کد خبر: ۶۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
ابلاغ مصوبه افزایش دریافتی ماهیانه حداقل بگیران
بعد از استفساریه مجلس در خصوص حداقل حقوق کارمندان دولت، هیئت دولت حداقل حقوق کارمندان دولت را ۴۲ هزار تومان افزایش داد و مصوبه با امضای معاون اول رئیس جمهور برای اجرا به دستگاه های دولتی ابلاغ شد.
حداقل حقوق کارمندان دولت افزایش یافت
بعد از استفساریه مجلس در خصوص حداقل حقوق کارمندان دولت، هیئت دولت حداقل حقوق کارمندان دولت را ۴۲ هزار تومان افزایش داد.

بر اساس مصوبه دولت و بنابر پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه، حداقل حقوق کارمندان دولت از رقم ماهیانه یک میلیون و 200 هزار تومان به یک میلیون و  242 هزار تومان افزایش یافت. 

در ادامه مصوبه  مذکور آمده است، در بند 7 و تبصره یک آن واژه‌های مستمر به عبارت «مبنای کسور بازنشستگی» اصلاح و متن زیر به عنوان تبصره 2 به بند 7 اضافه و تبصره 2 قبلی به عنوان تبصره 3 تلقی می‌شود:

تبصره 2- مبلغ افزایش ناشی از ضریب تعدیل برای هر یک از اقلام حقوق و مزایای مشمول کسور بازنشستگی با عدد حاصل از فرمول یاد شده در شرح حکم محاسبه و با عدد و مبلغ افزایش ضریب سال جمع و به تفکیک در ردیف مربوط به همان قلم افزوده خواهد شد.

حداقل حقوق کارمندان دولت افزایش یافت

چند روز قبل و پس از رفع اختلاف نظر دولت و مجلس در زمینه میزان و نحوه اعمال افزایش حقوق امسال کارکنان دولت، سخنگوی کمیسیون برنامه مجلس اعلام کرده بود مابه التفاوت حقوق کارمندان تا پایان خردادماه واریز می‌شود.

محمدمهدی مفتح؛ سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش حقوق ها باید از فروردین ماه اعمال و در نظر گرفته شود، اعلام کرد: حداقل حقوق در سال ۹۷، یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است که ۲۰ درصد به این رقم افزوده خواهد شد. وی افزود: با توجه به حجم افزایش مبلغی که دولت باید به این بخش اختصاص دهد بین گروه های مختلف به نحوی تقسیم می شود که افزایش حقوق به صورت پلکانی نزولی باشد و تفاوت بین گروه ها باید با توجه به آیین نامه دولت به نحوی باشد که افرادی که حقوق کمتری دریافت می کنند بیشترین افزایش را داشته باشند.

مفتح خاطرنشان کرد: پس از تغییرات جدید و ابلاغیه ای که توسط شورای نگهبان به تایید رسیده است، احتمالا مابه التفاوت افزایش حقوق کارکنان دولت تا پایان خردادماه سال جاری اعمال و واریز خواهد شد.

در همین رابطه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز درباره زمان پرداخت مابه تفاوت افزایش حقوق بازنشستگان گفت: مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان مشمول صندوق بازنشستگی کشوری با حقوق ماه آینده (خردادماه) پرداخت می شود.

 وی افزود: احکام افزایش حقوق سالانه و همچنین همسان سازی حقوق بازنشستگان مشمول صندوق بازنشستگی کشوری در سال 97 طی روزهای آینده صادر و مابه التفاوت مربوط به ماه های فروردین و اردیبهشت سال جاری با حقوق ماه آینده (خرداد) پرداخت خواهد شد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: