کد خبر: ۶۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
بهترین گوشی زیر دو میلیون بازار کدام است؟
خرید گوشی همیشه اینقدر سخت نبود. زمانی تنها انتخاب ما در بازار گوشی‌های نوکیا بود و بس. اما حالا آنقدر شرکت تولیدکننده گوشی هوشمند زیاد شده است و آنقدر گوشی‌ها شبیه به هم شده‌اند که انتخاب از بین آن‌ها بسیار سخت شده است.
خرید گوشی همیشه اینقدر سخت نبود. زمانی تنها انتخاب ما در بازار گوشی‌های نوکیا بود و بس. اما حالا آنقدر شرکت تولیدکننده گوشی هوشمند زیاد شده است و آنقدر گوشی‌ها شبیه به هم شده‌اند که انتخاب از بین آن‌ها بسیار سخت شده است. البته اکثر این گوشی‌ها در صورت خرید می‌توانند خرید خوبی باشند؛ اما اگر کسی به دنبال بهترین گزینه باشد چه؟ ما در این مرحله وارد عمل می‌شویم تا بهترین گزینه‌ها را معرفی کنیم. این شما و این هم راهنمای خرید بهترین گوشی در بازی قیمتی 1 تا 2 میلیون تومان.

در راهنمای خرید گوشی‌های زیر یک میلیون تومان به این مسئله پرداختیم که بازار در آشفته بودن خود به ثبات رسیده است و انگار قرار نیست به حالت پیشین خود برگردد. بله. گویا دیگر قرار نیست گوشی‌های ارزان جهانی برای ما هم ارزان باشند و برای مثال، باید برای نوکیا 1 هم مبلغ قابل توجهی پرداخت کنیم. 

فلسفه ما در راهنمای خرید این است: حالا که قرار است این مبلغ پرداخت شود، پس باید حد اقل محصولی خریداری شود که ارزش این هزینه را داشته باشد.

ما گوشی‌هایی با بالاترین ارزش خرید را انتخاب می‌کنیم. البته در کنار آن، برخی مسائل دیگر را هم مد نظر قرار می‌دهیم. مثلا گوشی‌هایی که دسترسی به آن‌ها بسیار سخت شده باشد و نتوان آن‌ها را به راحتی در بازار پیدا کرد را در این فهرست قرار نمی‌دهیم (یا حداقل ذکر می‌کنیم که دسترسی به آن‌ها دشوار است).

مسئله دیگری که باید مد نظر داشته باشید که اکثر گوشی‌های موجود در این فهرست چینی هستند؛ اما بیایید و به ما اعتماد کنید: هیچ کدام از گوشی‌های چینی موجود در این فهرست کیفیت پایینی ندارند. تنها دلیل ارزان‌تر بودن این گوشی‌ها نسب به گوشی‌های ساخت سایر کشورها، ارزان بودن نیروی کار در چین و سیاست‌های خاص این شرکت‌ها است. چه بخواهید و چه نخواهید، برخی از ارزان‌ها بی‌عیبند!

و اما گزینه‌ها...

بلک‌بری Aurora با قیمتی در حدود 1.4 میلیون تومان

خرید گوشی میان رده

بلک‌بری یک نام معتبر در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند است. نه. دیگر باید بگوییم «بود». این شرکت مدت‌ها است که دیگر بلک‌بری سابق نیست و کمتر کسی یادش می‌آید مردم وقتی یک گوشی از این شرکت را در دست کسی می‌دیدند، آب دهانشان راه می‌افتاد. حالا کار به جایی رسیده است که این گوشی را باید به عنوان گزینه‌ای با ارزش خرید بسیار پایین در این فهرست قرار دهیم. بدنه پلاستیکی این گوشی به قدری نچسب است که کاربر به هیچ وجه احساس کار کردن با یک گوشی با این قیمت را ندارد. نمایشگر این گوشی دارای رزولوشن HD است و با داشتن ابعاد 5.5 اینچی، تراکم پیکسلی آن عدد ناامیدکننده 267 پیکسل بر هر اینچ را نشان می‌دهد. دوربین بلکبری اورورا از یک سنسور تکی 13 مگاپیکسلی بهره می‌برد که عکس‌های آن هم چندان چنگی به دل نمی‌زنند. دوربین سلفی اورورا 8 مگاپیکسلی است و شاید تنها نکته‌ای باشد که این گوشی در آن عملکرد ضعیفی ندارد. اوروا 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا و 4 گیگابایت رم دارد. ممکن است فکر کنید این مشخصات خیلی عالی هستند. بله. عالی هستند. به این شرط که در کنار آن‌ها از تراشه پایین‌رده اسنپدراگون 425 استفاده نشده باشد! عملکرد ضعیف این گوشی در بخش پردازشی باعث می‌شود نتوانید روی آن بازی‌های سنگین را اجرا کنید و باید تنها به انجام امور روزمره اکتفا کنید. باتری اورورا 3000 میلی آمپر ساعتی است و با اندروید 7.0 روانه بازار شده است.

ایسوس زنفون مکس پلاس M1 با قیمتی در حدود 1.3 میلیون تومان

بهترین گوشی میان رده

شرکت ایسوس هنوز نتوانسته است آن طور که شایسته است در بازار گوشی‌های هوشمند ایران برای خود جایی دست و پا کند. این مسئله نباید باعث شود از کیفیت بالا، قیمت مناسب و به تبع آن، ارزش خرید بالای محصولات این شرکت غافل شوید. زنفون مکس پلاس M1 یکی از گوشی‌هایی بود که ایسوس در MWC 2018 معرفی کرد. این گوشی بدنه‌ای فلزی و مقاوم دارد، اما کمی جاذب اثر انگشت است. نمایشگر مکس پلاس M1 دارای رزولوشن Full HD+ بوده و نسبت طول به عرض آن 18 به 9 است. این گوشی دارای دوربین دوگانه است که دارای ستاپی به شکل  16 + 8 است که در آن دوربین 16 مگاپیکسلی وظیفه عکاسی اصلی را به عهده دارد و دوربین 8 مگاپیکسلی هم افکت بوکه را ایجاد می‌کند. این گوشی همچنین در بخش سلفی هم دارای یک اسنپر 8 مگاپیکسلی است. باتری به کار رفته روی زنفون مکس پلاس ایسوس دارای ظرفیت 4130 میلی آمپری است و با اندروید 7.0 در اختیار شما قرار می‌گیرد. شاید تنها جایی که این گوشی عملکردی پایین‌تر از حد انتظار دارد، بخش تراشه است. البته نمی‌توان گفت که تراشه مدیاتک MT6750T ضعیف است؛ اما خیلی هم قوی نیست و گزینه محبوبی برای افرادی که علاقه دارند با گوشی خود بازی کنند به شمار نمی‌آید. در کنار این تراشه 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد که می‌توانید به کمک کارت حافظه آن را افزایش دهید. 

سامسونگ گلکسی J7 پرایم 2 با قیمتی در حدود 1.4 میلیون تومان

یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌‌های میان‌رده بازار، سری J سامسونگ است. گوشی گلکسی جی 7 پرایم 2 با وجود داشتن بدنه پلاستیکی از استحکام بالایی برخوردار است. نمایشگر این گوشی دارای یک پنل PLS TFT است که مسلما کیفیت نمایشگرهای Super AMOLED را ندارد؛ اما برای کاربران معمولی مناسب است. این نمایشگر دارای رزولوشن Full HD بوده و تراکم پیکسلی آن 409 پیکسل بر هر اینچ است. در بخش دوربین، این گوشی دارای یک سنسور 13 مگاپیکسلی است و در بخش سلفی این گوشی هم از سنسور مشابهی استفاده شده است که نشان می‌دهد این گوشی در بخش سلفی بسیار توانمند است. گلکسی جی 7 پرایم 2 از یک تراشه میانرده اگزینوس 7870 بهره می‌برد که برای انجام امور روزمره و اجرای بازی‌های سبک کاملا مناسب است؛ اما اجرای بازی‌های سنگین روی آن تا حدی دشوار است و ممکن است باعث داغ کردن گوشی شود. در کنار این تراشه، جی 7 پرایم 2 دارای 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا است. این گوشی با باتری 3300 میلی آمپر ساعتی و اندروید 7.0 در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. 

هوآوی Y7 پرایم 2018 با قیمتی در حدود 1.2 میلیون تومان

جدیدترین عضو نسل جدید میانرده‌های هوآوی در بازار ایران گوشی Y7 پرایم 2018 است. این گوشی با این که قیمت چندان بالایی ندارد، هم از طراحی نوینی بهره می‌برد و هم دارای دوربین دوگانه با ستاپ 13 + 2 است. با وجود این، نمایشگر 5.99 اینچی این گوشی دارای رزولوشن معمولی HD است که می‌توان این مسئله را به عنوان نقطه ضعف این گوشی در نظر گرفت. تراشه به کار رفته روی Y7 پرایم 2018 اسنپدراگون 430 است و جزو معدود میان‌رده‌های نسل جدید هوآوی به شمار می‌آید که در آن از تراشه‌های Kirin استفاده نشده است. در کنار این تراشه، Y7 پرایم 2018 دارای 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء است که نشان می‌دهد این گوشی برای انجام امور روزمره و اجرای بازی‌های سبک تا نیمه سنگین مناسب است. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، اندروید 8.0 و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی از سایر امکانات این گوشی میان‌رده خوش‌قیمت هستند.

هوآوی پی اسمارت با قیمتی در حدود 1.4 میلیون تومان

یکی دیگر از خیل سپاهیان هوآوی در این رده قیمتی، گوشی هوآوی پی اسمارت است. دقیقا نمی‌دانیم این گوشی در کدام خانواده از محصولات هوآوی قرار می‌گیرد؛ اما چه فرقی می‌کند؟ مهم این است که این گوشی دارای ارزش خرید بسیار بالایی است. پیش از افزایش همه‌گیر قیمت گوشی‌ها، پی اسمارت با قیمتی در حدود 1 میلیون تومان فروخته می‌شد و برد با تمام کسانی است که در همان دوره این گوشی را خریدند. اما نباید این مسئله باعث شود فکر کنید که این گوشی در بازار امروز دارای ارزش خرید کمتری است. داشتن نمایشگر 5.65 اینچی Full HD+ با طراحی موسوم به Full View به P Smart ظاهر یک گوشی بالارده را داده است. این گوشی همچنین از یک دوربین دوگانه بهره می‌برد که دوربین اصلی آن 13 و دوربین دوم آن 2 مگاپیکسلی است. پی اسمارت در بخش دوربین سلفی دارای یک دوربین 8 مگاپیکسلی است که کیفیت قابل قبولی دارد و امکانات بسیاری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تراشه به کار رفته روی این گوشی از نوع Kirin 659  است و در کنار آن 3 یا 4 گیگابایت رم وجود دارد. حافظه داخلی این گوشی هم 32 گیگابایت است؛ اما کاربر می‌تواند آن را به کمک کارت حافظه ارتقا دهد. با داشتن این سخت افزار، پی اسمارت شما را در اجرای هیچ بازی و اپی ناامید نمی‌کند و تنها ممکن است در اجرای عناوین بسیار حجیم و سنگین کمی با افت فریم مواجه شوید. پی اسمارت دارای یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی است و با اندروید 8.0 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. 

آنر 9 لایت با قیمتی در حدود 1.4 میلیون تومان

هوآوی فرمول کار را بلد است و می‌داند باید در این رده قیمتی چه بسازد. آنر هم به عنوان یک زیر مجموعه در حال مستقل شدن از هوآوی، از همین استراتژی استفاده کرده است و نتیجه آن آنر 9 لایت شده است؛ گوشی‌ای که از لحاظ ارزش خرید حتی بالاتر از محصولات خود هوآوی قرار می‌گیرد! بزرگترین مشخصه این گوشی، بدنه شیشه‌ای، طراحی مدرن و بهره مندی از 4 دوربین است: دو دوربین اصلی و دو دوربین سلفی با رزولوشن و ستاپ مشابه 13 + 2 مگاپیکسلی. تراشه مورد استفاده در این گوشی هم همان تراشه موجود روی پی اسمارت است و از لحاظ قدرت پردازش، چیزی از آن کم نمی‌آورد. این گوشی هم با باتری 3000 میلی آمپر ساعتی و اندروید 8.0 روانه بازار شده است. من این گوشی را برای مادرم خریدم و او هر روز دعایم می‌کند.

آنر 7X با قیمتی در حدود 1.6 میلیون تومان

یک آنر دیگر و یک گوشی میانرده با ارزش خرید بالای دیگر. آنر 7X تفاوت چندانی با سایر گوشی‌های هوآوی و آنر در این رده قیمتی ندارد؛ همان تراشه Kirin 659، همان پنل نمایشگر و همان رزولوشن بر روی یک نمایشگر 5.93 اینچی. تنها در بخش دوربین است که آنر 7X برتری محسوسی دارد و از یک ستاپ 16 + 2 مگاپیکسلی بهره می‌برد. اما در طرف دیگر، دوربین سلفی این گوشی 8 مگاپیکسلی است و به این ترتیب پشت سر آنر 9 لایت قرار می‌گیرد. این گوشی دارای 4 گیگابایت رم است و در بخش حافظه داخلی گزینه‌های 32، 64 و 128 گیگابایتی را ارائه می‌دهد. این گوشی همچین دارای یک باتری بزرگتر با ظرفیت 3340 میلی آمپر ساعت است و با اندروید 7.0 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

هوآوی میت 10 لایت با قیمتی در حدود 1.8 میلیون تومان

میت 10 لایت اولین گوشی میانرده هوآوی بود که با طراحی مدرن کشیده و دوربین دوگانه روانه بازار شده بود. این گوشی هم همانند چند میانرده دیگر هوآوی از تراشه Kirin 659 برخوردار است و در کنار آن 4 گیگابایت رم وجود دارد. حافظه داخلی این گوشی 64 گیگابایت است و در کنار آن امکان استفاده از کارت حافظه هم وجود دارد. این گوشی نمایشگری کشیده با ابعاد 5.9 اینچی دارد که دارای رزولوشن Full HD+ است. باتری آن هم 3340 میلی آمپر بر ساعت است و می‌تواند برای یک روز استفاده ترکیبی شما را همراهی کند. در بخش دوربین اصلی، این گوشی از یک ستاپ دوربین 16 + 2 همانند آنر 7X بهره‌مند است؛ اما در بخش دوربین سلفی از ستاپی مشابه آنر 9 لایت بهره می‌برد 13 + 2 مگاپیکسلی است؛ با این تفاوت که دوربین سلفی این گوشی هم دارای یک فلش LED است.

هوآوی نووا 3e (پی 20 لایت) با قیمتی در حدود1.9میلیون تومان

هرچند نووا 3e هم از بسیاری جهات مشابه سایر میان‌رده‌های نسل جدید هوآوی است؛ اما می‌توان این گوشی را یک جهش بزرگ در زمینه طراحی گوشی‌های میان‌رده این شرکت معرفی کرد. با داشتن بریدگی بالای نمایشگر، تشخیص این که آیا این گوشی یک میانرده است یا یک پرچمدار، از همیشه سختتر شده است. این گوشی هم دارای همان تراشه‌ای است که بر روی پی اسمارت به کار گرفته شده است و این مسئله تا حدی از ارزش خرید آن کم می‌کند. در واقع، شما با خرید این گوشی بیشتر پول ظاهر آن را می‌دهید، زیرا دوربین اصلی آن هم فرقی با آنر 7X ندارد. اما اشکال کار چیست؟ زیبایی هم یکی از مهمترین اولویت‌ها برای خریداران است و این گوشی در ازای قیمت بیشترش، ضمن داشتن توان پردازشی مناسب و دوربین خوب، زیبایی را هم برای کاربران به ارمغان می‌آورد. دوربین سلفی این گوشی 16 مگاپیکسلی است و باتری مورد استفاده روی آن ظرفیتی 3000 میلی آمپر ساعتی دارد. تفاوت بعدی این گوشی با سایر میان‌رده‌های هوآوی و آنر، پشتیبانی آن از فناوری شارژ سریع است. مجموع این برتری‌ها باعث می‌شوند که ارزش خرید این گوشی افزایش پیدا کند و به همین دلیل است که این گوشی در این لیست قرار دارد.

هوآوی نووا 2 پلاس با قیمتی در حدود 1.8 میلیون تومان

درست است که هوآوی انبوهی از میانرده‌های مدرن را روانه بازار کرده است؛ اما نباید از ارزش خرید بسیار بالای گزینه‌های قدیمی‌تر این شرکت غافل شویم. با وجود طراحی قدیمی‌تر، نووا 2 پلاس یکی از بهترین گزینه‌ها در این رده قیمتی است. دلیل؟ نمایشگر 5.5 اینچی Full HD، 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا، تراشه قدرتمند Kirin 659 در کنار 4 گیگابایت رم، دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی و دوربین دوگانه قدرتمند با ستاپ 12 + 8 مگاپیکسلی. در کنار این مزایا، فراموش نکنید که این گوشی به یک باتری 3340 میلی آمپری با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع هم مجهز شده است. نووا 2 پلاس با اندروید 7.0 و قابلیت ارتقا به اندروید 8.0 روانه بازار شده است و بدون شک یکی از بهترین‌ گزینه‌ها برای خرید است.

شیائومی ردمی نوت 5 با قیمتی در حدود 1.3 تومان

در اکثر راهنمای خریدهایی که من می‌نویسم، معمولا محصولات شرکت شیائومی سهم زیادی دارند. اگر قرار بود این راهنمای خرید هم با توجه به بازارهای جهانی تنظیم شود، همین اتفاق می‌افتاد؛ اما بنا به بازار ایران، بازاری که شیائومی قصد ندارد فعلا در آن فعالیت گسترده‌ای داشته باشد، نمی‌توانیم تمام محصولات این شرکت را ببینیم و در نتیجه محصولات شیائومی در این راهنمای خرید هم نقش کمرنگی خواهند داشت. 

ردمی نوت 5 یک گوشی خوش‌ساخت فلزی است که سعی شده است حاشیه نمایشگر در آن ناچیز باشد. نمایشگر کشیده 5.99 اینچی این گوشی دارای رزولوشن Full HD+ است. دوربین دوگانه این گوشی دارای ستاپ 12 + 5 مگاپیکسلی است و کیفیت آن کاملا قابل قبول است. در بخش سلفی هم ردمی نوت 5 به یک دوربین 13 مگاپیکسلی مجهز شده است که با دارا بودن یک فلش LED گزینه مناسبی برای عاشقان سلفی به حساب می‌آید. تراشه به کار رفته روی این گوشی اسنپدراگون 636 است که تضمین می‌کند قدرت پردازشی ردمی نوت 5 از بسیاری از گوشی‌های این فهرست قدرت پردازشی بالاتری دارد و می‌تواند اکثر بازی‌های سنگین بازار را هم بدون هیچ مشکلی اجرا کند. در کنار این پردازنده، ردمی نوت 5 به 3 یا 4 گیگابایت رم مجهز شده است. حافظه داخلی این گوشی هم 32 یا 64 گیگابایت است و در کنار آن می‌توانید از کارت حافظه جانبی هم استفاده کنید. این گوشی در کنار دارا بودن اندروید 8.0، از یک باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت هم برخوردار است تا خیال کاربران را از بابت باتری کاملا راحت کند.

شیائومی می A1 با قیمتی در حدود 1.5 میلیون تومان

اگر در این رده قیمتی به دنبال بهترین گزینه برای عکاسی می‌گردید، با گوشی من آشنا شوید. شیائومی Mi A1 طراحی جدیدی ندارد و حاشیه آن مثل گوشی‌های نسل قبل چشمگیر است. صفحه نمایش این گوشی 5.5 اینچی و رزولوشن آن Full HD است. تراشه مورد استفاده روی این گوشی اسنپدراگون 625 است که با داشتن فرکانس پردازشی 2.0 گیگاهرتزی از پس اجرای انواع بازی سبک و سنگین برمی‌آید. شیائومی می A1 با داشتن 4 گیگابایت رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا، شما را در اجرای همزمان تعداد زیادی اپ همراهی می‌کند. سیستم عامل این گوشی در ابتدا اندروید 7.1 است، اما به خاطر پشتیبانی Android One از این گوشی، قابلیت ارتقا به آخرین نسخه‌های اندروید برای آن در نظر گرفته شده است. شیائومی می A1 یک گوشی بسیار توانمند در زمینه عکاسی است. دلیل این امر بهره‌مندی آن از دو سنسور با ستاپ 12 + 12 است که مشابه همان چیزی است که روی iPhone X به کار رفته است. با این ستاپ، کاربر قابلیت زوم اپتیکال 2 برابری و حالت پرتره طبیعی را در اختیار خواهد داشت. از سایر قابلیت‌های این گوشی می‌توان به دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی، فیلمبرداری 4K و فیلمبرداری حرکت آهسته HD با سرعت 120 فریم بر ثانیه اشاره کرد که در این رده قیمتی غنیمت است. باتری مورد استفاده روی این گوشی 3080 میلی آمپر ساعتی است و از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند. با وجود استفاده این گوشی از پورت USB type-C، جک هدفون در اختیار کاربران است تا مجبور به تهیه دانگل جداگانه نباشند.

شیائومی می مکس 2 با قیمتی در حدود 1.6 میلیون تومان

اگر به دنبال یک گزینه با نمایشگر بزرگ و باتری قوی می‌گردید و نمی‌خواهید قدرت پردازشی آن شما را ناامید کند و عکاسی هم برایتان اهمیت دارد، می مکس 2 بهترین گزینه در این رده قیمتی برای شما است. نمایشگر 6.44 اینچی این فبلت می‌تواند گزینه مناسبی برای طرفداران تماشای فیلم و اجرای بازی در صفحه نمایش‌های بزرگ باشد. این فبلت از یک دوربین اصلی تکی 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد و در بخش فیلمبرداری همانند می A1 می‌تواند فیلمهایی با کیفیت 4K یا HD با سرعت 120 فریم بر ثانیه ضبط کند. این قابلیت به لطف استفاده این فبلت از تراشه مشابه Mi A1 است؛ یعنی اسنپدراگون 625. در این تراشه، در کنار 8 پردازنده، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا هم وجود دارد. فبلت شیائومی می میکس 2 با اندروید 7.1 و یک باتری عظیم 5300 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری نسل سوم شارژ سریع کوآلکام وجود دارد تا آن را به همراهی مناسب برای ساعات متمادی تماشای ویدیو تبدیل کند.

سونی اکسپریا ایکس ای 1 پلاس با قیمتی در حدود 2.0 میلیون تومان

نمایشگر 5.5 اینچی Full HD، دوربین 23 مگاپیکسلی، اندروید 7.0 قابل ارتقا به 8.0، تراشه مدیاتک Helio P20، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، 3 یا 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا با کارت حافظه جانبی و باتری 3430 میلی آمپری با قابلیت شارژ سریع مواردی هستند که گوشی سونی اکسپریا XA1 پلاس را به یک گزینه مناسب برای خرید تبدیل می‌کنند؛ اما چیزهایی هست که باید راجع به این گوشی بدانیم: طراحی آن بسیار قدیمی است؛ دوربین دوگانه ندارد و دوربین 23 مگاپیکسلی آن بسیار پایین‌تر از حد انتظار ظاهر می‌شود. با تمام این تفاصیل، بهترین گزینه برای دوست‌داران برند سونی در این رده قیمتی، همین گوشی است. 

سامسونگ گلکسی A7 2017 با قیمتی در حدود 2.0 میلیون تومان

گلکسی A7 مدل 2017 به خاطر داشتن کیفیت ساخت فیزیکی بسیار بالا و نمایشگر فوق‌العاده‌اش در این فهرست قرار می‌گیرد. این گوشی با داشتن گواهینامه IP68 می‌تواند حتی در عمق 1.5 متری آب هم همراه شما باشد. در بخش نمایشگر هم، گلکسی A7 2018 دارای یک نمایشگر 5.7 اینچی با رزولوشن Full HD و مبتنی بر پنل Super AMOLED است که از تمام گوشی‌های این لیست کیفیت بهتری را ارائه می‌دهد. این گوشی دارای یک دوربین تکی 16 مگاپیکسلی است که در نور مناسب تصاویر قابل قبولی ثبت می‌کند. در بخش سلفی هم از سنسوری با همین دقت استفاده شده است. تراشه به کار رفته روی این گوشی اگزینوس 7880 است که یک تراشه میانرده با قدرت پردازش قابل قبول است. در کنار پردازنده‌های این تراشه هم شاهد به‌کارگیری 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا هستیم. باتری این گوشی هم دارای ظرفیت 3600 میلی آمپر ساعتی است؛ ظرفیتی کاملا برای یک روز استفاده ترکیبی کفایت می‌کند.

غول آخر: هوآوی P10 با قیمتی در حدود 2.0 میلیون تومان

هوآوی P10 یک گوشی از یک طبقه دیگر است و از برخی جهات، یک سر و گردن بالاتر از تمام گوشی‌های این فهرست است.  این گوشی با یک نمایشگر 5.1 اینچی و رزولوشن Full HD تصاویری با کیفیت بسیار بالا نثار چشمان شما می‌کند. تراشه موجود روی پی 10 تراشه بالارده Kirin 960 است که از قوی‌ترین تراشه‌های موجود در بازار است و تمام بازی‌ها را با کیفیتی بسیار بالا اجرا می‌کند. در کنار این تراشه، هوآوی P10 از 4 گیگابایت رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا برخوردار است. در بخش دوربین هم می‌توانیم شاهد برتری محسوس این گوشی بر سایرین باشیم؛ جایی که از یک دوربین دوگانه با ستاپ 12 + 20 مگاپیکسلی همراه با لرزشگیر بهره برده است و تصاویر ثبت شده با آن بسیار عالی هستند. کیفیت فیلمبرداری هم در این گوشی بسیار بالا است و جزو معدود گوشی‌هایی در این رده قیمتی است که قابلیت فیلمبرداری 4K دارد. این گوشی با دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، اندروید 7.0 و یک باتری 3200 میلی آمپری همراه با شارژ سریع قابل خریداری است. 

کلام آخر

شاید گزینه‌های بهتری مثل نوکیا 6 مدل 2018 یا ال‌جی Q6 هم می‌توانستند در این فهرست قرار داشته باشند؛ اما با توجه به محبوبیت برندهای سامسونگ و سونی، ترجیح دادیم برای دوست‌داران این راهنما باشیم تا خرید اشتباهی نداشته باشند. ضمن این که، اگر توجه کرده باشید، به صورت تلویحی به بهترین گوشی نوکیا  و ال‌جی هم اشاره کردیم تا همه راضی باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: