کد خبر: ۶۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
سومین نمایشکاه AMB IRAN ۲۰۱۸ در محل شهرآفتاب تهران با بیش از ۱۴۴ غرفه از ۱۴ کشور از جمله ایران، آلمان، ایتالیا، فرانسه، هلند، اتریش، سوئیس، چین، تایوان، ژاپن، جمهوری چک و روسیه افتتاح شد.
افتتاح نمایشگاه ماشین ابزار و تجهیزات فلزکاری AMB IRAN ۲۰۱۸

این نمایشگاه با حضور برنالد میلر قائم مقام مسه اشتوکارت، وینفرد شفر رئیس شرکت VDW، قادری مدیرعامل نمایشگاه شهرافتاب، مارکوس هدسینگ مدیر اجرایی انجمن ابزار دقیق VDMA و پدرام سلطانی رئیس اتاق بازرگانی ایران و اروپا، آریستو پولنداکوف سفیر بلغارستان به عنوان نماینده اتحادیه اروپا، شیروی مدیر کل دفتر صنایع فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت و... افتتاح شد.
در این مراسم برنالد میلر قائم مقام مسه اشتوکارت ضمن خیر مقدم به حاضرین اظهار داشت: در این نمایشگاه 140 شرکت معتبر از کشورهای مختلف جهان حضور دارند که به انتقال دانش و تکنولوژی به صنایع ایران کمک خواهند کرد.
وی نمایشگاه AMB  را بزرگترین نمایشگاه فلزکاری ایران معرفی کرد و افزود:  در این نمایشگاه سعی بر آن است تا ارتباط نزدیکی بین صنایع ماشین کاری ایران و دیگر نقاط جهان برقرار شود تا ضمن انتقال تکنولوژی نیازهای اساسی ماشین سازی ایران بر طرف شود.
در ادامه شیروی مدیر کل دفتر صنایع فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزاری این دوره نمایشگاه را سخت تر از 2 دوره قبلی دانست و افزود: به خاطر خروج امریکا از برجام و ایجاد فشارهای سیاسی به ایران ما نگرانی هایی برای برگزاری موفق این رویداد داشتیم اما امروز شاهد حسن نیت اروپا در مواجه با ایران هستیم.
 وی حرکت در جهت تولید محصولات به روز با هزینه تولید کمتر را نیاز صنایع ایران دانست و خاطر نشان کرد: برای این منظور نیاز به ماشین الات به روز داریم و امیدواریم از این نمایشگاه استفاده مناسب در جهت نو سازی صنایع ایران انجام گیرد.
 آریستو پولنداکوف سفیر بلغارستان به عنوان نماینده اتحادیه اروپا برگزاری این نمایشگاه را در این زمان مثبت ارزیابی کرد و افزود: بین المللی شدن شرکت ها و دسترسی به بازار های جهانی کمک بزرگی به اقتصاد کشورهای مختلف است و اتحادیه اروپا هم این روند را در ایران دنبال می کند.
وی اظهار داشت: در این نمایشگاه اخرین دست آورد های صنعتی و ماشین سازی را در ایران به نمایش در آمده اند و هدف از این نمایشگاه حمایت از شرکت های ایرانی و کمک به بین المللی شده انها است.
سفیر بلغارستان خروج امریکا از برجام را غیر قابل قبول عنوان کرد و افزود: اتحادیه اروپا به دنبال ساختن راه حل های مطمئن در شرایط کنونی است تا به وسیله انها فشار از شرکت های ایرانی برداشته شود و بتوانند طبق پروتکل های بین المللی  در بازار های جهانی تجارت کنند.
در ادامه محمد رئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر افتاب نمایشگاه ها را فرصتی برای گفتگو بین فعالین اقتصادی دانست و بیان داشت: ما انتظار داریم شرایط فعلی حاکم بر جهان زود گذر باشد و در آینده حل و فصل شود اما هرگز فراموش نخواهیم کرد در این شرایط سخت اتحادیه اروپا در کنار ایران بود.
وی به مشارکت کننده های نمایشگاه AMB  توصیه کرد برنامه های بلند مدت برای حضور در ایران داشته باشند و چرا که شرایط سیاسی بین المللی به زودی به حالت نرمال برخواهد گشت.
در پایان پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و اروپا روابط تجاری بین ایران و اروپا را طولانی و عنوان کرد و خاطر نشان کرد در سالهای اخیر به دلایل سیاسی حجم مبادلات بین ایران و اروپا کاهش یافت اما پس از برجام رقم مبادلات از 14 میلیارد یورو به 22 میلیارد یورو افزایش پیدا کرد.
وی ایران را کشور با قابلیت های بلقوه صنعتی شدن عنوان کرد و ادامه داد: منابع انسانی و منابع معدنی و دیگر امکانات ایران، این کشور را بسیار مستعد برای صنعتی شدن کرده است و کشور های اروپایی نیز این مطلب را می دانند و این دلیل جهش فوق العاده مبادلات تجاری ایران و اروپا بعد از برجام بود.
سلطانی برای شرکت اروپایی آرامش، امنیت و رفاه و برای شرکت های ایرانی صلح، امنیت و بالندگی را آرزو کرد و نوید داد بسیاری از شرکت های اروپایی دفتری را برای بررسی همکاری با شرکت های ایرانی اختصاص داده اند که این مسئله می تواند امیدواری های بسیاری را به بخش های تجاری و فعالان اقتصادی بدهد.
وی همچنین به سفر هفته آینده رییس جمهوری ایران به کشورهای سوئیس و اتریش با همراهی هیئت تجاری بخش خصوصی اشاره کرد که نشان دهنده عزم ایران و اتحادیه اروپا برای گسترش تعاملات است.
شایان ذکر است سومین نمایشگاه بین المللی ماشین ابزار و صنایع فلزکاری AMB Iran 2018 همه روزه از ساعت 10 تا 17 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: