کد خبر: ۶۲۵۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
عبور از کانال 106 هزار واحدی نشان می‌دهد؛
طي چند روز گذشته تالار شيشه‌اي شاهد وضعيت بي سابقه‌اي در حوزه بازار سرمايه و موجب رکوردشکني‌هاي پي در پي در بورس بود. هرچند بورس بازها با اشتياق آميخته به شگفتي به استقبال تغييرات رو به رشد بازار سرمايه رفته‌اند در عين حال برخي کارشناسان،اين حجم از رکوردشکني‌ها در اين بازار با ديده احتياط دنبال مي‌کنند.
طوفان نقدینگی سرگردان در بورس
طي چند روز گذشته تالار شيشه‌اي شاهد وضعيت بي سابقه‌اي در حوزه بازار سرمايه و موجب رکوردشکني‌هاي پي در پي در بورس بود. هرچند بورس بازها با اشتياق آميخته به شگفتي به استقبال تغييرات رو به رشد بازار سرمايه رفته‌اند در عين حال برخي کارشناسان،اين حجم از رکوردشکني‌ها در اين بازار با ديده احتياط دنبال مي‌کنند. البته چنانچه اين اتفاق باعث رونق پايدار در حوزه بورس باشد که بايد آن را به فال نيک گرفت و به پيشواز آن رفت . وگرنه چنانچه وضعيت اخير اين حوزه ادامه روندي باشد که با کوچ نقدينگي‌ها به بازارهايي مثل مسکن، خودرو، ارز و سکه رقم خورد، در اين صورت لازم است دست اندرکاران براي مقابله با تبعات احتمالي آن تمهيدات لازم بينديشند.
شاخص بورس در ادامه روند رو به رشد خود، ديروز (سه شنبه) با پرش يک هزار و 970 پله‌اي به جايگاه 106 هزار و 504 واحد صعود کرد.
به گزارش ايرنا، بورس از چهارشنبه گذشته (بيست و سوم خرداد) روندي پرشتاب را در پيش گرفته است و ديروز نيز رکوردي جديد را ثبت کرد و به کانال 106 هزار واحدي وارد شد.
در معاملات ديروز 2 ميليارد و سه ميليون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش پنج هزار و 286 ميليارد ريال در 115 هزار و 124 نوبت دادوستد شد.
بررسي شاخص‌هاي اصلي بازار سرمايه نيز نشان مي‌دهد شاخص قيمت (وزني - ارزشي) که در آن ارزش سهام شرکت‌هاي بزرگ اثر بيشتري بر شاخص مي‌گذارد، 605 واحد افزايش يافت اما شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت‌هاي بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، يکسان در نظر گرفته مي‌شود، پنج واحد پايين آمد.
شاخص قيمت (هم وزن) نيز سه واحد پايين آمد؛ اين شاخص بيانگر سطح عمومي‌قيمت سهام شرکت‌هاي پذيرفته شده در بورس است.
همچنين شاخص آزاد شناور 2 هزار و 552 واحد افزايش يافت؛ اين شاخص بخشي از سهام قابل معامله شرکت‌ها در بورس را نشان مي‌دهد.
شاخص بازار اول (مربوط به شرکت‌هاي بهتر از نظر سرمايه، سودآوري و درصد سهام آزاد شناور) يک هزار و 902 واحد و شاخص بازار دوم بورس نيز يک هزار و 540 واحد رشد کرد.
اعلام آخرين وضعيت توقف و بازگشايي نمادها
بورس اوراق بهادار، روز پر رفت و آمد ناشران بورسي را تجربه مي‌کند. به گزارش ايبِنا، بنابر اعلام مدير عمليات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران، نماد معاملاتي شرکت پتروشيمي‌جم با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف، متوقف شد. نماد مذکور روز معاملاتي بعد به صورت حراج ناپيوسته و بدون محدوديت دامنه نوسان قيمت بازگشايي مي‌شود.
نماد معاملاتي شرکت فرآوري‌موادمعدني‌ايران‌(فرآور) با توجه به تغييرات بيش از ۲۰ درصدي قيمت سهام، به منظور اطلاع رساني مناسب شرکت به بازار در خصوص علل آن، متوقف شد. نماد مذکور روز معاملاتي بعد به صورت حراج ناپيوسته و با محدوديت دامنه نوسان قيمت بازگشايي مي‌شود.
نماد معاملاتي شرکت تامين‌ ماسه‌ ريخته‌گري‌ (کماسه) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف، متوقف شد. نماد مذکور روز معاملاتي بعد بصورت حراج ناپيوسته و بدون محدوديت دامنه نوسان قيمت بازگشايي مي‌شود. نماد معاملاتي شرکت ايران‌ خودروديزل‌(خاور) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه ب، متوقف شد. نماد مذکور حداکثر تا ساعت ۱۰ روز معاملاتي به صورت حراج ناپيوسته و با محدوديت دامنه نوسان قيمت بازگشايي مي‌شود. نماد معاملاتي شرکت پارس‌ دارو (دپارس) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف، متوقف شد. نماد مذکور روز معاملاتي بعد بصورت حراج ناپيوسته و بدون محدوديت دامنه نوسان قيمت بازگشايي مي‌شود. نماد معاملاتي شرکت توسعه معدني و صنعتي صبانور (کنور) با توجه به تغييرات بيش از ۲۰ درصدي قيمت سهام، به منظور اطلاع رساني مناسب شرکت به بازار در خصوص علل آن، متوقف شد. نماد مذکور روز معاملاتي بعد به صورت حراج ناپيوسته و با محدوديت دامنه نوسان قيمت بازگشايي مي‌شود. نماد معاملاتي شرکت توليدي چدن سازان(چدن) با توجه به تغييرات بيش از ۲۰ درصدي قيمت سهام، به منظور اطلاع رساني مناسب شرکت به بازار در خصوص علل آن، متوقف شد. نماد مذکور روز معاملاتي بعد به صورت حراج ناپيوسته و با محدوديت دامنه نوسان قيمت بازگشايي ميشود.
نماد معاملاتي شرکت فيبر ايران‌(چفيبر) با توجه به تغييرات بيش از ۲۰ درصدي قيمت سهام، به منظور اطلاع رساني مناسب شرکت به بازار در خصوص علل آن، متوقف شد. نماد مذکور روز معاملاتي بعد به صورت حراج ناپيوسته و با محدوديت دامنه نوسان قيمت بازگشايي مي‌شود.
نماد معاملاتي شرکت‌هاي فنر سازي خاور(خفنر)، داروسازي‌ فارابي‌(دفارا) و حق تقدم استفاده نشده شرکت سرمايه گذاري پرديس(پرديسح) باتوجه به عدم کشف قيمت در روز معاملاتي قبل بدون محدوديت نوسان قيمت با استفاده از مکانيزم حراج آماده انجام معامله است.
نماد معاملاتي شرکت‌هاي ماشين‌ سازي‌ اراک‌(فاراک)، ايران‌ارقام‌ (مرقام)، موتورسازان ‌تراکتورسازي ‌ايران‌ (خموتور) و ايران‌ خودروديزل‌(خاور)، با محدوديت نوسان قيمت با استفاده از مکانيزم حراج آماده انجام معامله شدند، ادامه معاملات در نماد مذکور در دامنه مجاز نسبت به قيمت مرجع قيمت کشف شده در حراج امکان پذير است. نماد معاملاتي شرکت توسعه‌معادن‌ و فلزات‌(ومعادن) با توجه به تغييرات بيش از ۲۰ درصدي قيمت سهام، به منظور اطلاع رساني مناسب شرکت به بازار در خصوص علل آن، متوقف شد. نماد مذکور روز معاملاتي بعد به صورت حراج ناپيوسته و با محدوديت دامنه نوسان قيمت بازگشايي مي‌شود.
نماد معاملاتي شرکت معدني و صنعتي گل گهر (کگل) با توجه به تغييرات بيش از ۲۰ درصدي قيمت سهام، به منظور اطلاع رساني مناسب شرکت به بازار در خصوص علل آن، متوقف شد. نماد مذکور روز معاملاتي بعد به صورت حراج ناپيوسته و با محدوديت دامنه نوسان قيمت بازگشايي مي‌شود.
نماد معاملاتي حق تقدم سهام شرکت معدني و صنعتي گل گهر(کگلح) با توجه به توقف نماد اصلي متوقف شد. نماد مذکور همزمان با نماد اصلي بازگشايي مي‌شود.
نماد معاملاتي شرکت کالسيمين‌ (فاسمين) با توجه به تغييرات بيش از ۲۰ درصدي قيمت سهام، به منظور اطلاع رساني مناسب شرکت به بازار در خصوص علل آن، متوقف شد. نماد مذکور روز معاملاتي بعد به صورت حراج ناپيوسته و با محدوديت دامنه نوسان قيمت بازگشايي خواهد شد. نماد معاملاتي شرکت‌هاي ايرکا پارت صنعت(خکار)، نفت‌ بهران‌(شبهرن) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف و نماد معاملاتي حق تقدم شرکت نفت بهران(شبهرنح) با توجه به بازگشايي نماد اصلي، بدون محدوديت نوسان قيمت با استفاده از مکانيزم حراج آماده انجام معامله شد. نماد معاملاتي شرکت تکنوتار (تکنو) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف، متوقف شد. نماد تکنو، روز معاملاتي بعد به صورت حراج ناپيوسته و بدون محدوديت دامنه نوسان قيمت بازگشايي خواهد شد. نماد معاملاتي شرکت‌هاي ايرکا پارت صنعت(خکار)، نفت‌ بهران‌(شبهرن) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف و نماد معاملاتي حق تقدم شرکت نفت بهران(شبهرنح) با توجه به بازگشايي نماد اصلي، بدون محدوديت نوسان قيمت با استفاده از مکانيزم حراج آماده انجام معامله است. نماد معاملاتي شرکت تکنوتار (تکنو) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف، متوقف شد. نماد شرکت روز معاملاتي بعد به صورت حراج ناپيوسته و بدون محدوديت دامنه نوسان قيمت بازگشايي خواهد شد. نماد معاملاتي شرکت سرمايه‌گذاري‌غدير (وغدير) با توجه به تغييرات بيش از ۲۰ درصدي قيمت سهام، به منظور اطلاع رساني مناسب شرکت به بازار در خصوص علل آن، متوقف شد. نماد معاملاتي شرکت فولاد کاوه جنوب کيش (کاوه) با توجه به تغييرات بيش از ۲۰ درصدي قيمت سهام، به منظور اطلاع رساني مناسب شرکت به بازار در خصوص علل آن، متوقف شد. نماد معاملاتي شرکت سرمايه‌گذاري‌ سپه‌(وسپه) با توجه به تغييرات بيش از ۲۰ درصدي قيمت سهام، به منظور اطلاع رساني مناسب شرکت به بازار در خصوص علل آن، متوقف شد. نماد اسن شرکت روز معاملاتي بعد به صورت حراج ناپيوسته و با محدوديت دامنه نوسان قيمت بازگشايي خواهد شد. نماد معاملاتي شرکت بيمه پارسيان(پارسيان) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه ب، متوقف شد. نماد معاملاتي شرکت فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با توجه به تغييرات بيش از ۲۰ درصدي قيمت سهام، به منظور اطلاع رساني مناسب شرکت به بازار در خصوص علل آن، متوقف شد. نماد مذکور روز معاملاتي بعد به صورت حراج ناپيوسته و با محدوديت دامنه نوسان قيمت بازگشايي خواهد شد. نماد معاملاتي شرکت بيمه پارسيان (پارسيان) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف، متوقف شد. نماد شرکت روز معاملاتي بعد به صورت حراج ناپيوسته و بدون محدوديت دامنه نوسان قيمت بازگشايي خواهد شد

نام:
ایمیل:
* نظر: