه هاي اجرايي ذيربط و نهاد هاي بخش خصوصي در ارتباط با معرفي سرمايه گذاران جديد ، برگزاري جلسات به منظور تشريح ارائه انواع خدمات مالي بانك و ارائه خدمات مشاوره در حوزه هاي بازاريابي، فروش، مديريتي و مالي به منظور تمركز و گردش نقدينگي در بانك اقدام کرده است. 

طی سال های اخیر چه واحدهای صنعتی در استان شما بهره برداری شده و چه میزان اشتغال ایجاد کرده است؟
با حمايت و سرمايه گذاري بانك صنعت و معدن طي دو سال گذشته تعداد 12 طرح با مجموع سرمايه گذاري حدود 25 ميليارد تومان در اين استان به بهره برداري رسيده و در نتيجه براي 230 نفر اشتغال ايجاد شده است . از جمله اين واحدها مي توان به شركت هاي دياكو نمك، كيميا كاشت اطبا، تعاوني 3162 ورق سازان معقول، جاودان ستاره زيويه، سهند پلاست مكري و ... اشاره کرد.

تعداد واحدهاي صنعتی در حال اجرا در استان ؟ درصد پیشرفت آنها؟
در حال حاضر 7 طرح با مجموع تسهيلات ريالي 72 ميليارد تومان و تسهیلات ارزي حدود 107 ميليون يورو با پيشرفت فيزيكي حداقل 10 و حداكثر 90 درصد درحال احداث مي باشند كه از جمله آنها مي توان به زرين بنا پارسيان، رويا پلاستيك ، بهينه نيروساز افق و راژان پلاست غرب اشاره کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: