کد خبر: ۶۲۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
فاطمه ذوالقدر
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی

حادثه‌ی سهمگینی همچون هفتم تیر ١٣٦٠ که در آن واقعه تلخ، آیت‌الله دكتر بهشتی و ٧٢ تن از فرزندان معنوي امام (ره) به شهادت رسیدند، به‌طور طبیعی ضربه مهلکی را به پیکره نهال نوپای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران وارد کرد و منافقین این انتظار را داشتند که این اتفاق منجر به شکست انقلاب اسلامی شود اما به برکت خون ٧٢ تن و ديگر شهدا، اتحادی مضاعف در پیکره ملت و مسئولین پدیدار شد و انقلاب اسلامی را درمسیر حقیقی، واقعی و صحیح خود ثابت قدم نگاه داشت.
‎آنچه که از آن حادثه دلخراش و هوشیارکننده صدر انقلاب، مطرح است برگزاری مراسم، یادبود و آیین هایی است که همگی کاملا رسمی و با کمترین حضور مردم و جوانان برگزار می شود. حال آنکه این سالگردها و یادبوها باید به انديشه متفكر و انديشمندي  عالیقدر همچون شهید دكتربهشتی كه امام(ره) در مورد ايشان فرمودند «بهشتي يك ملت بود» ، بپردازد و اهداف و رویکردهایی که در آن اثناء برای تعالی و رشد و توسعه انقلاب اسلامی ایران به کار می بستند را به مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان و نسل امروز معرفی نمايد تا جدایی گزینی که مدنظر دشمنان این انقلاب است در افکار و اندیشه ها ایجاد نشود و همه این باور راداشته باشند که تروریسم و منافقین هیچگاه این ملت را به حال خویش رها نخواهند کرد و هر روز با حربه ای جدید اصول نظام و اندیشه های آن و ملت را نشانه خواهند گرفت.
‎مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند «حادثه شهدای هفتم تیر ١٣٦٠ نشان داد که ضربه‌های سهمگینی از این قبیل هم حتّی نمی‌تواند به استحکام بنای جمهوری اسلامی ایران که بر ایمان و حضور مردم تکیه کرده است، خللی وارد کند. این حادثه، حادثه کوچکی نبود. چنین حادثه‌ای در هر نقطه دنیا کافی است برای فرو ریختن یک نظام. این همه اشخاص مؤثر، مهم، خوش فکرو مبارز به دست جنایتکار تروریست ها در یک لحظه از بین بروند و نظام آن را تحمل کند و از آن، وسیله‌ای برای استحکام هر چه بیش تر خود به وجود بیاورد. این چیز شگفت آوری بود. این برکت حضور و ایمان مردم، به برکت استحکام ساخت درونی نظام اسلامی بود و به فضل پروردگار، همیشه همین طور خواهد بود».
‎این حادثه به طور آشکار قدرت و رسوخ انقلاب اسلامی را در اعماق جامعه برای دشمنان به تصویر کشید و آنها پی بردند که برخوردهای خشن با انقلاب اسلامی، نتیجه‌بخش نیست و امروز شاهد آنیم که دشمن با بهره گیری از جنگ نرم و ابزارهای تهاجم فرهنگی و ترور شخصيت درصدد هستند که اندیشه ها، باورها، ارزشها و عقاید این مردم را به  چالش بکشند.ایستادگی و استقامت در عرصه جنگ نرم کاملاً متفاوت از جنگ سخت است چراکه در جنگ سخت اولین شلیک گلوله و تعرضی همگان را آگاه می کند اما در جنگ نرم ممکن است مردم در بازه زمانی طولانی گرفتار جنگ نرم باشند و متوجه آن هم نشوند و دشمن با تصرف مغزها و دلها و با اهداف غیر مستقیم در كنار نبرد اقتصادي و راه انداختن جنگ رواني ، فروپاشي و استقلال  کشور را نشانه رود، امروز درکنار نشانه گیری غرضمندانه فرهنگ  و اجتماع، اقتصاد کشور را نیز در تیر رأس اعمال محدودیت و فشار خود قرارداده اند و جنگ اقتصادی و رواني گسترده اي را به راه انداخته که هیچ چیز جزء خودباوری، ایمان و استقامت و باز گشت به خويشتن و آرمان هاي صدر انقلاب از سوي مسئولين و مردم ، نمی تواند یارای مقابله و  عبور از این گردنه سخت باشد. یقیناً همکاری و همراهی مسئولین درکنار مردم می تواند در تداوم ارزش های انقلابی در بین مردم هرچه بیشتر موثرو کارآ باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار