کد خبر: ۶۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
فرانسوی ها فقط ۶۰ روز فرصت دارند با امریکا مذاکره کنند
زنگنه از فرصت ۶۰ روزه توتال برای مذاکره با آمریکا خبر داد و گفت: اگر دولت آمریکا با ماندن توتال در ایران موافقت نکند، چین جایگزین این شرکت می شود.
خط و نشان وزیر نفت برای توتال
زنگنه از فرصت ۶۰ روزه توتال برای مذاکره با آمریکا خبر داد و گفت: اگر دولت آمریکا با ماندن توتال در ایران موافقت نکند، چین جایگزین این شرکت می شود.
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت با بیان اینکه شرکت توتال فرانسه در حال حاضر مشغول مذاکره با دولت آمریکا برای ماندن در پروژه فاز 11 پارس جنوبی است ،تصریح کرد: شرکت توتال 60 روز فرصت دارد تا با دولت آمریکا مذاکره کند که دولت فرانسه نیز در این 60 روز می تواند با دولت آمریکا برای ماندن توتال در ایران مذاکراتی انجام دهد.
وزیر نفت با بیان اینکه در صورت موافقت دولت آمریکا و استثنا قائل شدن برای توتال، این شرکت در ایران می ماند، گفت: اگر دولت آمریکا با ماندن توتال در ایران موافقت نکند، چین جایگزین این شرکت می شود.
شرکت توتال فرانسه هفته گذشته اعلام کرد به علت تصمیم رییس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران، قادر به ادامه دادن پروژه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی ایران نیست و تمام فعالیت‌های مرتبط خود را قبل از ۱۸ نوامبر لغو خواهد کرد، مگر این‌که تحت حمایت مقامات فرانسوی و اروپایی، به طور ویژه برای این پروژه، به توتال معافیت از تحریم‌ها اعطا شود.
توتال همچنین اعلام کرد فعلا هیچ تعهد و التزام دیگری در ارتباط با پروژه پارس جنوبی اضافه نخواهد کرد و با مقامات آمریکایی و فرانسوی، بر سر اعطای معافیت به این پروژه درحال مذاکره است.
اگر توتال نتواند معافیت از تحریم را از آمریکا دریافت کند، شرکت ملی نفت چین )سی‌ان‌پی‌سی) طبق قرارداد جایگزین این شرکت فرانسوی شده و سهام توتال به این شرکت چینی منتقل می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: