کد خبر: ۶۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: امکان دریافت سود سهام عدالت متوفی از 16 تیر با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت فراهم میشود که در این زمینه اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد شد.
امکان دریافت سود سهام عدالت متوفیان از 16 تیر فراهم می شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، پوری حسینی با اشاره به این که ۴۹ میلیون نفر به طور قطعی مشمول سهام عدالت در کشور هستند گفت: از این میان، تعداد ۲ میلیون نفر از مشمولان متوفی شده اند که بر اساس قانون سود سهام و اصل سهام عدالت آنها باید به وراث انتقال پیدا کند که البته تنها راه آن، ارائه گواهی حصر وراثت از سوی وراث است.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: در یک سال و نیم گذشته شرایطی فراهم شده است تا مشمولان در قید حیات بتوانند با ارائه شماره شبای حساب بانکی خود به سامانه سهام عدالت، از سود سال مالی ۹۵ شرکت های سرمایه پذیر برخوردار شوند.
وی با بیان این که امکان شناسایی مستقیم وراثت در سراسر کشور وجود ندارد اضافه کرد: بنابراین با دفاتر پیشخوان دولت هماهنگی‌هایی انجام شده و قرار است به زودی وراث این دسته از مشمولین با مراجعه به این دفاتر و ارائه گواهی انحصار وراثت شناسایی و سود سهام عدالت متوفیان را دریافت کنند.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی ادامه داد: البته قرار بود از اوایل تیرماه این اتفاق بیفتد اما لازم بود تا زیرساخت های نرم افزاری و همچنین هماهنگی های بهتری انجام شود؛ بنابراین امیدواریم از شانزدهم تیرماه در دفاتر پیشخوان این شرایط فراهم شود تا به ارائه خدمات بپردازیم.
پوری حسینی در مورد مدارک لازم در این زمینه گفت: گواهی انحصار وراثت و همچنین ارائه اسناد هویتی و کارت ملی از جمله مدارک لازم برای دریافت سود سهام عدالت توسط وراث است. البته اگر برخی از وراث فرصت این کار را ندارد می‌توانند از طریق وکالت به یکدیگر برای دریافت سود سهام عدالت افراد متوفی اقدام کند.
وی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی خوب و مناسبی از طریق دفاتر منتخب پیشخوان دولت و همچنین سامانه سهام عدالت به زودی در این رابطه انجام خواهد شد افزود: در گام نخست بنا داریم تا پایان شهریور ماه این فرصت را در اختیار وراث قرار دهیم تا اگر قصد دارند از سود سهام عدالت افراد متوفی استفاده کند، در این رابطه اقدام نمایند.
وی گفت: در حالی این روزها سود سال مالی ۹۵ شرکتهای سرمایه پذیر را به حساب مشمولان واریز می‌کنیم که مجامع سال ۹۶ این شرکت‌ها در حال برگزاری است. بنابراین کسانی که هنوز شماره شبای حساب بانکی خود را برای سود دریافت سود سال مالی ۹۵ به سامانه سهام عدالت اعلاام نکرده اند، باید سریعا اقدام کند.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: تا ۳۱ خرداد امسال این امکان برای مشمولانی که شماره شبا نداده اند پابرجاست تا اقدام به این کار کند؛ چرا که از ابتدای تیر ماه به مدت دو هفته سامانه سهام عدالت از دسترس خارج می شود و امکان ورود شماره شبای بانکی برای دریافت سود سهام عدالت وجود ندارد.
وی ادامه داد: بنابراین از این زمان دو هفته‌ای استفاده خواهیم کرد و در جلسه‌ای که احتمالا با شورای عالی سیاستهای کلی اصل ۴۴ خواهیم داشت در خصوص دریافت یا عدم دریافت شماره شبای کسانی که تاکنون اقدام به این کار نکرده اند تصمیم گیری خواهیم کرد.
پوری حسینی گفت: احتمالا فرصت یک یا دو ماهه دیگری نیز تعیین می شود تا این دسته از افراد، شماره شبای حساب بانکی خود را به سامانه سهام عدالت وارد کنند، بر این اساس اگر بعد از این مهلت، برخی از مشمولان اقدام به ورود شماره شبای خود در سامانه سهام عدالت نکردند، این موضوع به منزله انصراف آنها از دریافت سود سهام عدالت تلقی می شود.
وی با تأکید بر اینکه چاره‌ای جز تعیین مهلت برای دریافت شماره شبای بانکی مشمولان جهت واریز سود سهام عدالت به حساب آنها نداریم افزود: سامانه سهام عدالت از ابتدای تیرماه به مدت دو هفته جهت به روز رسانی از دسترس خارج شده و امکان دریافت شماره شبای حساب بانکی مشمولان را ندارد و پس از آن اگر هم مهلتی برای این کار تعیین شود بسیار محدود است.
پوری حسینی با اشاره به اینکه از ۲۰ فروردین ۹۶ تا به امروز، مشمولان حدود ۱۴ ماه فرصت داشته اند اقدام به ارائه شماره شبای بانکی خود کند و بر این اساس آن دسته از کسانی که تا ۶ اردیبهشت اقدام به وارد کردن شماره شبای خود به سامانه سهام عدالت کرده اند، تا به امروز سود خود را دریافت کرده اند که ۳۹ میلیون نفر هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر: