کد خبر: ۶۲۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
در نشست جهانی نمایندگان فروش بیمه‌عمر: فروشندگان بیمه‌عمر، الگوهای متنوع فروش خود را در نشست فن‌آوری بیمه زندگی که در نیویورک برگزار شد، به بحث و بررسی گذاشتند.
ضرورت ارتباط مستقیم با مشتریان بیمه‌های عمر و اعتماد به واسطه‌ها

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از  افق‌بیمه، تلاش‌های شرکت‌های بزرگ فروشنده بیمه‌عمر، برای انتقال تجارب بدست‌آمده، با ارزیابی مثبت شرکت کنندگان همراه شد.

در این نشست مدیر شرکت فابریک اعلام کرد از طریق وبسایت شرکت خود، 70 درصد مشتریانش، در بازه زمانی 10 دقیقه قادر به تکمیل خرید بیمه‌نامه خود شدند. این شرکت برای جذب شرکای خود به معیار قابلیت‌های تطبیق با فن آوری تاکید کرد.

به کارگیری ربا‌ت‌های یارانه‌ای به عنوان چت‌بات‌ها (chatbot)، موضوع دیگری بود که در این نشست مورد بحث و بررسی شرکت‌های مختلف قرارگرفت. یکی از مدیران، در این زمینه اعلام کرد: در حالت کلی، چت‌بات‌ها، مطلوب برآورد می‌شوند زیرا با ایجاد فرصت مطرح نمودن پرسش از سوی مشتری، سبب بوجود آمدن حق انتخاب موارد منتخب و تغییر در بیمه‌نامه، طبق سلیقه مشتریان و در نتیجه تعامل منعطف در فروش بیمه‌نامه می‌شوند. 

از سوی دیگر مدیر عامل شرکت پالسی‌جنیوس در این مورد گفت: چت‌بات به عنوان یک کانال فروش، کم‌کاربرد است. زیرا لحظه‌ای که شما تصمیم بر ثبت یک بیمه‌نامه زندگی می‌گیرید هیچ منبعی بهتر از رابطه‌ی انسانی وجود ندارد.

شرکت‌کنندگان در جمع‌بندی دیدگاه‌های خود در زمینه چت‌بات‌ها تاکید کردند، با وجود گسترش چشم‌گیر چت‌بات‌ها در امر فروش بیمه‌نامه، لزوماً این روش، روش مطلوبی در زمینه ارتباط با مشتریان در بخش فروش خدمات بیمه‌ای نیز نمی‌باشند.

در این نشست، سخنرانان به این نکنه اذعان داشتند که شرکت‌های بیمه می‌توانند در مورد فروش خود در الگویی که در آن نمایندگان در ارتباط مستقیم با مشتریان هستند، بازنگری کنند. آنان الگوی اعتماد شرکت‌های بیمه به واسطه‌های دیگر به جهت صدور بیمه‌نامه و ارتباط مستقیم با مشتریان را پیشنهاد دادند.

نام:
ایمیل:
* نظر: