کد خبر: ۶۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
سود 300 درصدی شرکت های واردکننده خودرو!
با اعلام این ممنوعیت اکنون بازار در شوک و سردرگم است و بسیاری معتقدند این محدودیت به یک زلزله قیمتی و سونامی دوباره گران شدن قیمت خودروهای وارداتی خواهد انجامید.
زلزله در بازار خودروهای وارداتی + آخرین قیمت
با مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، از ابتدای تیر ماه واردات بیش از ۱۴۰۰ قلم کالای لوکس و غیرضروری از جمله خودرو ممنوع شد. با اعلام این ممنوعیت اکنون بازار در شوک و سردرگم است و بسیاری معتقدند این محدودیت به یک زلزله قیمتی و سونامی دوباره گران شدن قیمت خودروهای وارداتی خواهد انجامید.
آنان با اشاره به تجربه بسته شدن سایت ثبت سفارش در سال گذشته و رشد ناگهانی قیمت خودروها در بازار معتقدند در روزهای آینده هم دوباره باید منتشر موج تازه گرانی خودروهای وارداتی باشیم.
هر چند در این میان رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در خصوص ممنوعیت واردات خودرو و تاثیر آن بر قیمت خودروها در بازار معتقد است : این موضوع ممکن است در دراز مدت بر قیمت خودروها تاثیر گذار باشد اما در حال حاضر به صورت مقطعی تاثیری بر بازار ندارد.
سعید موتمنی تصریح کرد : از تیر ماه سال گذشته که سایت ثبت سفارش بسته شد محدودیت واردات خودرو به وجود آمد و واردکنندگانی که تا آن زمان خودرو وارد کرده بودند خودروها را نگه داشته و با قیمت روز به فروش رساندند همچنین از دی ماه سال گذشته که سایت ثبت سفارش باز شد فقط حدود 3 هزار دستگاه خودرو وارد کشور شد یعنی واردات خودرو عملا از سال گذشته متوقف شده است.
وی در ادامه تصریح کرد : واردکنندگان رسمی در ماه های گذشته فقط خودروها را پیش فروش کرده و خودرویی به مشتریان تحویل نداده اند لذا ازدحامی که در این نمایندگی ها شاهد هستیم به علت عدم عمل به تعهدات است که در برخی موارد شرکت ها تعهدات مربوط به سال 95 خود را هنوز عملی نکرده اند.
موتمنی خاطر نشان کرد : قرار بود نمایندگی های رسمی واردات ، شرایطی را ایجاد کنند که شرکت های صادر کننده خودرو به ایران همان خودروها را به صورت CKD در ایران تولید کنند و ضمن ایجاد اشتغال ، خودروها را با قیمت مناسب به دست مشتری برسانند اما متاسفانه این شرکت ها فقط به واسطه گری پرداختند.
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران افزود : شرکت های وارد کننده خودرو بدون به کارگیری سرمایه خود فقط پیش فروش کردند و گاهی از پیش فروش تا دریافت خودرو 3 سال به طول می انجامد لذا این شرکت ها عملا کار مفیدی انجام نمی دهند و واردات به این سبک و سیاق فقط به نفع واردکنندگان است و به ضرر مردم و کشور است.
موتمنی اذعان داشت : چنانچه واردکنندگان به جای اینکه 2 دستگاه خودرو ثبت نام کنند و 10 دستگاه را در بازار آزاد بفروشند، با سرمایه خود خودرو وارد کرده و سپس خودروها را به فروش برسانند ، نه تنها حاشیه بازار ایجاد نمی شود بلکه خودرو با قیمت مناسب به دست مشتری می رسد.
وی با اشاره به ایجاد حاشیه بازار توسط این شرکت ها گفت : اگر ثبت نام این شرکت ها را بررسی کنیم گاهی اختلاف قیمت 300 میلیونی وجود دارد و در مواردی خودروها را با سود 200 یا 300 درصدی به فروش می رسانند. این شرکت ها حتی خدمات پس از فروش مطلوبی به مشتریان خود ارائه نمی دهند و در بیشتر مواقع حتی قطعات مورد نیاز را وارد نکرده اند.
وی تاکید کرد : در شرایط فعلی کشور این نوع واردات وجود نداشته باشد بهتر است و از نظر بنده ممنوعیت واردات در حال حاضر کار درستی است چرا که طی فرآیند واردات خودرو باید با قیمت خوب به دست مشتری برسد نه اینکه فقط جیب عده ای پر شود.
پیش بینی این کارشناس بازار خودرو هر چند از احتمال افزایش قیمت خودروهای وارداتی در آینده خبر می دهد اما شواهد و گزارش ها از سطح بازار نشان می دهد از همین حالا قیمت اکثر خودروهای وارداتی به صورت محسوسی افزایش داشته است.
در ادامه آخرین قیمت خودروهای وارداتی را در بازار مشاهده می کنید:

زلزله در بازار خودروهای وارداتی + آخرین قیمت


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار