کد خبر: ۶۲۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
۱۷۰ هزار تومان حباب برای یک گرم سکه!
در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران، به یکباره قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۲۰۰ هزار تومان ارزان شد که ناشی از تبعات مثبت تصمیم تازه دولت در مورد بازار ارز است.
سقوط 200 هزار تومانی قیمت سکه بهار آزادی
در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران، به یکباره قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۲۰۰ هزار تومان ارزان شد که ناشی از تبعات مثبت تصمیم تازه دولت در مورد بازار ارز است.
بعد از تصمیم ارزی دیشب دولت مبنی بر انجام معاملات ارزی میان واردکنندگان و صادرکنندگان با نرخ توافقی، بازار آزاد سکه تهران به این موضوع واکنش نشان داد و در شروع معاملات قیمت سکه طرح جدید ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت.
بر این اساس قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۲ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان، طرح قدیم ۲ میلیون و ۷۵۵ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۴۷۳ هزار تومان، ربع سکه ۷۸۷ هزار تومان و سکه یک گرمی ۴۲۴ هزار تومان است.
در همین رابطه رئیس اتحادیه فروشندگان طلا گفت: هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۵۷ هزار و ۸۵۰ تومان فروخته می‌شود، در حالی که سکه یک گرمی ۴۳۰ هزار تومان قیمت دارد که نشان دهنده حباب حدود ۱۷۰ هزار تومانی در فروش این نوع سکه است.
ابراهیم محمدولی درباره بالا بودن تقاضای خرید سکه اظهار کرد: تقاضای خرید سکه از سوی افراد خاص افزایش یافت که این تقاضا نیز از طریق پیش‌فروش‌هایی که بانک مرکزی اجرا کرد، تامین شد و چندان به کسبه مرتبط نیست و آنها کسب و کار معمول خود را دارند.
وی با اشاره به قیمت‌های طلا و سکه در روز گذشته اعلام کرد: قیمت سکه تا پیش از تغییرات شدید امروز دو میلیون و ۹۵۵ هزار تومان بود و سکه تمام طرح قدیم نیز دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان فروخته می شد.
به گفته محمدولی، نیم سکه نیز یک میلیون و ۴۷۰ هزار تومان و ربع سکه ۷۸۵ هزار تومان قیمت داشت.
رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر  همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار را یک میلیون و ۱۱۷ هزار تومان و هر مثقال طلای ۱۸ عیار را یک میلیون و ۱۸۸ هزار تومان اعلام کرد.
به گفته وی، کمپین‌های نخریدن طلا تاثیر چندانی بر تقاضای بازار نداشته و این بخش در رکود قبلی خود به سر می‌برد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار