کد خبر: ۶۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲
حذف مصر و صعود روسیه در شب اشک ها و لبخندها
در آغاز دور دوم رقابت های جام جهانی روسیه دو تیم روسیه و مصر برابر هم به میدان رفتند تا پس از 90 دقیقه تلاش چهره اولین تیم صعود کننده و نخستین قربانی احتمالی جام جهانی مشخص شود.
در آغاز دور دوم رقابت های جام جهانی روسیه دو تیم روسیه و مصر برابر هم به میدان رفتند تا پس از 90 دقیقه تلاش چهره اولین تیم صعود کننده و نخستین قربانی حذف شده از جام جهانی مشخص شود.
تیم ملی روسیه با پیروزی پرگل برابر مصر به عنوان اولین تیم صعودخود را به مرحله بعدی رقابت های جام جهانی قطعی کردتا یاران محمد صلاح در آستانه حذف قرار بگیرند.
تیم ملی فوتبال روسیه که از ساعت ۲۲:۳۰ سه شنبه شب در ورزشگاه سنت پترزبورگ در دومین دیدار خود از گروه A مقابل تیم ملی مصر به میدان رفته بود. در پایان نود دقیقه به پیروزی پرگل سه بر یک دست پیدا کند.
احمد فتحی (۴۷- گل به خودی) ، چریشف (۵۹) و آرتور زویوبا (۶۲) برای روسیه و محمد صلاح (۷۴ - پنالتی) برای مصر گلزنی کرد.
روسیه که در بازی نخست خود نیز توانسته بود با قدرت از سد تیم ملی عربیتان با پنج گل بگذرد در این بازی نیز کاملا تهاجمی وارد میدان شد.میزبان جام جهانی  به لطف حمایت هواداران خود حملات زیادی را روی دروازه محمد صلاح و هم تیمی هایش ایجاد کردند اما دفاع مستحکم مصری ها مانع از گلزنی میزبان در ۴۵ دقیقه نخست شد.
اما بازی در نیمه دوم کاملا متفاوت آغاز شد. گل به خودی احمد فتحی در دقیقه ۴۷  آغازی برای روس ها محسوب شد تا بتوانند راحت تر به گل های بعدی برسند. حملات پردامنه روس ها ادامه پیدا کرد تا دنیس چریشف و آرتور زویوبا به ترتیب در دقایق ۵۹ و ۶۲ گل های دوم و سوم روسیه را به ثمر برسانند.
محمد صلاح که از او به عنوان ستاره نوپای جهان فوتبال نام برده می سود تلاش زیادی کرد تا فاصله روسیه با مصر را کاهش دهد که نهایتا موفق شد در دقیقه ۷۴ از روی نقطه پنالتی دروازه روسیه را باز کند و بازی با نتیجه سه بر یک به پایان برسد. مصر با این شکست، امیدهای خود را برای باقی ماندن در جام از دست داد تا امشب شب تلخ خداحافظی قریب الوقوع مصری ها از جام جهانی باشد.  
حضور تیم ملی مصر در جام جهانی 2018  روسیه حاصل یک کار تیمی بزرگ بود که هکتور کوپر مسئولیت تمام قد آن را برعهده داشت، اما نمی توان تمام موفقیت مصری ها را به هکتور کوپر نسبت داد، چرا که حضور ستاره ای پر تلاش و مهار نشدنی همانند محمد صلاح نیز خود بخشی اعظمی از موفقیت های آنان را تشکیل داده بود.
 انتظار 28 ساله آنها با محمد صلاح و کوپر سرشناس به پایان رسیده بود، اما هنوز رویاهای بزرگ تری هم وجود داشت! گروه A قرار بود با فرزندان فرعون به تسخیرشان در بیاید! صعود از گروهی که میزبان جام جهانی به همراه عربستان و اروگوئه در آن حضور داشتند کار آسانی به هیچ وجه نبود، اما رویاپردازی جزیی از زندگی روز مره مردمان مصر است.
 البته باید این تصویر سازی های مردمان مصر را طبیعی دانست، لیورپول با آن نام و آوازه نیمی از موفقیت هایش را در فصل 2017/18 رقابت های فوتبال جهان به محمد صلاح و درخشش هایش مدیون است، چرا نباید مصر هم سهمی از این درخشش ها نمی برد و در جام جهانی شگفتی صورت می داد؟ همانگونه که لیورپول توانست شگفتی بزرگی ترتیب بدهد و به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند!
  فینال لیگ قهرمانان اروپا خیلی برای مصری ها به یاد ماندنی نبود، چرا که سهم لبخند آنها از این دیدار به 30 دقیقه هم نرسید تا مصدومیت سنگین شانه محمد صلاح در برخورد با سرخیو راموس او را وادار به ترک زمین کرد تا لیورپول عملا 10 نفره شود و بدون این مهره کلیدی دیگر حمله هایش زهری نداشته باشد.
پس از مصدومیت محمد صلاح گمانه زنی های بسیاری در ارتباط با مصدومیت و دوری او از میادین شکل گرفت که بدترین آن، غیبت این ستاره در جام جهانی بود!
نشریات مصری آن روز با تیتر های عجیبی همانند: در کوچه های مصر خبر حذف از جام جهانی پیچید و .. به چاپ رسیدند  که خبر از ناامیدی بزرگ هواداران تیم ملی مصر از  ماجرای غیبت صلاح و کار سختشان برابر حریفان داشت.
اتفاقی که امشب با باخت مقابل روسیه میزبان مسابقات برای مصر رخ داد تا محمد صلاح اولین ناکام بزرگ این جام و مصر اولین قربانی جام جهانی باشد هر چند روی کاغذ هنوز هم کورسوی امیدی هست اما همه معتقدند این احتمال فقط روی کاغذ وجود دارد و مصری ها باید چمدان هایشان را ببندند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار