کد خبر: ۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۶
رادیو ملی آمریکا نوشت: مشاهده آثار تحریم ها در فروشگاهی بزرگ و مدرن در شمال تهران دشوار است، مغازه ها پر از لوازم است و کافی شاپ ها مملو از جوانان است. آخرین وسایل الکترونیکی غربی مثل ایفون و آیپد در این کشور موجود و در دسترس است.
به گزارش انتخاب، اما در گفتگو با طبقه ی متوسط ایران جنبه های دیگری از وضعیت اقتصادی روشن می شود. آنها می گویند که از افزایش ناگهانی قیمت ها در دو سال گذشته رنج دیده اند.
 
در مغازه ای کوچک، نانوایی در حال پخت نان های داغ برای مردم است. یک مشتری می گوید: تحریم ها نوع خرید ایرانیان را تغییر داده است،  قیمت ها هر چه باشد، خوراک ضروری باید خریده شود و از لوزام غیرضروری باید چشم پوشی کرد.
 
سعید لیلاز می گوید: اقتصاد ایران در دو سال گذشه به شدت ضربه دیده که ناشی از عوامل مختلف است. ریال ایران نیز 80 درصد ارزش خود را از دست داده است.
 
وی افزود: ما در وضعیت خوبی نیستیم.
 
این اقتصاددان اضافه کرد: از ماه ژانویه که توافقنامه ژنو منعقد شد، اقتصاد کشور در حال احیا مشاهده می شود و تورم از 45 درصد به 27 درصد رسیده است.
 
وی ادامه: این چیزی است که مردم در زندگی هر روزه ی خود مشاهده می کنند.
 
آلکس وطنکا یک تحلیلگر امور ایران در واشنگتن می گوید: پرزیدنت روحانی به منظور حل مشکلات اقتصادی انتخاب شد.
 
وی می افزاید: ایران برای بهبود اقتصادش باید به صادرات نفت و تجارت با دیگر کشورها ادامه دهد.
 
دکتر شهریار خاطری که یک جانباز شیمیایی دوران جنگ است می گوید:  داروی های اصلی برای بیمارانی که نیاز به پیوند قرنید و مشکل ریوی دارند در دو سال گذشته نایاب بوده است.
 
وی می افزاید: اما اکنون یافتن داروها البته نه همه ی آن ها آسان است اما با این حال تمام مشکلات حل نشده است.
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار