کد خبر: ۶۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
پای آش و حلیم هم به اینترنت باز شد
افزایش تقاضا برای خرید آش و حلیم در ماه مبارک رمضان، فروش این محصولات در سایت‌های اینترنتی را رونق داده به طوریکه هر کیلو حلیم که با احتساب مواد اولیه بین ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان قیمت دارد کیلویی ۳ تا ۵ هزار تومان عرضه می‌شود.
فروش حلیم عمده کیلویی ۳ هزار تومان با ارسال رایگان!
افزایش تقاضا برای خرید آش و حلیم در ماه مبارک رمضان، فروش این محصولات در سایت‌های اینترنتی را رونق داده به طوریکه هر کیلو حلیم که با احتساب مواد اولیه بین ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان قیمت دارد کیلویی ۳ تا ۵ هزار تومان عرضه می‌شود.
آش و حلیم از جمله غذا‌های مخصوص ماه مبارک رمضان است که طرفداران زیادی دارد و به دلیل دردسر‌های پخت آن در منزل و زمانبر بودن آن اغلب ترجیح می‌دهند این غذا‌ها را به طور آماده از مغازه‌های سطح شهر خریداری کنند.
در این میان افزایش تقاضا باعث می‌شود که عده‌ای سودجو دست به کار شوند و بدون داشتن مجوز در مراکزی که مورد تایید بهداشت نیست اقدام به پخت غذا‌های مخصوص این ماه کنند و با فروش آن با قیمت‌هایی کمتر از نرخ مصوب سود خوبی به جیب بزنند.
در همین زمینه با نگاه اجمالی به سایت‌های فروش اینترنتی این مساله روشن می‌شود که فروش راحت بدون مجوز آش و حلیم عمده در سایت‌های مختلف به واسطه قیمت پایین محصولات کسب و کار پر رونقی برای این افراد ایجاد کرده است و سخت بودن نظارت به فروش محصولات راه را برای آن‌ها هموار کرده است.
در این میان فروش حلیم با قیمت کیلویی ۳ هزار تومان هم به چشم می‌خورد و این سوال پیش می‌آید که وقتی یک کیلو حلیم با مخلفات ۱۵ هزار تومان قیمت دارد حلیم‌ها در مراکز غیر مجاز با چه مواد اولیه‌ای تهیه می‌شوند که فروش عمده حلیم با قیمت ۳ هزار تومان و دربرخی موارد با ارسال رایگان برای افراد سود آور است.
در بین آگهی‌ها قیمت‌های ۴ هزار تومان تا ۵ هزار تومان هم دیده می‌شود و اکثر آن‌ها شرط کیفیت را برای فروش محصولاتشان قرار داده اند.
با رونق فروش اینترنتی آش و حلیم حال جای سوال دارد که چطور می‌توان به طور گستره بر سلامت این مواد غذایی نظارت کرد و واحدهای صنفی متخلف را شناسایی کرد.
این درحالی است که رونق فروش آش و حلیم در فضای مجازی تا جایی پیش رفته است  که مردم در صنف‌های مختلف بدون داشتن مجوز با خرید عمده آن از سایت های اینترنتی با قیمت حدود 3 تا 5 هزار تومان و عرضه آن با قیمت چند برابری سود خوبی کسب می کنند.
در همین راستا حسین محمدی رئیس اتحادیه کباب، حلیم، آش و غذا‌های سنتی با انتقاد از فروش حلیم و آش در مراکز غیر مجاز تاکید کرد: به دلیل فاسد شدن سریع مواد غذایی مخصوص ماه مبارک رمضان، مردم برای حفظ سلامتی خود فقط از واحد‌های مجاز که دارای بنر‌های متحدالشکل اتحادیه با داشتن شماره عاملیت فروش، خرید را انجام دهند.
وی افزود: متاسفانه در این ماه کارگاه‌های کوچک، برخی از صنف‌های بی ارتباط به فروش آش و حلیم و حتی در پارکینگ برخی منازل افراد به تهیه حلیم و آش پرداخته و با عرضه آن در سطح شهر سلامت افراد را به خطر می‌اندازند.
محمدی در خصوص فروش آش و حلیم با قیمت ۳ تا ۵ هزار تومانی در سایت‌های اینترنتی خاطرنشان کرد: هر کیلو حلیم با مواد اولیه مرغوب حدود ۱۱ هزار تومان برای تولید کننده تمام می‌شود و با نرخ ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان عرضه می‌شود و قیمت‌هایی کمتر از این نرخ نشان از استفاده مواد نامرغوب در تهیه این مواد غذایی است.

*تهیه حلیم با سیرابی گوساله و آرد

رئیس اتحادیه کباب، حلیم، آش و غذا‌های سنتی با بیان اینکه در تهیه حلیم در مراکز غیر مجاز از آرد و سیرابی گوساله استفاده می‌شود عنوان کرد: تشخیص این امر برای افراد ممکن نیست و فقط باید خرید را از مراکز مجاز انجام دهند.
وی در خصوص برخورد با افراد سودجو در زمینه تهیه آش و حلیم در مراکز غیرمجاز اظهار کرد: با کمک دستگاه‌های نظارتی با واحد‌های متخلف برخورد می‌شود و در این زمینه مردم با خرید نکردن از مراکز غیرمجاز می‌توانند به ما کمک کنند.
فروش حلیم عمده کیلویی ۳ هزار تومان با ارسال رایگان!
نام:
ایمیل:
* نظر: