کد خبر: ۶۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
تمهیدات همراه اول برای مشترکان زیان‌دیده از شایعه اینترنت رایگان
مشترکانی که فریب پیام جعلی اینترنت 120 گیگابایتی رایگان همراه اول را خورده‌اند عضو یک سرویس حجمی با ارزش مالی بیش از ۲۰۰ هزار تومان شده اند که این مبالغ در صورتحساب آنها لحاظ شده است.
دریافت کنندگان قبض 200 هزار تومانی همراه اول نگران نباشند!
طی چند روز گذشته و همزمان با عید سعید فطر، پیامی در شبکه های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه اپراتور اول به این مناسبت با استفاده از کد دستوری *۱۰۰*۲*۶*۵*۱# به میزان ۱۲۰ گیگ حجم اینترنت رایگان اختصاص خواهد داد، مشترکانی که فریب این پیام جعلی را خورده‌اند عضو یک سرویس حجمی با ارزش مالی بیش از ۲۰۰ هزار تومان شده اند که این مبالغ در صورتحساب آنها لحاظ شده است.
پس از آن و روز گذشته، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستور داد تا ضمن شناسایی ارسال کننده این پیام جعلی و معرفی آن به مقامات قضایی، تعداد مالباختگان احتمالی را شناسایی و راهکار فوری برای حل این موضوع ارایه شود.
آذری جهرمی فرایند فعال سازی این گونه سرویس‌ها را در اپراتورهای تلفن همراه دارای اشکال دانست و خواستار رسیدگی و رفع این مشکل شد.
درنهایت، چند ساعت پس از صدور دستور پیگیری و رسیدگی به موضوع انتشار پیام جعلی اینترنت رایگان از طریق کد دستوری خاصی در شبکه‌های اجتماعی، نتایج آن را اعلام کرد.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه ۴۵۰هزار نفر از کد دستوری مزبور استفاده کرده بودند، اعلام کرد که از این تعداد ۴۰۰هزار نفر سیم‌کارت اعتباری و ۵۰هزار نفر مابقی دارای دائمی بودند.
وی افزود: بسیاری از درخواست‌ها به دلیل کمبود اعتبار موفق نبوده و درنهایت ۲۰هزار درخواست موفق به ثبت شده است که برای همه این ۲۰هزار نفر، پیامک ارسال که درصورت عدم تمایل، سرویس لغو و وجوه به آن‌ها مسترد شود.
عضو کابینه دولت دوازدهم همچنین از توقف فعال‌سازی سرویس بدون اخذ تایید از طریق کدهای دستوری خبر داد.

*خبر خوش همراه اول
حالا همراه اول اعلام کرده که برای مشترکان زیان‌دیده شایعه اینترنت رایگان ۱۲۰ گیگابایتی تمهیدات ویژه‌ای درنظر گرفت.
همراه اول، اعلام کرد: در جلسه‌ای که در خصوص شایعه اینترنت رایگان برگزار شده مقرر شد امکان لغو بسته همه کسانی که در بازه شیوع شایعه اقدام به خرید یا رزرو بسته اینترنت ۱۲۰ گیگابایتی کرده‌اند، فراهم شود.
همچنین قرار است از قطع میان دوره یا پایان دوره این مشترکان ممانعت به عمل آید و آگاهی‌رسانی به این مشترکان از طریق ارسال پیامک صورت می‌گیرد.
همچنین طبق مصوبات این جلسه، امکان خرید یک مرحله‌ای بسته بدون اخذ تاییدیه مشتری لغو می‌شود.
در پایان مقرر شد برای رشد آگاهی مشترکان، پیامک‌های اطلاع‌رسان در خصوص نحوه مصرف برای همه مشترکان تدوین و ارسال شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار