کد خبر: ۶۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳
رییس اتاق اصناف ایران: کسبه صبور باشند
فروشگاه‌های دو مرکز خرید و فروش موبایل تهران که به‌خاطر افزایش قیمت این محصول در بازار و نوسانات نرخ دلار مدتی مغازه‌های خود را تعطیل کرده بودند، دوباره فعالیت خود را از سر گرفتند.
گرانی موبایل داد فروشندگان را هم درآورد!
فروشگاه‌های دو مرکز خرید و فروش موبایل تهران که به‌خاطر افزایش قیمت این محصول در بازار و نوسانات نرخ دلار مدتی مغازه‌های خود را تعطیل کرده بودند، دوباره فعالیت خود را از سر گرفتند.
به گزارش  تسنیم، عصر یکشنبه فروشگاه‌های دو مرکز خرید و فروش تلفن همراه، علاءالدین و چهارسو در خیابان جمهوری تهران به‌دلیل گران شدن قیمت این محصول و کاهش فروش محصولات خود ناشی از کاهش قدرت خرید مردم و نوسانات شدید نرخ ارز کسب‌وکار خود را تعطیل کردند، اما بعد از گذشت ساعاتی دوباره فعالیت خود را از سر گرفتند و اکنون خرید و فروش در این دو مرکز خرید طبق روال عادی در جریان است. یکی از فروشندگان این فروشگاه در ارتباط با دلایل این امر و گلایه‌های صنفی خود می‌گوید: در 20 روز تا یک ماه گذشته قیمت محصولات ما حدود 40 درصد افزایش یافته است.
وی می‌افزاید: در صورتی که امروز محصولات خود را بفروشیم معلوم نیست که فردا آن را با چه قیمتی خریداری کنیم؛ نوسانات شدید نرخ دلار و تأثیر آن بر قیمت محصولات باعث شده که خریداران و حتی فروشندگان برای خرید و فروش محصولات خود دست نگهدارند.
بنا بر این گزارش یکی دیگر از فروشندگان پاساژ علاءالدین در این ارتباط به تسنیم می‌گوید: ما محصولات خود را در ماه‌های گذشته با دلار 6 هزار تومانی وارد کرده‌ایم و حتی بخش زیادی از آنها را فروخته‌ایم و اکنون که زمان سررسید آن رسیده است باید این محصولات را با دلار قیمت 9000تومانی با فروشندگان خارجی تسویه کنیم.
در پی اعتراض تعدادی از کسبه و فروشندگان موبایل بازار علاءالدین و چهارسو در خیابان جمهوری تهران، رییس اتاق اصناف ایران گفت: مسلما مشکلات کسبه و بازاریان در بخش‌های مختلف در حوزه‌هایی مانند تخصیص ارز، عرضه کالا، بازار و... بررسی و پیگیری خواهد شد و همه فروشندگان و واحدهای صنفی باید تا حل مشکلات‌شان صبور باشند.
رییس اتاق اصناف ایران گفت: مسلما مشکلات کسبه و بازاریان در بخش‌های مختلف در حوزه‌هایی مانند تخصیص ارز، عرضه کالا، بازار و... بررسی و پیگیری خواهد شد و همه فروشندگان و واحدهای صنفی باید تا حل مشکلات‌شان صبور باشند.
علی فاضلی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: امروز تولیدکنندگان چرم و واحدهای صنفی مرتبط با آن و کفاشان اعتراضی در خصوص تامین نقدینگی و برخی مشکلات بازار داشتند که به آن‌ها رسیدگی کردیم و مطلع شدیم که اصناف و واحدهای صنفی تلفن همراه در خیابان جمهوری نیز اعتراض‌هایی کرده‌اند که مسلما به مشکلات آن‌ها نیز رسیدگی می‌کنیم.
وی افزود: اعضای اتاق اصناف ایران در میان کسبه ای که نسبت به وضعیت‌شان اعتراض دارند، حضور پیدا کرده و مسلما همه مشکلات آن‌ها را رسیدگی می کنند اما باید در وهله نخست به صحبت ها و اعتراض های آن‌ها گوش دهیم تا ببینیم مشکل آن‌ها چیست.
رییس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: کسبه و واحدهای صنفی در حوزه تلفن همراه نسبت به وضعیت نوسانات ارزی، چگونگی و نحوه تامین ارز، عدم عرضه کالا و ... اعتراض دارند اما مسلما این مسائل و مشکلات پس از بررسی رسیدگی و پیگیری می‌شود که کسبه و فروشندگان موبایل و واحدهای صنفی مشابه باید صبور باشند تا این چالش ها بررسی و حل شود.
وی در پایان تاکید کرد: به هیچ وجه در رسیدگی و احقاق حق کسبه و بازاریان کوتاه نمی‌آییم.
در همین رابطه و در پی اعتراض امروز تعدادی از کسبه و فروشندگان موبایل و تبلت در تهران، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که ‏لیست شرکتهایی که به آنها ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشی تلفن همراه تخصیص یافته است منتشر می شود.
محمدجواد آذری جهرمی در صفحه توییتر خود نوشت: امروز پس از جلسه دولت، در بازار چارسو حضور پیدا کردم. فعالیت کسبه به حالت عادی بازگشته است. تلفن همراه و تجهیزات رایانه امروز از ملزومات زندگی مردم است و به نوبه خود برای تامین ارز برای این تجهیزات تلاش خواهم کرد. هر چند در این میان لازم است با سودجویی‌ها نیز برخورد جدی شود.



نام:
ایمیل:
* نظر: