کد خبر: ۶۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸
رییس کمیته شوراها و شهرداری های مجلس شورای اسلامی از برگزاری کنگره بین المللی شهر هوشمند (ISC 2018)" با شرکت 10 کشور پیشگام در حوزه فناوری اطلاعات خبر داد.
برگزاری کنگره بین المللی شهر هوشمند با شرکت 10 کشورخانم دکتر پروانه مافی رییس کمیته شوراها و شهرداری های مجلس شورای اسلامی از برگزاری کنگره بین المللی شهر هوشمند (ISC 2018)" با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان برنامه و بودجه کشور ، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت ورزش و جوانان، وزارت جهاد کشاورزی و دانشگاه های معتبر کشور و با شرکت10 کشور پیشگام در حوزه فناوری اطلاعات نظیر ایتالیا، اسپانیا، یونان، کره جنوبی... با هدف بررسی مدل های مختلف ایجاد یک شهر هوشمند مطابق با شهرهای هوشمند دنیا نظیر بارسلون 24 مرداد ماه سال 97 به همت دانشگاه شهید بشتی در مرکز همایش های بین المللی این دانشگاه خبر داد.

وی ادامه داد: بر پایی این کنگره که در آن نخبگان و متخصصان ملی و بین المللی این حوزه  با سخنرانی و ارائه راهکار های عملی و  برگزاری کارگاه های آموزشی ، نشست های  تخصصی و پنل هایی با موضوعات مانند مدیریت شهر هوشمند، آینده شهر و ارتباط آن با هوشمند سازی، بهداشت هوشمند و... می تواند مردم و مسئولین را با ضرورت، دستاورد ها و راهکار های  ایجاد شهر هوشمند آشنا کند و قدم بزرگی در نیل به این هدف باشد.
رییس شورای راهبردی کنگره فناوری هوشمند با اشاره به اینکه ساخت یک شهر هوشمند به عنوان استراتژی برای کاهش مشکلات ایجاد شده  توسط رشد جمعیت شهری و شهرنشینی در حال ظهور می باشد اعلام کرد نمایندگان  مجلس با برنامه ریزی و تصویب قوانین جدید نقش مهمی در روند هوشمند سازی دارند و حضور مدیران ارشد کشور در این همایش و بهره مندی از تجربیات صاحبنظران از کشور های پیشگام در حوزه ایجاد شهر هوشمند نظیر ایتالیا، اسپانیا، یونان، کره و ... می تواند کمک شایانی به تحقق این مهم نماید.
وی بیان کرد: شهر هوشمند شهری است که با مدیریت بر ابزار ها، داده ها و اطلاعات الکترونیکی شرایط بهینه مصرف را برای مردم آن شهر فراهم         می کند .
نماینده مردم تهران از ضرورت های ایجاد اقتصاد پایدار و هوشمند را داشتن زیر ساخت و ارتباط هوشمند،حمل و نقل شهری هوشمند و دولت و شهروند هوشمند دانست و ادامه داد مشکل عمد ه ای که داریم اول نگاه سنتی مسئولین به شهر هوشمند است که تغییر در این حوزه را بسیار محدود و کم کرده  و مشکل دوم مقاومت مردم در مقابل تغییراتی است که شهر هوشمند ایجاد می کند. 
وی افزود: برای حل این مشکل می بایستی اطلاعات مهم در اختیار مسئولین قرار گیرد و مفهوم شهر هوشمند و مزایای آن به خوبی برای ایشان تبیین گردد که به نظر ارائه مدل های موفق شهر هوشمند که یکی از اهداف اصلی این کنگره می باشد می تواند کمک شایانی به این موضوع نماید.در ارتباط با مردم نیز باید گفت می بایستی تدابیری اندیشیده شود که ارگان های مرتبط با فرهنگ سازی نظیر آموزش و پرورش و صدا و سیما با آموزش درست و ارائه برنامه های مناسب اگاهی و امادگی لازم را در مردم برای پذیرش این تغییرات مهیا نمایند.
وی تصریح کرد: یکی از برنامه های حائز اهمیت این رویداد تهیه بسته های سیاسی است که حاصل نظرات و راهکار های کاربردی در زمینه تحقق شهر هوشمند توسط اساتید و متخصصین بر جسته داخلی و خارجی می باشد که جهت بهرمندی به دولت و مجلس ارسال خواهد گردید.
وی گفت: از مهم ترین دستاورد های یک شهر هوشمند کاهش مصرف انرژی، کاهش الودگی و افزایش سرعت و دقت در خدمات رسانی می باشد که شهر های بزرگ کشور نیاز اساسی به آن دارند و این کنگره ی جهانی را می توان اتفاقی مثبت در رسیدن به این اهداف قلمداد نمود که حضور شرکت های معتبر خارجی در این عرصه نظیر Libelium ، AOC ،IASP ، Marchingenio Yoboto  ، Vodafon و ...  در همین راستا می باشد.
وی در آخر افزود: در پایان این همایش گواهینامه های بین المللی از جمله گواهی نامه شهر هوشمند(2018  (ISC از سوی Mr.Miquel Estape  معاون دولت باز اسپانیا و گواهینامه 8 ساعته حضور به شرکت کنندگان اعطا می گردد و از علاقمندان خواست برای حضور و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی این کنگره به آدرس WWW.ICTECHI.COM   مراجعه نمایند.

نام:
ایمیل:
* نظر: