کد خبر: ۶۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
با افتتاح كريدور حمل و نقل چين، قزاقستان و ايران؛
نخستين محموله قطعات محصولات گروه خودروسازي سايپا از طريق مسير جديد چين، قزاقستان و ايران وارد كشور شد.
نخستين محموله قطعات محصولات سايپا وارد بندر انزلي شد

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از سايپا نيوز، كريدور بين المللي چين، قزاقستان و ايران براي نخستين بار باحضور اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور و محسن جهرودي مديرعامل گروه خودروسازي سايپا راه اندازي شد و همزمان با افتتاح آن، نخستين محموله محصولات توليدي چانگان كه در گروه سايپا توليد مي شود، از طريق همين مسير وارد بندر انزلي شد.
معاون اول رئيس جمهور در مراسم افتتاح اين كريدور سه جانبه بين المللي اظهاركرد: اين مسير مي تواند به‌عنوان يك راه اقتصادي و استراتژيك مورد توجه قرار گيرد و زمينه توسعه همكاري كشور را با چين و قزاقستان فراهم سازد.
جهانگيري افزود: ايران به دنبال توسعه همكاري خود با كشورهاي حاشيه درياي خزر و آسياي ميانه است و افتتاح اين كريدور بين المللي مي تواند موجب استفاده از يك مسير اقتصادي و بهينه براي حمل و نقل كالا بين ايران و چين شود.
در اين مراسم همچنين محسن جهرودي مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در گزارشي با اشاره به توسعه همكاري اين گروه با شركت چانگان گفت: نخستين محموله واردشده به كشور از اين مسير، قطعات مورد نياز توليد محصولات چانگان است كه با استفاده از ظرفيت هاي موجود در كريدور جديد ميان ايران و چين، به كشور وارد مي‌شود.
وي افزود: هدف و سياست گروه خودروسازي سايپا، توليد قطعات محصولات خود در ايران است و با پيگيري همين سياست، عمق داخلي‌سازي خودروها در ايران افزايش خواهد يافت.
كريدور بين المللي چين، قزاقستان و ايران، مسير جديدي براي نقل و انتقال كالا ميان سه كشور است كه در آن، كالاها ميان چين، بندر ارومچي قزاقستان و بندر انزلي جابه‌جا خواهند شد.
انزلي به‌عنوان تنها منطقه آزاد ايران در حاشيه درياي خزر محسوب مي‌شود و قرارگرفتن آن در مسير كريدور بين‌المللي شمال و جنوب، موقعيت ويژه در ارتباط با كشورهاي آسياي ميانه، همجواري با بنادر آستاراخان و لاگان در روسيه، كراسنودسك در تركمنستان، اكتائو در قزاقستان و باكو در آذربايجان و نزديكي به فرودگان بين‌المللي سردار جنگل از جمله مزيت‌هاي بندر انزلي است.
نام:
ایمیل:
* نظر: