کد خبر: ۶۲۷۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
دولت باید نقدینگی را به حوزه‌های ثروت‌زا هدایت کند
رئیس مجلس در حاشیه بازدید از آزاد راه تهران – شمال با اشاره به اینکه هدایت نقدینگی به موضوعات و مسائل جزئی نفعی نداشته و ثروتی به کشور اضافه نمی کند، گفت: دولت باید بسترهای هدایت نقدینگی مردم به پروژه های ثروت زا را فراهم کند.
بازدید لاریجانی از پروژه آزادراه تهران - شمال
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان صبح امروز از آزادراه تهران ـ شمال بازدید کرد.
در این بازدید رئیس مجلس و وزیر راه در جریان توسعه فاز یک این آزادراه به طول ۳۲ کیلومتر که گفته می شود تا آبان ماه امسال به بهره برداری می رسد قرار گرفتند. بنیاد مستضعفان به همراه وزارت راه و شهرسازی مسئولیت احداث این آزادراه را بر عهده دارند.
علی لاریجانی در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه آزادراه تهران-شمال در جمع خبرنگاران گفت: از صبح اول وقت امروز فرصتی شد تا با حضور آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی، آقای احمدی لاشکی نماینده مجلس و آقای سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان از منطقه یک پروژه بازدید کنیم و به نظر من کار حیرت آوری توسط مهندسان ایرانی انجام شده است که از نظر ساختار مهندسی سطح بالایی دارد و حجم اصلی کار توسط مهندسان و مشاوران داخلی اجرا شده است.
وی ادامه داد: حجم زیادی از منطقه یک آزادراه تهران –شمال ( حدفاصل تهران تا شهرستانک) دارای تونل های بزرگ است که از استانداردهای بالایی در حوزه  ایمنی برخوردارند. ضمن اینکه در فرآیند ساخت پل های این پروژه نیز دقت نظر بالایی وجود دارد. بنابراین کار بسیار ارزشمند و البته پرهزینه ای در آزادراه تهران- شمال انجام می شود که ارتباط جدیدی بین تهران و شمال کشور برقرار می کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی، مجموعه زیباسازی در طول این مسیر طراحی می شود که یک اقدام ارزشمند است و انتظار داریم همزمان با تکمیل منطقه یک، امکانات تفریحی، رفاهی و خدماتی این منطقه نیز به بهره برداری برسد تا ضمن اشتغالزایی، آسایش مردم را فراهم کند.
رئیس مجلس با تاکید بر تکمیل پروژه آزادراه تهران-شمال طبق زمان بندی پیش بینی شده گفت: این پروژه یک سابقه طولانی درذهن مردم دارد و لازم است از این به بعد با یک زمان بندی درست اجرا شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اینگونه مدیریت پروژه ها از نزدیک کمک می کند که کارهای بزرگ در کشور به درستی انجام شود. ضمن اینکه اجرای پروژه آزادراه تهران-شمال کار پیچیده ای است و از جهات مختلف به ویژه موضوعات فنی، صاحب استانداردهای خوبی برای کشور است.
وی ادامه داد: مهندسان و مشاوران داخلی نیز می توانند چه در بخش اجرا و چه در بخش نظارت از تجربیات پروژه آزادراه تهران-شمال بهره مند شوند چرا که این پروژه یک تجربه ارزشمند در حوزه ایمنی پروژه تونل و ساخت انواع پل ها است که شاید در جاده های کشور کمتر به آن توجه شده باشد.
بازدید لاریجانی از پروژه آزادراه تهران - شمال
لاریجانی تاکید کرد: از پیمانکاران و مهندسان که در اجرای این پروژه نقش دارند تشکر می کنیم و امیدواریم همتی که صورت گرفته، هرچه سریعتر به سرانجام برسد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع تامین مالی پروژه آزادراه تهران-شمال افزود: موضوع ساماندهی بودجه این پروژه بسیار حائز اهمیت است که دولت باید در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشد. همچنین ما در مجلس این آمادگی را داریم که کمک کنیم منابع بودجه ای این پروژه تامین شود؛ همچنین لازم است بنیاد مستضعفان نیز در زمینه تامین مالی، پشتیبانی های لازم را انجام دهد.
وی در ادامه با اشاره به طولانی شدن پروژه آزادراه تهران-شمال ادامه داد: در زمان بندی اجرای این پروژه باید توجه شود. این پروژه یک سابقه طولانی در ذهنیت مردم ایجاد کرده که از این به بعد امیدواریم این پروژه طبق زمان بندی پیش بینی شده به سرانجام برسد تا هرچه زودتر تردد مردم در مسیر تهران-شمال را تسهیل کند.
لاریجانی  گفت: از صدا و سیما درخواست می کنم از فرایند اجرای این کار عظیم مهندسی برنامه مستند بزرگی تهیه و به مردم معرفی کنند. همچنین رسانه های دیگر نیز تلاش کنند این پروژه عظیم را به مردم معرفی کنند
وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره وجود نقدینگی زیاد در جامعه گفت: در حال حاضر نقدینگی زیادی در دست مردم است که هدایت این نقدینگی ها در جهت پروژه های بزرگ به دلیل ثروت زا بودن می تواند برای کشور منفعت داشته باشد.
لاریجانی افزود: نکته مهم این است که دولت بسترهایی را فراهم کند که نقدینگی به سمت پروژه‌های ثروت زا هدایت شود؛ نکته مهم دیگر به خود مردم مربوط می شود و مردم باید بدانند که  هدایت نقدینگی به موضوعات جزئی نفعی برای کشور ندارد و ثروتی هم به کشور اضافه نمی کند اما پروژه های عمرانی، ایران را آباد می کنند، ضمن اینکه استفاده از اوراق مشارکت برای اجرای پروژه های عمرانی تضمینی برای سود مردم است که ثروت زیادی را فراهم می آورد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای پروژه هایی که به حجم زیاد سرمایه گذاری نیاز دارند باید بستر مشارکت مردم فراهم شود.


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
تمام ابن مسائل و پیچیدگی پروژه را مردم میدانند و واقفن ولی آیا بیست و پنج سال زمان کمی بوده برای افتتاح یک قطعه از آن؟؟؟؟؟ بهتر نیست مجلس که از اهمیت این پروژه و بعد روانی که تو جامعه ایجاد کرده زودترتصمیمی بگیره تاسریعتر به نتیجه برسه؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر: