کد خبر: ۶۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
آیفون 2 میلیون تومان ارزانتر می شود
قیمت سرسام آور این روزهای ارز باعث افزایش قیمت گوشی ها خصوصا در رده پرچم داران شده است. در این گزارش قصد داریم تا نگاهی داشته باشیم به قیمت گوشی ها در اولین روز ورود به بازار ایران تا کنون.
شمارش معکوس برای کاهش قیمت گوشی ها در بازار
قیمت سرسام آور این روزهای ارز باعث افزایش قیمت گوشی ها خصوصا در رده پرچم داران شده است. در این گزارش قصد داریم تا نگاهی داشته باشیم به قیمت گوشی ها در اولین روز ورود به بازار ایران تا کنون. امیدواریم با اولتیماتوم مسئولان به وارد کنندگان و تنظیم بازار در روزهای آینده قیمت گوشی ها به حالت اولیه بازگردد.
وزیر ارتباطات با تشریح جزئیات نخستین برخورد با واردکنندگان متخلف موبایل، گفت: یک شرکت 20 هزار آیفون وارد کرده که 15 هزار تای آن را دومیلیون تومان گران‌تر فروخته و 5 هزار گوشی را احتکار کرده است. حالا و با اعلام این خبر بسیاری منتظرند تا ببینند این اقدام باعث ارزان شدن گوشی و به ویژه کاهش 2 میلیون تومانی آیفون در بازار می شود یا خیر؟
محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشریح جزئیات نخستین برخورد با واردکنندگان متخلف موبایل گفت: اولین بازرسی تعزیراتی از یکی از شرکت‌های وارد کننده تلفن همراه صورت پذیرفت.
وی در پیغامی توئیتری نوشت: شرکت مزبور حدود 20 هزار گوشی آیفون وارد کرده که 15 هزار تای آن را یکجا و با دومیلیون تومان گرانتر از معمول به یک شرکت واگذار کرده و 5 هزار گوشی را در انبار موجود داشته است.
دیروز وی از تشکیل اولین جلسه کارگروه مستندسازی‌ تخلفات رخ داده نیز با حضور نماینده تعزیرات خبر داده بود.
امروز نیز سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیحات بیشتری درباره برخورد با اولین شرکت متخلف دریافت کننده ارز دولتی، گفته: این شرکت 22 میلیون یورو ارز با نرخ دولتی را خارج کرده است. این شرکت گوشی تلفن همراه خاصی را خریداری کرده و در داخل با ارز 8 هزار تومانی به فروش رسانده است.
وی گفت: در مجموع 35 شرکت با ارز 4200 تومانی اقدام به خرید کالا کرده‌اند که کالاها را بعد از ورود به کشور بر اساس ارز 8 هزار تومانی به فروش رساندند؛ تعدادی ارز را دریافت کرده و کالایی وارد نکردند، تعدادی هم کالای خریداری شده را احتکار کرده‌اند.
مردم نیز برای مردم اطلاع از گران‌فروشی احتمالی انجام شده می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری *7777# و استعلام شماره سریال موبایل مطلع شوند که این گوشی با استفاده از ارز 4200 تومانی وارد شده یا خیر و اگر گوشی را با قیمت نجومی خریداری کردند از طریق تعزیرات پیگیری کنند که چرا کالا با قیمت گران‌تر فروخته شده است.
حالا و با اعلام این خبر بسیاری منتظرند تا ببینند این اقدام باعث ارزان شدن گوشی و به ویژه کاهش 2 میلیون تومانی آیفون در بازار می شود یا خیر؟
قیمت سرسام آور این روزهای ارز باعث افزایش قیمت گوشی ها خصوصا در رده پرچم داران شده است. در این گزارش قصد داریم تا نگاهی داشته باشیم به قیمت گوشی ها در اولین روز ورود به بازار ایران تا کنون. امیدواریم این روند افزایشی با اولتیماتوم مسئولان به وارد کنندگان و تنظیم بازار در روزهای آینده ادامه پیدا نکند و قیمت گوشی ها به حالت اولیه بازگردد.
Samsung Galaxy S9
S9 در اولین روز فروش با قیمت 4 میلیون و 200 هزار تومان وارد بازار ایران شد. این قیمت تا حدود یک ماه پیش تقریبا ثابت ماند تا اینکه با افزایش قیمت ارز قیمت این گوشی هم اکنون 6 میلیون و 900 هزار تومان است.
Samsung Galaxy S9+
S9+ نیز که تقریبا از اواخر سال 96 وارد بازار ایران شد قیمتی حدود 5 میلیون و 300 هزار تومان داشت. اما در حال حاضر قیمت این گوشی حدود 8 میلیون تا 8 میلیون 300 هزار تومان شده است.
Samsung Galaxy Note 8
Note 8 حدودا خرداد ماه سال گذشته با قیمت 4 میلیون تا 4 میلیون و 200 هزار تومان وارد بازار ایران شد اما در حال حاضر این گوشی حدود 6 میلیون و 500 هزار تومان در بازار فروخته می‌شود.
LG V30
پرچم دار ال جی نیز اواخر سال 96 با قیمت 4 میلیون و 200 هزار تومان در بازار فروخته شد اما این گوشی نیز هم اکنون با قیمت 5 میلیون تا 5 میلیون 200 هزار تومان فروخته می‌شود.
Huawei Mate 10
در میان پرچم داران برند‌های مختلف میت 10 کمترین افزاریش قیمت را داشته و قیمت 2 میلیون 700 هزار تومان آن در آبانماه 96 به 3 میلیون تا 3 میلیون 100 هزار تومان در حال حاضر رسیده است.
Apple iPhone 8
قیمت نسخه 64 گیگابایتی این محصول از 4 میلیون و 500 هزار تومان در مهرماه 96 به حدود 6 میلیون تومان رسیده است.
Apple iPhone 8 Plus
آیفون 8 پلاس نسخه 64 گیگابایتی در اوایل ورودش به بازار ایران قیمتی حدود 5 میلیون 400 هزار تومان داشت و اکنون با قیمتی حدود 7 میلیون تومان به فروش می‌رسد.
Apple iPhone X
عجیب ترین قیمت گوشی ها در زمان ورودشان به بازار ایران متعلق به گوشی آیفون 10 اپل بوده است. این گوشی در زمان ورود با قیمت 16 میلیون تومانی به فروش رسید و بعد از چند روز قیمت آن به 7 میلیون و 500 هزار تومان کاهش یافت و اکنون نسخه 64 گیگابایت آن با قیمت حدود 8 میلیون و 600 هزار تومان فروخته می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: