کد خبر: ۶۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد
معاونان وزیر راه و شهرسازی خواستار مشارکت بیشتر و حضور مردم در نشست های کارشناسی بررسی وضعیت بافت های نابسامان شهری در خانه های گفتمان شهر شدند.

ارائه گزارش حاشیه‌نشینی به رهبرانقلابمعاونان وزیر راه و شهرسازی خواستار مشارکت بیشتر و حضور مردم در نشست های کارشناسی بررسی وضعیت بافت های نابسامان شهری در خانه های گفتمان شهر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در نخستین جلسه شورای راهبردی نهاد گفتمان شهری که با حضور محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در محل خانه گفتمان شهری (خانه وارطان) برگزار شد، با تأکید بر اهمیت تداوم رویکرد ایجاد نهادهای گفتمان در سطح شهرهای کشور بیان کرد: من در تمامی سفرهای استانی خود در راستای وظیفه شرکت بازآفرینی شهری ایران جهت ارتقای توانمندی‌های اقتصادی و اجتماعی و ترویج این مسئله بین مردم می‌بیینم که راه‌اندازی نهادهای گفتمان در هرمنطقه‌ای به نحوی دچار مشکل است به همین دلیل قصد داریم اتفاقی بیفتد مسیر اجرایی این هدف در نقاط مختلف تسهیل شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های ۶ بعدی برنامه ملی بازآفرینی شهری تحت عنوان توان‌افزایی محلات بیان کرد: با توجه به مطالعات انجام شده مسئله آسیب‌های اجتماعی یکی از ابعاد بسیار مهم این برنامه به شمار می‌رود که حتی از جانب نگاه حاکمیتی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از این روز هر سه ماه یک بار شورای اجتماعی کشور از سوی نهاد رهبری برگزار و مسائل متعدد این آسیب‌ها از جنس طلاق، اعتیاد، پرخاش‌گری و ... مورد بررسی قرار می‌گیرد، مسئله‌ای که ما نیز به دلیل تأثیر مستقیم بر جامعه هدف در کنار برنامه بازآفرینی به آن توجه کرده و در این رویکرد اقداماتی را برای آن تعریف کرده‌ایم.وی افزود: در این راستا اماکن و نهادهایی را در برنامه‌ریزی خود تعیین و مشخص کردیم تا مکانی برای گفت وگو و رفع مشکلات در مسیر پیش‌رویمان باشد، نهادهایی که در من در سفرهای استانی می‌بینیم همگی در مراحل ساخت، مرمت و یا اتمام و برگزاری جلسات هستند.


نام:
ایمیل:
* نظر: