کد خبر: ۶۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
نعیمه اشراقی نوه امام بعد از انتشار تصویرش در خودروی BMW در گفتگویی توضیحاتی درباره سبک زندگی‌اش ارائه داده است. تسنیم در گزارشی به این مسئله و حاشیه های آن پرداخته است.
گزارش تسنیم از حاشیه های انتشار یک عکس ویژه + عکس
نعیمه اشراقی نوه امام بعد از انتشار تصویرش در خودروی BMW در گفتگویی توضیحاتی درباره سبک زندگی‌اش ارائه داده است. تسنیم در این گزارش نگاهی به مواضع حاشیه‌ساز وی پرداخته است.

این خبرگزاری می نویسد: انتشار عکسی از  نعیمه اشراقی با واکنش‌‌ کاربران فضای مواجه شده است. در تصویر منتشر شده از اشراقی، وی در حال گرفتن عکس سلفی از خودش است و در تصویری که از عینک دودی‌اش دیده می‌‌شود، فرمان خودرویی  لوکس و گران قیمتی قابل مشاهده است.

  

نعیمه اشراقی نوه دختری امام خمینی (ره) است که بعضا با اقداماتی همچون انتشار تصویر اخیر باعث ایجاد حواشی حول خانواده اشراقی‌ها می‌شود. شوهر وی محمدحسن طاهری اصفهانی نام دارد که فرزند امام جمعه مستعفی اصفهان آیت‌الله طاهری اصفهانی است.

حاشیه سازی‌های نعیمه اشراقی در فضای مجازی  چندان  تازگی نداشته و مسبوق به سابقه است. وی  در فروردین سال 93  در یک گروه مجازی بیش از 100 نفره  که اکثریت آن را خبرنگاران و روزنامه‌نگاران رسانه‌های مختلف تشکیل می‌دادند،  ضمن تمسخر یکی از احکام اسلامی نوشته بود "حکم پیامبر اسلام بی‌ حکمت نیست، چراکه اگر مردی 4 زن داشته باشد، هووها می‌توانند باهم پاسور بازی کنند!"



پیش‌تر نیز مطالبی منسوب به نعیمه اشراقی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک منتشر شده بود که حاوی مطالب سخیف و وهن‌آمیز درباره امام راحل و خانواده معظم شهدا بود؛ مطالبی که مورد اعتراض شدید اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران قرار گرفت و موجب شد نعیمه اشراقی صفحه خود در این شبکه اجتماعی را تعطیل کند.

فرزند شهید همت در واکنش به این  یادداشت توهین‌آمیز نوشته بود "اولین چیزی که با مطلب زشت ایشان به ذهن می‌رسد، این است که وقتی بچه‌های این مملکت در زیر گلوله و بمب و خمپاره تکه‌تکه می‌شدند، رهبری که خیلی از آن "فرزندان ایران" به فرمان او راهی جبهه شده بودند، داشته در مورد ایشان و خانواده آن سربازان، شوخی‌های زشت می‌کرده!!!!! این چیزی‌است که مطلب اشراقی به هر ذهنی تزریق می‌کند. آیا چنین کاری تیشه‌زدن به ریشه افکار و شخصیت امام خمینی نیست؟ ایشان نمی‌فهمد با چنان مطلبی تا چه حد وحشتناکی، بنیانگذار جمهوری اسلامی را زیر سؤال برده و خوار و کوچک کرده؟"

نعیمه اشراقی پیشتر نیز در گفتگو با سایت جماران، با بیان اینکه استفاده از چادر برای کسی که فعالیت اجتماعی می‌کند، پوشش سخت و نامناسبی است زیرا عملا یک دست را از او گرفته است، گفته بود "به چادر علاقه ندارد و چادر در خانواده‌اش، مسئله‌ای سمبلیک است."

نعیمه و زهرا اشراقی در یک قاب

نعیمه اشراقی درباره عکس جدید منتشر شده از او در فضای مجازی که سوار بر BMW است در گفتگوی با روزنامه هفت صبح گفته "سوار ماشین شدن که دلیل نمی‌شود حتما آن ماشین مال خود آدم باشد. آدم ممکن است سوار ماشین دوستش شود. این افراد خیلی به دنبال این هستند که بگویند خانواده امام خیلی لاکچری زندگی می‌کنند...!"

وی در ادامه به مسئله نیاوران‌نشینی خانواده امام هم اشاره و گفته است "ما بخاطر مسائل حفاظتی نیاوران نشین شدیم. اول انقلاب که امام به جماران آمدند بخاطر تهدیدهایی که امام را می‌کردند که نوه‌ها‌یتان را می‌دزدیم، می‌کشیم و نامه‌های تهدید‌آمیز می‌آمد امام گفتند همه خانواده من در حیطه امنیتی باشند... امام یک روز خانواده را جمع کردند و گفتند من اگر یکی از این دخترها که ناموس من هستند بدزدند واقعا ضربه می‌خورم و مسئولان نباید اجازه دهند همچین اتفاقی بیفتد."

این گفته نعیمه اشراقی از امام راحل در جایی نقل نشده و باید راستی آزمایی شود اما قطعا در صورت راست بودن این صحبت‌ها، شرابط دهه شصت و زمان حیات امام راحل با امروز تفاوت زیادی کرده و برای مسائل امنیتی لازم نیست حتما افراد در نیاوران زندگی کنند.

برخی دیگر از منسوبان امام خمینی نیز در سالهای اخیر با اظهار نظرات عجیب خود حاشیه‌هایی را ایجاد کرده‌‌اند. زهرا اشراقی در گفت‌وگویی که در سال 92 با بخش فارسی زبان روزنامه الشرق الاوسط عربستان داشت، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به صدای خواننده‌های زن گوش می‌دهد یا خیر؟ گفته بود "بله، ولی نمیشه گفت که گوگوش رو دوست دارم. چون سر و صدا میشه. ولی خب آره صدای هایده را دوست دارم؛ به نظرم هایده اعجوبه موسیقی ایران بوده..."

آخرین حاشیه‌، مراسم عمامه‌گذاری ویژه احمد خمینی فرزند سید حسن خمینی بود که با واکنش تند فعالان فضای مجازی رو‌به رو شد. بسیاری این اقدام را خلاف سنت مرسوم عمامه‌گذاری در حوزه ندانستند و به این شیوه معمم شدن اعتراض کردند. 

به باور کارشناسان، برخلاف برخی منسوبان امام که همواره دنبال حاشیه‌سازی هستند، اشخاصی همچون سید علی خمینی و مرتضی اشراقی در طول این چندسال همواره از حاشیه‌ها دورمانده و مواضع انقلابی داشتند اما در مقابل اینها، اظهارات افرادی چون نعیمه اشراقی موجب شده تا مردم نسبت به برخی منسوبان امام راحل و نحوه زندگی امام دچار شبهاتی شوند.

منبع : تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر: