کد خبر: ۶۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
بانک مرکزی و مجلس مانع معامله حواله‎های سکه شدند
در حالی که قرار بود معامله حواله‌های پیش فروش شده سکه طلا با هماهنگی بانک مرکزی از امروز(یکشنبه) در بورس انجام شود، این اتفاق در روزجاری عملی نشد.
چرا سکه به بورس نرسید؟
در حالی که قرار بود معامله حواله‌های پیش فروش شده سکه طلا با هماهنگی بانک مرکزی از امروز(یکشنبه) در بورس انجام شود، این اتفاق در روزجاری عملی نشد.
طرح پیش فروش سکه از بهمن پارسال تا اواسط اردیبهشت امسال در حالی در راستای ایجاد تعادل قیمت سکه از جانب بانک مرکزی انجام شد که بر اساس این طرح 7.6میلیون سکه(معادل 60 تن طلا) پیش فروش شد.
در این راستا قرار بود با توجه به تداوم التهابات فعلی بازار سکه طلا، بانک مرکزی با همکاری سازمان بورس اوراق و بهادار از امروز(یکشنبه) امکان عرضه تمامی حواله‌های پیش فروش شده را در بورس فراهم کند که معامله حواله‎های سکه در بورس به تعویق افتاد.
بر این اساس یک مقام آگاه در گفتگو با خبرنگار تسنیم با اعلام این خبر گفت: در حالی بانک مرکزی در اعلان خود در مقطع زمانی پیش فروش این سکه‌ها اعلام کرده بود که خریداران سکه‌های پیش فروش شده از پرداخت مالیات معاف هستند که حالا متولیان بانک مرکزی در آستانه آغاز معامله حواله‎های سکه در بورس خواستار دریافت مالیات از این معاملات شده‌اند.
وی با تاکید بر این که این خواسته بانک مرکزی به نوعی بدعهدی تلقی می‌شود افزود: از سوی دیگر به تازگی برخی نمایندگان مجلس نیز به دنبال تصویب طرح دو فوریتی هستند که بر اساس آن تنها 10 قطعه سکه به متقاضیان طرح پیش فروش سکه تحویل داده شود که این موضوع نیز به مانعی برای معامله حواله‎های سکه در بورس تبدیل شده است. ضمن این که این تصمیم نمایندگان مجلس در بازار آزاد نیز می تواند به التهاب بیشتر بازار سکه و افزایش قیمتها بینجامد.
این گزارش می افزاید: در حالی زیرساخت‌های انجام معاملات حواله‎های سکه‌های پیش فروش شده در بورس کالای ایران به طور کامل مهیا و فراهم است که شنیده می‌شود وزیر اقتصاد نیز به دنبال حل این مشکل می‌باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر: