کد خبر: ۶۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
مدیر منابع فیزیکی و امور عمرانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۲۳ میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به طرح‌های بهداشتی استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.
مشارکت بنیاد برکت در اجرای 10 طرح‌ بهداشتی و درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد
محسن رفیعی در جمع خبرنگاران افزود: این اعتبار برای اجرای ۱۰ طرح بهداشتی و درمانی در مناطق کم‌ برخوردار استان اختصاص یافته است.

رفیعی مجموع اعتبار اختصاص یافته به این طرح‌ها را بیش از ۴۶ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۲۳ میلیارد ریال از این مبلغ از محل اعتبارات بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و 23 میلیارد نیز از محل اعتبارات استانی به این طرح‌ها اختصاص یافته است.

وی افزود: از این میزان تاکنون ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیر منابع فیزیکی و امور عمرانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌های بهداشتی و درمانی را ۲۰ درصد عنوان کرد.

وی افزود: این اعتبار برای ساخت خانه‌ی بهداشت روستای کلاب در شهرستان کهگیلویه، ساخت مرکز درمان شهری درجه‌ی یک در دیشموک و ساخت پایگاه سلامت دیشموک هزینه می‌شود.

وی خانه‌ی بهداشت روستاهای شاه بهرام و نارگ موسی، مرکز بهداشتی و درمانی آبچندار گلال، مرکز بهداشتی و درمانی جاورده، مرکز درمانی درجه‌ی یک قلعه رییسی، خانه‌ی بهداشت روستای حیدرآباد و مرکز بهداشتی و درمانی آبدگاه را از دیگر طرح‌های در دست اجرا عنوان کرد.

لازم به توضیح است، کهگیلویه و بویراحمد پنج بیمارستان دولتی دارد که مجموع تخت‌های فعال در این بیمارستان‌ها بالغ بر 850 تخت است.

این استان با جمعیتی بیش از 700 هزار نفر، هشت شهرستان و یک هزار و 676 روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع است.
نام:
ایمیل:
* نظر: