کد خبر: ۶۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱

سیدکمال الدین شهریاری
عضو کمیسیون عمران مجلس
در نظر گرفتن اعتباری مشخص در بودجه ۹۸ راهکاری برای اتمام طرح مسکن مهر در کشور است. اکثر قریب به اتفاق این واحدها اکنون آماده بهره برداری است؛ اما به علت کمبود زیرساخت ها و تاسیسات شهری قابل استفاده نیست.بسیاری از این واحدها با مشکل نبود آب، برق، گاز و سایر زیرساخت ها مواجه هستند که این مشکل در سایر واحدهای مسکن مهر نیز مشهود است.
باید بدانیم هر چه زمان بهره برداری از این واحدها بیشتر شود مستهلک شدن بنا و درپی آن هزینه های کشور برای نگهداری این سازه ها بیشتر خواهد شد. متاسفانه مجلس نیز نتوانسته راهکار عملی برای تکمیل طرح مسکن مهر ارایه کند.
مجلس به ویژه کمیسیون عمران باید نشستی با حضور وزرای راه و شهرسازی، نیرو، نفت و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تسریع در تکمیل واحدهای مسکن مهر برگزار کند. همچنین مجلس باید از وزارت راه و شهرسازی بخواهد که با ذکر آمار دقیق نیازهای زیربنایی و تاسیسات شهری طرح های مسکن مهر را در نقاط مختلف کشور احصا کرده و به عنوان تقاضا در جلسات تخصصی از مسئولان مربوطه مطرح کند. در قبال مطالبات وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن مهر وزرای نیرو و نفت باید نسبت به تامین این زیرساخت ها و تاسیسات زیربنایی اعتبار مورد نیاز خود را ضمن اعلام آمادگی برای اجرای این طرح ها اعلام کنند. سازمان برنامه و بودجه کشور نیز باید در تدوین بودجه سال 98 کل کشور اعتبار مورد نیاز برای تسریع در تکمیل واحدهای مسکن مهر را در نظر بگیرد. تا زمانی که به صورت عملی اعتبار تکمیل واحدهای مسکن مهر در بودجه کشور دیده نشده و به دستگاه های اجرایی تخصیص داده نشود تکمیل این واحدها ممکن نخواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار