کد خبر: ۶۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
صف‌های میلیونی خرید سهام در بازار سهام ایران
در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص بورس تهران با رشد ۳ هزار و ۳۰۶ واحدی از مرز ۱۰۲ هزار واحد عبور کرد و به ۱۰۲ هزار و ۴۵۲ واحد رسید تا به رکوردی تاریخی دست یابد. بر اساس گزارش ها امروز با صفهای پایدار خرید قیمت سهم ها لحظه به لحظه افزایش یافتند.
بورس تهران رکورد شکست
امروز و در پایان معاملات بورس، بازیگران بازار سرمایه شاهد رشد بی‌سابقه نماگر اصلی بازار تا کانال ۱۰۲ هزار واحدی بودند به طوری که در بیشتر گروه‌ها صف‌های پایدار خرید به وجود آمده و قیمت سهم ها لحظه به لحظه در حال افزایش بود.
امروز یکشنبه از ابتدای باز شدن معاملات بورس شاخص کل بازده نقدی و قیمتی رو به صعود گذاشت به طوری که تا لحظه ارسال این خبر نماگر اصلی بازار سرمایه با رشد ۲۸۶۲ واحدی تا کانال ۱۰۲ هزار و ۹ بالا رفت. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۳۵۷ واحد رشد به کانال ۱۸ هزار و ۲۶۷ وارد شد.
همچنین‌ شاخص کل فرابورس ایران نیز با رشد کم سابقه ۳۹ واحدی به رقم ۱۱۹۳ رسید.
ارزش و حجم معاملات نیز امروز رشد قابل ملاحظه‌ای را شاهد بود، به طوری که در بورس تهران ارزش معاملات بعد از حدود دو ساعت از باز شدن معاملات به ۳۱۹ میلیارد تومان رسید و بالاخزه در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس تهران با ۳ هزار واحد افزایش، از مرز ۱۰۲ هزار واحد عبور کرد و به ۱۰۲ هزار و ۴۵۲ واحد رسید.
حجم معاملات ۱۸۲۱ میلیون سهم و ارزش آن ۵ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۹۹۱ میلیون ریال است. در عین حال این حجم از معاملات در قالب ۱۰۰ هزار و ۳۹۲ معامله انجام شده که ارزش بازار را به ۳ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال رسانده است.
در چهارشنبه گذشته نیز نماگر اصلی بازار در حرکتی یکباره ۲۷۰۰ واحد رشد کرد و وارد کانال ۹۹ هزار واحدی شد.
کارشناسان معتقدند که افزایش قیمت دلار در بازار غیررسمی ایران سبب شده است که شرکت‌های صادرات‌ محور در بورس سود شناسایی کنند و این موضوع باعث افزایش قیمت سهم‌ها در بازار سرمایه شده است.
رسیدن به تراز ۱۰۲ هزار واحدی در تاریخ بازار سرمایه ایران بی‌سابقه است و امدیواری های بسیاری در بین سهام داران به وجود آورده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: