کد خبر: ۶۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
براساس تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته در جریان سفر دکتر محمد مخبر به استان لرستان میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری لرستان به امضا رسید، 700 میلیارد تومان از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای پیشرفت و توسعه‌ی این استان اختصاص یافت.

         
بر طبق این تفاهم‌نامه، مبلغ مذکور برای محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ساخت و تکمیل پروژه‌های زیربنایی، مسکن محرومان، بهداشت و درمان، فرهنگی و آموزشی، ارایه‌ی خدمات حمایتی مانند تحت پوشش قرار دادن ایتام، اعطای وام قرض‌الحسنه و کمک به درمان زوج‌های نابارور مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی در استان لرستان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

هم‌چنین از اعتبار این تفاهم‌نامه، مبلغی بالغ بر 50 میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی ایجاد اشتغال و توانمندسازی اقتصادی نورآباد دلفان تخصیص یافته است. 

به گزارش دریافتی، در دیداری که به تازگی دکتر موسی خادمی استاندار لرستان، علی رستمیان نماینده‌ی مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی و سایر مقامات استانداری لرستان با مهندس سعید جعفری مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) داشتند، مهندس جعفری پیشنهاد داد قرارگاهی جهادی برای پیشرفت و توسعه‌ی پایدار در دلفان تشکیل شود.



مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به این‌که دلفان منطقه‌ای با ظرفیت‌های مختلف و استعدادهای بالاست، اما با با بیکاری روبه‌رو است، تأکید کرد: هدف ما این است که امسال در نورآباد دلفان 600 فرصت شغلی پایدار براساس حمایت از کارآفرینان و مدل‌های توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت، به‌ویژه براساس مدل‌های اقتصادی اجتماع‌محور «آسمان» و «آفتاب» ایجاد کنیم، به خصوص مشاغلی که مبتنی بر ظرفیت‌های اقتصادی منطقه در دو بخش کشاورزی و دام‌پروری باشد. 

مهندس جعفری در خصوص پیشنهاد تشکیل قرارگاه جهادی پیشرفت و توسعه‌ی پایدار منطقه‌ی دلفان نیز توضیح داد: استاندار لرستان در این قرارگاه می‌تواند به عنوان متولی و هماهنگ‌کننده‌ی اصلی ایفای نقش کند و سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط در حوزه‌ی محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی از جمله بنیاد برکت، در پیشبرد اهداف این قرارگاه مشارکت کنند و این نهادها متناسب با فعالیت خود، کارها را پیش ببرند. 

وی افزود: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سال 97 ایجاد 1400 فرصت شغلی پایدار را در استان لرستان به عنوان هدف برای خود تعیین کرده است که با توجه به فعالیت‌های سراسری و گسترده‌ی بنیاد برکت در این زمینه، این رقم در کل کشور به 30 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم خواهد رسید.

مدیرعامل بنیاد برکت در این جلسه با تأکید بر تسریع در انجام فعالیت‌ها و اقدامات توانمندسازی اقتصادی اظهار داشت: باید بازتاب اثرات زودهنگام این فعالیت‌ها در زندگی مردم دیده شود تا خود آن‌ها نیز به همراهی و مشارکت در طرح‌ها راغب شوند. وی افزود: حمایت از کارآفرینانی که می‌توانند آورده داشته باشند و اشتغال ایجاد کنند نیز در دستور کار بنیاد برکت قرار دارد.



مهندس جعفری ادامه داد: در بنیاد برکت به عنوان مجری راهبردها و منویات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در زمینه‌ی محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در کشور، حرکتی جهادی به‌طور مستمر و شبانه‌روز در حال انجام است. وی افزود: اگر فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی با کار اقتصادی همراه نباشد مثمرثمر نخواهد بود و باید در کنار اصلاح الگوی فکری جوامع به توانمندسازی اجتماعی و اشتغال‌زایی نیز توجه ویژه داشته باشیم.

در این نشست، نماینده‌ی مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی، استاندار لرستان و دیگر مسئولان حاضر در جلسه نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و علاوه بر انجام اقدامات توانمندسازی اقتصادی، خواستار مشارکت و هم‌یاری هرچه بیش‌تر بنیاد برکت در کارهای عمرانی و زیربنایی مانند راه‌سازی و ساخت مسکن محرومان و روستایی در استان شدند.

گفتنی است نورآباد دلفان پنجمین شهر محروم کشور است که علی‌رغم برخورداری از ظرفیت‌های بالای کشاورزی و دام‌پروری از معضل بیکاری رنج می‌برد. این منطقه هم‌چنین 8 هزار عشایر کوچ‌رو دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: