کد خبر: ۶۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
ورود رئیس جمهور به آشفته بازار خودروهای داخلی و وارداتی
رئیس‌جمهوری به وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد تا ظرف ۱۵ روز موضوع تخلف در واردات خودروی خارجی و نیز توزیع خودرو توسط خودروسازان داخلی را بررسی و هر گونه تخلف را صریحا به مردم و دستگاه قضایی اعلام نماید.
ضرب‌الاجل ۱۵ روزه روحانی برای شریعتمداری
رئیس‌جمهوری برای معرفی متخلفان واردات غیرقانونی و یا توزیع در صنعت خودرو ضرب‌الاجل تعیین کرد.
رئیس‌جمهوری به وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد تا ظرف ۱۵ روز موضوع تخلف در واردات خودروی خارجی و نیز توزیع خودرو توسط خودروسازان داخلی را بررسی و هر گونه تخلف را صریحا به مردم و دستگاه قضایی اعلام نماید.
در پی تخلف اعلام شده از سوی مراجع نظارتی مبنی بر ثبت سفارش و واردات بیش از ۶۴۰۰ خودرو از مسیرهای غیر قانونی، و همچنین دریافت گزارشهایی مبنی بر نارضایتی مردم و مصرف کنندگان از نحوه توزیع و یا قیمت گذاری محصولات خودروسازان داخلی؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور ضمن تاکید بر لزوم شفافیت و مقابله با هر گونه فساد، به دکتر شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد تا ظرف ۱۵ روز هر دو موضوع را بررسی و چنانچه هر گونه تخلفی صورت گرفته، متخلفان را هر چه سریعتر به مردم و دستگاه قضایی معرفی کند.
ویزر صنعت و معدن و تجارت روز گذشته در نشست خبری خود در مورد بازار ملتهب خودرو و افزایش بسیار زیاد قیمت برخی خودروها، بیان کرد: ما نمی‌توانیم در معامله مردم با مردم ورود و نظارت کنیم، اما در مورد کارخانه و فروشنده می‌توانیم نظارت را در دستور کار قرار دهیم. بازار آزاد از طرق مختلف به فروش مشغول است و ما نمی‌توانیم به معامله فرد با فرد ورود کنیم، چرا که این مساله به بازار مربوط نمی‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: خودروساز تا جایی که بتواند تولید و عرضه می‌کند، اما نمی‌تواند بیش از ۲۴ درصد رشد داشته باشد بنابراین قیمت‌ها با خرید و فروش مردم با مردم افزایش می‌یابد. اگر یک خودروساز بیش از قیمت مصوب فروشی را انجام داد، رسانه‌ها نام آن خودروساز را مطرح کرده و آبرویش را ببرند.

وی همچنین در خصوص هک شدن سایت وزارت صنعت و مسائل مطرح شده در خصوص ثبت سفارش خودرو تاکید کرد: به هیچ وجه وزارت صنعت هک شدن سایت ثبت سفارش را رد نکرده است. در حالیکه ۶۴۸۱ خودرو غیرقانونی وارد کشور شده این رقم توسط مراجع قضایی ۵۰۰۰ خودرو اعلام شد. ما هیچ نظر منفی روی این مسئله نداریم و  عقلمان پاره سنگ برنمی دارد و خودمان نیز تخلف را شناسایی کرده و آی پی های مربوطه را به دستگاه های نظارتی ارائه کردیم.

شریعتمداری ادامه داد: اگر فردی دستگیر شده است که ارتباطی با داخل دارد باید مشخص شود و تا آخرین لحظه با متخلفان ثبت سفارش واردات خودرو برخورد خواهیم کرد، این در حالی است که عمل وزیر ارتباطات خوب نبود و باعث به هم ریختگی بازار شد؛ کار خوبی نبود که من آن را تکرار کنم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار