کد خبر: ۶۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
مركز مطالعات استراتژيك گروه سايپا خبرداد:
از آبان‌ماه سال گذشته و پس از روي كار آمدن مديريت جديد در گروه خودروسازي سايپا، اين مجموعه توانسته موفقيت‌هاي بزرگي را در عرصه‌هاي مختلف تجربه كند.
دستاوردها و موفقيت‌هاي گروه سايپا در 6 ماه گذشته
اين گروه كه پس از سال‌ها شاهد روي كار آمدن تيم مديران خودرويي و آشنا به حوزه صنعت خودرو و قطعه‌سازي است، در چند ماه گذشته در زمينه‌هاي توليد، فروش، پرداخت تعهدات مالي و اقتصادي، پاسخ به تعهدات مالي و كيفيت، توانسته دستاوردهاي مهمي كسب كند كه به آن‌ها مي‌پردازيم.

موفقيت در توليد
سايپا تا پايان سال گذشته توانست با رشد 17 درصدي نسبت به سال 95، 666 هزار و 666 دستگاه خودرو توليد كرده و براي نخستين‌بار هدف توليد خود را محقق كند. اين گروه از ابتداي سال جاري تا روز يك‌شنبه 27 خردادماه هم توانسته 138 هزار و 522 دستگاه خودرو توليد كند كه اين امر باتوجه به توليد 113 هزار و 274 دستگاه خودرو در مدت مشابه پارسال، رشد 3/22 درصدي را نشان مي‌دهد. 

رشد فروش خودرو
در زمينه فروش هم، گروه خودروسازي سايپا در همين چند ماه گذشته توانست بيشترين سهم بازار را در حوزه خودرو از آن خود كند. 
اين گروه علاوه بر آن‌كه در اسفندماه سال گذشته با فروش 91 هزار و 600 دستگاه خودرو توانست بيشترين ميزان فروش ماهانه خودرو را در يك ماه به خود اختصاص دهد، از ابتداي سال جاري تا تاريخ يك‌شنبه 27 خردادماه، تعداد 132 هزار و 727 دستگاه خودرو را در بازار عرضه كند كه اين ميزان، نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد 97 هزار و 618، حاكي از رشد 36 درصدي است.
همچنين از آبان‌ماه سال گذشته تاكنون، فروش اينترنتي محصولات سايپا 22 درصد افزايش يافته و زمينه كاهش هزينه 20 ميليارد توماني را فراهم كرده است.

رشد ارزش فروش
باتوجه به افزايش توليد خودرو در گروه سايپا، بیشترین ارزش فروش محصول در چهار سال گذشته نيز رقم خورده است. مقايسه ارزش فروش نسبت‌به مدت مشابه سال‌هاي گذشته تا تاريخ يك‌شنبه 27 خردادماه، بيانگر افزايش 47 درصدي ارزش فروش محصولات نسبت‌به سال گذشته است. گروه خودروسازي سايپا در سال جاري 4707 میلیارد تومان فروش انواع خودرو را تجربه كرده كه اين عدد، افزایش 1511 میلیارد توماني فاکتور فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش 2279 میلیارد توماني نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ را نشان مي‌دهد.

پاسخ به تعهدات مالي
مديريت فعلي گروه خودروسازي سايپا همچنين در زمينه پاسخ به تعهدات ايجاد شده توسط مديريت گذشته هم توانسته برنامه خود را محقق كند. در زمينه طرح اتوخدمت، اين مجموعه توانسته تاكنون مطالبات برجاي مانده از قبل را به ميزان چشمگيري پاسخ داده و معدود تعهدات باقي‌مانده را نيز در آينده نزديك پاسخ خواهد داد.
بهبود كيفيت محصولات
از آغاز فعاليت مديران فعلي سايپا، اين گروه توانسته ضمن بالابردن سطح كيفيت محصولات خود موفق به ارتقا یک ستاره کیفی برای محصولات خانواده تیبا و پراید ۱۳۱ سایپا در بهمن ماه ۹۶ شود، همچنين افزایش 5/1 درصدی میانگین رضایت مشتریان در سال ۹۶ از جمله دستاوردهاي سايپا در حوزه كيفيت محصول است، افزون بر اين، شاخص رضايت مشتريان از خدمات پس از فروش نيز با رشدي در حدود   ۱۴ درصد به نسبت سه ماهه پاياني سال 95 به عدد ۷۱۳ در سه ماهه چهارم سال ۹۶ رسيده است. سايپا همچنين توانسته زمان رسيدگي به درخواست‌هاي مشتريان را در سال ۹۶ به نسبت سال ۹۵ به ميزان ۱۵ درصد بهبود دهد و اين موضوع بيانگر کاهش ۴ روزه مدت زمان پاسخ‌گویی از 1/26 روز به 1/22 روز در اين گروه خودروساز است. 

همچنين پرداخت مطالبات قطعه‌سازان با اولويت توليدكنندگان ضعيف‌تر و كاهش مطالبات آن‌ها، تأمين كامل نقدينگي مورد نياز از طريق فروش محصولات، ساماندهی شبکه نمایندگی‌هاي فروش، مذاکرات با برندهای برتر جهانی جهت تولید محصولات مشترك، شفاف‌سازي و تعامل مناسب با بورس و سهامداران، بازنگری در برنامه توسعه محصول گروه، تمرکز بر توسعه ساخت داخل و استفاده از ظرفيت‌هاي موجود به جای خریدهای خارجي، تمرکز بر توسعه سیستم‌های فروش جهت از بین‌بردن بي‌عدالتي و رانت و کرامت نیروی انسانی و پرداخت عدالت‌محور بر اساس شایستگی در عملکرد از جمله مهم‌ترين دستاوردها و موفقيت‌هاي اخير در سايپا است.



نام:
ایمیل:
* نظر: