کد خبر: ۶۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
با حضور مدیران ارشد شرکت پرداخت الکترونیک سامان صورت گرفت:
مراسم عرضه اولیه سهام شرکت پرداخت الکترونیک سامان، امروز در شرکت بورس با حضور مدیران ارشد این شرکت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در ابتدای این جلسه روح الله حسینی مقدم، معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس تهران با پرپتانسیل خواندن شرکت پرداخت الکترونیک سامان، گفت: حضور یک شرکت جدید با پتانسیل های مناسب باعث می شود قیمت سهم ها به سمت واقعی شدن حرکت کند.

وی در ادامه بیان کرد: پیش بینی می شود با عرضه "سپ" ، هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان به ارزش بورس تهران اضافه شود. همچنین دامنه قیمتی سهم بین ۶۲۰ تومان تا ۶۵۰تومان بوده و در مرحله گشایش 180 میلیون سهم برای عرضه اولیه درنظر گرفته شده است.

حسینی مقدم همچنین بیان کرد: یکی از مهمترین حاشیه هایی که وجود داشت بحث پرونده این شرکت بود که از مدیر عامل دعوت کردیم در خصوص این موضوعات شفاف سازی کند.

سهم 17.5 درصدی «سپ» از تجارت الکترونیک کشور

در بخش دیگر این برنامه ابراهیم حسینی نژاد، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان با بیان سابقه این شرکت گفت: پرداخت الکترونیک سامان اولین شرکتی است که پرداخت های الکترونیک ، استفاده از درگاه ussd و خدمات اینترنتی را در کشور با همکاری بانک مرکزی انجام داده است.

وی در ادامه بیان کرد: ما توانستیم خدمات مزبور را تجاری سازی و وارد بازار کنیم. درگاه های موبایلی که در شرایط فعلی فعالیت دارند، اکثر اختصاصی شده با شرکت پرداخت الکترونیک سامان  هستند.

حسینی نژاد همچنین گفت: طی ۶ سال گذشته سهم بازار شرکت دو برابر شده است. همچنین شرکت در این مدت توانسته است ۱۷.۵ درصد سهم بازار payment  را در اختیار داشته و با 12 بانک مهم کشور همکاری داشته باشد.

برنامه های استراتژیک «سپ»
حسینی نژاد افزود: رتبه شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در دنیا ۲۴ است که نسبت به سال گذشته بهبود ۸ رتبه ای داشته است که امتیاز ویژه برای این شرکت در ارتقای جایگاه آن است.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که در میانه دومین برنامه استراتژیک شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش قرار داریم، به تشریح محورهای این برنامه پرداخت و گفت: برنامه شرکت تا سال ۱۴۰۰ بر ۳ محور جهانی شدن، حرکت در بستر موبایل و راه حل جامع مشتریان طراحی شده است.

ابراهیم حسینی نژاد خاطر نشان کرد: آمارها نشان می دهد که در ۱۲ سال اخیر سودآوری شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش حفظ شده و در سال ۹۶ به میزان ۸۰ درصد رشد را تجربه کرده و در سال ۹۷ حداقل ۵۰ درصد رشد در سودآوری پیش بینی شده است.

مدیرعامل پرداخت الکترونیک سامان در خصوص جایگاه شرکت در بازار این حوزه نیز این چنین توضیح داد:  "سپ" در پرداخت آنلاین رتبه اول کشور، پرداخت موبایل رتبه دوم و در پرداخت poss نیز رتبه دوم را دارد. طی مدت اخیر ۸۰۰هزار دستگاه poss به مشتریان ارائه شده است و برنامه شرکت فروش850هزار دستگاه  poss تا پایان سال است.

دلایل تعویق در عرضه
وی در ادامه در خصوص دلایل به تعویق افتاده عرضه این سهم بیان کرد: پرونده قضایی شرکت یکی از ابهامات اساسی بود که عرضه سهام را به تعویق انداخت. «سپ» در دوسال اخیر با شرکت شبکه گستران سبز قراردادی برای فروش آنتی ویروس انعقاد کرد. بعدها در گزارش ها مشخص شد بیش از ۹۰ درصد تراکنش های ایشان ناموفق بوده است.

حسینی نژاد در ادامه گفت: این شرکت با این ادعا که بابت تبلیغات هزینه زیادی پرداخت کرده از «سپ» شکایت کرد اکنون پرونده مراحل قضایی را طی می کند.

شایان ذکر است در پایان معاملات امروز بازار سهام و عرضه اولیه سهام "سپ"، به هر کد معاملاتی حدود 1787 سهم د رقیمت 6500 ریال (سقف قیمت) ، تعلق گرفت.           

 
نام:
ایمیل:
* نظر: