کد خبر: ۶۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
معاون سازمان بورس؛
معاون سازمان بورس با بیان اینکه معامله‌گران در بازار سرمایه باید با در نظر گرفتن ریسک‌های ابزارهای مالی و میزان ریسک‌پذیری خود اقدام به معامله کنند، گفت: لیگ ستارگان بورس برگزار خواهد شد.
مردم مراقب ریسک‌های بازار سرمایه باشند
معاون سازمان بورس با بیان اینکه معامله‌گران در بازار سرمایه باید با در نظر گرفتن ریسک‌های ابزارهای مالی و میزان ریسک‌پذیری خود اقدام به معامله کنند، گفت: لیگ ستارگان بورس برگزار خواهد شد.
سعید فلاح‌پور در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با اشاره به برگزاری لیگ ستارگان بورس اظهار داشت: معاملات بورس باید با در نظر گرفتن ریسک‌های بازار سرمایه صورت گیرد و معامله‌گران از ریسک‌های ابزارهای مالی نیز مطلع باشند تا در نهایت با در نظر گرفتن میزان ریسک‌پذیری خود، اقدام به انجام معامله نمایند.
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: اجرای لیگ ستارگان در بورس از سال قبل آغاز شده و یک فرصت مؤثر برای فرهنگ‌سازی و ارتباطات صنعت و دانشگاه است، چرا که از دانشجویان دعوت می‌شود با استفاده از تئوری‌هایی که در دانشگاه فرا گرفته‌اند، بتوانند در بازار سرمایه ورود کرده و کارآفرینی کنند که بر این اساس هدف این سازمان، تشویق این موضوع است.
وی تصریح کرد: در این مسابقات نهادهای مالی و فعالان بازار، پدیده‌هایی را کشف می‌کنند که به دلیل عدم دسترسی به منابع، نتوانستند ایده‌های خود را عرضه نمایند، بر این اساس سال گذشته ۱۵ نفر از افراد برنده در لیگ ستارگان بورس به استخدام نهادهای مالی درآمدند و توانستند ایده‌های خود را به منصه ظهور برسانند.
فلاح‌پور در بخش دیگری از سخنان خود شناسایی نخبگان بازار سرمایه را از جمله اهداف این لیگ دانست و گفت: زمان برگزاری این لیگ از یک ماه به دو ماه افزایش یافته، ضمن اینکه امسال از ۳۰ دانشگاه کشور نیز برای حضور، دعوت به عمل آمده است.
معاون سازمان بورس و اوراق بهادار  افزود: برخی زمان برگزاری لیگ ستارگان را در سال گذشته نامناسب می‌دانستند که بر این اساس امسال با توجه به برگزاری لیگ ظرف دو ماه تا پایان شهریور، عملاً مشکل مجامع حل شده و با توجه به اینکه شرکت‌ها به مجامع می‌روند، اما به مرور در طول زمان برگزاری لیگ، نماد آنها باز می‌شود.
این مقام مسئول در سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه امسال معامله‌گران در کل هفته و روزهای معاملاتی می‌توانند به رقابت بپردازند، گفت: مجموعه مقرراتی از سوی شورای سیاستگذاری لیگ ستارگان بورس تهیه شده که تدوین آن مراحل آخر را می‌گذراند و به صورت شفاف ضوابط را بیان خواهد کرد، ضمن اینکه اگر تخلفی صورت گیرد، نهادهای ناظر با آن برخورد خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: کلیه ارکان بورس در کنار سازمان بورس و اوراق بهادار، کار نظارت بر روند فعالیت شرکت‌کنندگان در این لیگ را بررسی خواهند کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: