کد خبر: ۶۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
گروه‌ها ، احزاب، شخصیت‌ها و سازمان‌های مختلف در کشورمان با صدور پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه از مردم و مسوولان برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.
دعوت سراسری برای حضور همگانی در راهپیمایی روز قدس
گروه‌ها ، احزاب، شخصیت‌ها و سازمان‌های مختلف در کشورمان با صدور پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه از مردم و مسوولان برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.

در این بیانیه‌ها اشاره شده است که مراسم روز جهانی قدس در سال‌جاری به علت اقدام ناشایست و غیرقانونی رئیس جمهور آمریکا در اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم نامشروع صهیونیستی و انتقال سفارت خود به شهر قدس شریف و همچنین تصمیم دولت آمریکا جهت رونمایی از طرح سازش موسوم به "معامله قرن"، از حساسیت و اهمیت زیادی برخوردار است.

بر همین اساس از ملت کشورمان و همه ملت‌های آزادی‌خواه و حامی فلسطین دعوت شده است تا منسجم‌تر از هر زمان دیگر با حضور در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، حمایت خود را از مردم مظلوم و در محاصره غزه نشان دهند.

علما و مراجع تقلید، روسا، وزرا، نمایندگان، معاونان و اعضای حاضر در قوای سه‌گانه، دبیر و اعضای شورای عالی امنیت ملی، دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین مجلس شورای اسلامی، رییس و معاونان وزارت امور خارجه، رییس و اعضای بنیاد شهید و امور ایثارگران، اعضای هیات دولت جمهوری اسلامی ایران، رییس و اعضای جهاد دانشگاهی، رییس و اعضای مجلس خبرگان رهبری، دبیرکل و اعضای حزب موتلفه اسلامی، دبیرکل و اعضای حزب مردم‌سالاری، دبیرکل و اعضای جامعه روحانیت مبارز، سازمان مردم نهاد جمعیت حامیان آزادی قدس شریف،  نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران، کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، رییس و اعضای سازمان تأمین اجتماعی، رییس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، دبیرکل و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رییس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی   و ... از جمله دعوت کنندگان به حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس هستند؛ چراکه رهبر انقلاب اسلامی فرموده‌اند حمایت از فلسطین و ملت‌های مظلوم آبرو برای جمهوری اسلامی است.

در پی ژرف اندیشی امام راحل در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به "روز جهانی قدس" ، راهپیمایی این روز در ایران اسلامی ـ به عنوان پرچمدار حمایت از ملت مقاوم و مظلوم فلسطین ـ و اقصی نقاط جهان به محلی برای وحدت، وفاق و همدلی جهان اسلام در حمایت از مردم فلسطین و ابراز انزجار نسبت به اشغال گری و تجاوز صهیونیست ها تبدیل شده است.

روز جهانی قدس امسال در بسیاری از کشورهای اسلامی ، از جمله فلسطین به دلیل راهپیمایی های بازگشت ، با شکوه و پررونق تر خواهد بود. مردم مظلوم فلسطین مدت ها است می گویند ما می خواهیم به سرزمین مادری مان بازگشته  و نمی خواهیم در اردوگاه بمانیم؛ امت اسلامی باید به این  مهم بعنوان مطالبه خاص در روزجهانی قدس  بپردازد.

۱۰ مسیر برای راهپیمایی روز قدس از سمت مساجد به سمت دانشگاه تهران به شرح زیر  در نظر گرفته شده و از ساعت ۱۰:۳۰ صبح جمعه در تهران مراسم راهپیمایی آغاز می‌شود.

مسیر شماره ۱: مسجد امام حسین(ع)، میدان امام حسین، خیابان انقلاب،‌دانشگاه تهران

مسیر شماره ۲: مسجد جامع ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی(قلعه مرغی)،‌خیابان قزوین، خیابان کارگر،‌ میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره۳: مسجد دارالسلام،‌ میدان منیریه، خیابان ولیعصر، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران 

مسیر شماره۴: مسجد امام زمان(عج)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب،‌دانشگاه تهران

مسیر شماره۵: مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، میدان توحید،‌خیابان آزادی،‌میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره۶: مسجد حضرت مهدی(عج)،‌خیابان ستارخان،‌میدان توحید،‌ خیابان توحید،‌ خیابان آزادی، میدان انقلاب،‌ دانشگاه تهران

مسیر شماره۷: مسجد الجواد (ع)، میدان هفتم تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولیعصر(عج)،‌بلوار کشاورز، دانشگاه تهران

مسیر شماره۸: مسجد امام جعفر صادق(ع)، فلکه اول صادقیه،‌خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب،‌ دانشگاه تهران

مسیر شماره۹: مسجد حضرت امیر(ع)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۱۰: مسجد جامع رسول اکرم(ص)، تهرانسر،‌بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال الملک، بزرگراه شهید لشگری،‌خیابان آزادی،‌خیابان انقلاب، دانشگاه تهران.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه نیز از سرویس دهی ویژه به راهپیمایان و نمازگزاران در روز جهانی قدس خبر داد.

تمهیدات ترافیکی برای برگزاری راهپیمایی روز قدس را اینجا بخوانید.

بیش از ۳۰۰ غرفه فرهنگی و اطلاع رسانی هم در حاشیه مراسم راهپیمایی با همکاری دستگاه‌ها و نهادها برپا خواهد شد و همچنین بیش از ۴۵ سخنران ملی برای ایراد سخن و ارائه تحلیل به استانهای کشور اعزام و به عنوان سخنرانان پیش از خطبه نماز جمعه خواهند بود.

شعار محوری امسال ؛ "روز جهانی قدس"، "پیروزی جبهه مقاومت، شکست جبهه آمریکایی - صهیونیستی" ، "عزم ملت فلسطین برای بازگشت" تعیین شده است.

بیش از ۱۵۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار خارجی از ۲۰ کشور جهان مراسم راهپیمایی روز قدس امسال را پوشش می‌دهند.

همچنین خبرنگاران و عوامل خبری ۶۲ تلویزیون، ۲۸ خبرگزاری، ۲۱ نشریه و ۱۱ مؤسسه عکس وابسته به ۱۷ کشور جهان شامل کشورهای اتریش، آذربایجان، افغانستان، ارمنستان، ایتالیا، بحرین، بلژیک، سوئیس، ‌عمان، قزقیزستان، کره‌شمالی، کره جنوبی، کانادا، کلمبیا، کویت، هلند، یمن با دریافت سیگنال ماهواره‌ای سازمان صدا و سیما و با استفاده از خبرگزاری‌های داخلی روز قدس امسال را از دفاتر خود منعکس خواهند کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار