کد خبر: ۶۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
معاون وزیر کار خبر داد؛
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اشاره به توافق این سازمان با موسسه فدرال سوئیس و همچنین موسسه فدرال آموزش فنی و حرفه ای آلمان از مذاکره برای اعزام نیروی کار ایرانی به این کشور خبرداد.
توافق موسسه فدرال آموزش فنی و حرفه‌ای آلمان و ایران

سلیمان پاک سرشت در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزئیات سفر خود به سوئیس و آلمان و توافقات صورت گرفته در زمینه آموزش‌های مهارت‌های فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: هدف از سفر به سوئیس شرکت در سومین کنگره بین المللی آموزش فنی و حرفه ای در شهر وینترتور بود که به دعوت رسمی سفیر سوئیس انجام شد. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه این کنگره جان اشنایدر آمان رئیس دپارتمان امور اقتصادی، آموزش و پژوهش سوئیس بتسی داوس وزیر آموزش ایالات متحده بتسی دواس و اونگ یی کونگ وزیر آموزش سنگاپور به موضوعاتی چون جهت‌گیری جدید و جدی کشورهایشان در توجه به آموزش‌های فنی و حرفه ای، تاثیر دیجیتالی شدن بر کسب و کارها و آموزش‌های مهارتی و تایید الگوی کشور سوئیس به عنوان یک الگوی پیشرو در این آموزش‌ها تاکید کردند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از برگزاری دو جلسه با مسئولان کشور سوئیس در زمینه توسعه همکاری‌ها خبرداد و گفت: نخستین دیدار با رئیس و مدیر روابط بین الملل موسسه فدرال سوئیس در آموزش های فنی و حرفه ای صورت گرفت و مقرر شد در زمینه بازآموزی مربیان سازمان و برگزاری دوره های مشترک با یکدیگر همکاری کنیم. 

وی ادامه اداد: همچنین در جلسه دوم که با آقای ماورو دل آمبروگیو دبیر دولت سوئیس در آموزش، پژوهش و نوآوری برگزار شد، در مورد برگزاری کارگاه‌های آموزشی در ایران و نیز معرفی کارشناسان سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای دوره های آموزشی در سوئیس به توافق رسیدیم. در هر دو مورد مقرر شد پس از بازگشت به تهران رسما مکاتبه و توافقات را به صورت رسمی دنبال کنیم.

مشارکت آلمان در بازسازماندهی نظام فنی و حرفه ای ایران 
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره دستاوردهای سفر به برلین نیز گفت: امروز صبح در حاشیه کنگره دیداری با رئیس موسسه فدرال آموزش فنی و حرفه ای آلمان، برگزار شد و در موضوع بازسازماندهی مدیریت آموزش فنی و حرفه ای در ایران، متعاقب ابلاغ قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی و مشاوره این موسسه در شناسایی و استقرار لوازم نهادی و تشکیلاتی عملکرد شورای عالی و دبیرخانه به توافق رسیدیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد: مقرر شد در بازگشت شرایط را برای حضور هیات آلمانی و شرکت آنها در نشستی متشکل از دستگاههای عضور شورای عالی فراهم شود.

معاون وزیر کار همچنین به برنامه های پیش روی این سفر نیز اشاره کرد و افزود: با مسئولان آلمانی برای اعزام نیروی کار ایرانی به این کشور گفتگو می کنیم و در صورت همراهی معاون توسعه کارآفرینی وزیر کار، امکان استفاده از منابع و گرنت‌های یونیدو برای اجرای دوره آموزش کارآفرینی را بررسی خواهیم کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: