کد خبر: ۶۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
دفاع عجیب یک نماینده از گرانی خودرو
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تا کنون ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در اختیار قطعه سازان قرار نگرفته در حالی که واردکنندگان خودرو از آن استفاده می‌کنند.
پراید قبلا ۵۶ سکه قیمت داشت، الان ۱۳ سکه!
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تا کنون ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در اختیار قطعه سازان قرار نگرفته در حالی که واردکنندگان خودرو از آن استفاده می‌کنند.

سیدجواد حسینی‌کیا خصوص در خواست افزایش قیمت قطعه سازان، اظهار داشت: قیمت خودرهای تولیدی خودروسازان از چند شاخصه تشکیل می‌شود که شامل قیمت مواد اولیه، قطعه، دستمزد و هزینه‌های سربار قطعه سازان است و از این چند شاخصه نیز خارج نیست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه در بخش تولید قطعه به دلیل افرایش قیمت مواد اولیه شاهد افزایش قیمت هستیم، گفت: قطعه‌سازان نمی‌توانند قطعه‌ای را تولید کند که هزینه تمام شده آن بیش از قیمتی باشد که می‌توانند به خودروساز بفروشد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قطعه سازان باید بتوانند متناسب با افزایش قیمت مواد اولیه قیمت محصولات خود را افزایش دهد، به خانه ملت گفت: با افزایش قیمت قطعه قطعا قیمت خودرو با تغییر مواجه می‌شود، در گذشته قیمت خودرو پراید با قیمت 56 عدد سکه بهار آزادی برابری داشت اما در حال حاضر قیمت این خودرو معادل 13 سکه بهار آزادی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت آلومینیوم در مقایسه با سال گذشته 70درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: باید بخشی از قیمت‌ها به‌صورت متناسب افزایش پیدا کند و از سوی دیگر هزینه‌های سربار تولید کاهش داشته باشد تا بتوانند یکدیگر را پوشش دهند و افزایش قیمت‌ها محسوس نباشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه عرضه ارز 4 هزار و 200 تومانی می‌تواند در جلوگیری از افزایش شدید قیمت قطعه تاثیر گذار باشد، خاطرنشان کرد: تا کنون ارز 4 هزار و 200 تومانی در اختیار قطعه سازان قرار نگرفته در حالی که واردکنندگان خودرو از آن استفاده می‌کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار