کد خبر: ۶۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
یکی از دغدغه‌های نمایندگان فعال در صنعت بیمه، موانع موجود در بخش فرهنگ‌سازی بیمه در کشور است که فروش محصولات بیمه را کاهش می‌دهد. به علت آشنایی محدود بسیاری از اقشار جامعه با مفهوم بیمه مشکلات دیگری همچون عدم درک نیاز مشتری، انتقال صحیح مفاهیم بیمه‌ای و ایجاد حس اعتماد در مشتریان بر سر راه نمایندگان بیمه وجود دارد.
ارتقای بازاریابی و فروش با توانمندسازی نمایندگان محقق می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، در همین راستا با جناب آقای حسین خادم نمایندگی مشهد مقدس، به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه شرح آن را می‌خوانید:
با توجه به وقوع حادثه آتش‌سوزی در بازرگانی شعبانی شهر مشهد مقدس، شما به عنوان نماینده بیمه سرمد در این استان چه اقداماتی را در راستای تسریع در پرداخت خسارت انجام نمودید؟
صبح روز حادثه، آقای رسولی ریاست شعبه رضوی و آقای صدیقی‌کیا نمایندگی کد 1389 بیمه سرمد به منظور ارائه گزارش اولیه خسارت در محل واقعه حاضر شدند، فردای همان روز نیز تیم ارزیابی و کارشناسی بیمه سرمد به سرپرستی حسین قربانی، مدیریت بیمه‌های اموال به دستور دکتر اسماعیل دلفراز، مدیرعامل شرکت، در راستای تحقق اهداف بیمه سرمد در حوزه مشتری‌مداری، جلب رضایت بیمه‌گذاران و رسیدگی و پرداخت خسارت در کوتاه‌ترین زمان به بیمه‌گذاران در محل حادثه حضور یافتند و برآورد اولیه میزان خسارت در حدود 27 میلیارد ریال تخمین زده شد و گزارشی از آن تهیه شد. در این بازدید تیم کارشناسی ارزیاب بیمه مرکزی از جمله ارزیاب موجودی، ارزیاب ساختمان و تاسیسات، تیم بیمه سرمد را همراهی کردند.
در این گزارش مورد بیمه انبار و نمایشگاه بزرگ بازرگانی شعبانی که فروشگاه لوازم PVC و بهداشتی ساختمانی، لوله، شیرآلات و... را دارد، بررسی و بر اساس شواهد موجود علت حریق اتصالی برق عنوان شد، سپس مقرر شد مبلغ خسارت بلافاصله پس از تکمیل مدارک و مستندات توسط بیمه سرمد پرداخت شود.
عملکرد تیم ارزیابی و خسارت بیمه سرمد در این حادثه چگونه بوده است؟
حضور به موقع تیم ارزیاب در کمترین زمان ممکن بسیار اثرگذار بود، به طوری که روند پرداخت خسارت بلافاصله در دست بررسی قرار گرفت.
از آغاز فعالیت بیمه سرمد تاکنون، متقاضیان خرید بیمه‌نامه در استان محل فعالیت شما، تا چه اندازه با خدمات بیمه سرمد و توانمندی‌های این شرکت آشنا شده‌اند؟
باتوجه به اینکه بیمه سرمد نسبت به سایر شرکت‌های بیمه، سابقه فعالیت کمتری دارد و این ذهنیت در بین اقشار جامعه وجود دارد که هرچه سابقه شرکت بیمه بیشتر باشد، به‌طبع خدمات‌دهی بهتری انجام خواهد شد، ما باید با توجه به نوپا بودن این شرکت مزیت رقابتی خوبی را نسبت به شرکت‌های دیگر داشته باشیم تا بتوانیم این خلاء را پوشش دهیم.
من به عنوان یک نماینده از خانواده بزرگ بیمه سرمد در حد توان خویش به عنوان برند شرکت تلاش خواهم کرد؛ اما به نظر می رسد باید بیشتر در حوزه تبلیغات از طریق رسانه‌های مختلف فعالیت داشته باشیم.
از نظر شما نمایندگان چه گام‌هایی را برای رشد فرهنگ بیمه‌ای می‌توانند بردارند؟
چالش اصلی صنعت بیمه کشور، بحث اعتمادسازی و فرهنگ‌سازی است. مسئله این است که باید سطح اعتماد عمومی نسبت به شرکت‌های بیمه افزایش یابد.
نمایندگان، کارگزاران بیمه و بازاریابان آنها، شبکه فروش صنعت بیمه را تشکیل می‌دهند و در حقیقت بازوان اجرایی شرکت‌های بیمه برای فروش به شمار می‌آیند. توانایی و بالندگی شبکه فروش، شکوفایی فروش از لحاظ کمّی و کیفی را به دنبال دارد و ضعف آن نیز موجب افت کیفیت در عرضه بیمه خواهد شد.
در همین راستا، در قدم نخست، اطلاعات بیمه‌ای حرف اول را می‌زند که بستر آن در مطالعات و آموزش‌های پیاپی است. همچنین توجه به اخلاق حرفه‌ای، مهم‌ترین زمینه‌ساز رشد یک نماینده خواهد بود؛ در نتیجه نمایندگان می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در رشد فرهنگ بیمه‌ای داشته باشند.
استراتژی بیمه سرمد، فروش بیمه‌های زندگی است؛ اما این بیمه‌نامه‌ها هنوز جای خود را در میان خانواده‌های ایرانی باز نکرده‌اند، شما در عرصه فروش بیمه‌های زندگی، چه چالش‎هایی را تجربه کرده‌اید؟
هنوز خانواده‌های ایرانی، تمایل چندانی به خرید بیمه‌های اختیاری ندارند. از نظر آنها خرید بیمه‌نامه زندگی، هزینه‌ای غیرضروری است؛ از مهمترین دلایلی که افراد به واسطه آن از خرید بیمه‌های زندگی منصرف می‌شوند، نداشتن اطلاعات کافی و عدم آگاهی از مزیت‌های خرید این بیمه‌نامه‌هاست. آنها هنوز شرکت‌های بیمه را مانند بانک‌ها امن و سودآور برای سرمایه‌گذاری تلقی نمی‌کنند.
برنامه‌های آموزشی که بیمه سرمد برای ارتقای دانش نمایندگان در نظر گرفته را تا چه اندازه در پیشرفت کاری خود موثر می‌دانید و چه خلاءهایی را در این زمینه احساس می‌کنید؟
موضوع آموزش کاملا حیاتی است؛ چرا که رابطه مستقیم با افزایش کارایی شبکه فروش دارد. خوشبختانه بیمه سرمد با بهره‌گیری از رویکرد نوین آموزش از این لحاظ نسبت به سایر شرکت‌های بیمه جایگاه مناسبی دارد. باتوجه به این‌که بیمه سرمد نوپاست، تداوم این آموزش‌ها باعث به ر‌وز شدن اطلاعات نمایندگان و آگاهی نسبت به اطلاعات بیمه‌ای به ویژه در دانش بازاریابی می‌شود. اگر شرکت بیمه بتواند در طول سال، چندین دوره آموزشی برای رشته‌های مختلف بیمه‌ای دایر کند، رشد هر چه بیشتر نمایندگان را شاهد خواهیم بود.
از نظر شما بهترین روش برای آموزش و افزایش مهارت‌های شبکه فروش چیست؟
برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت آنلاین و مداوم و همچنین کلاس‌های حضوری برای تمامی رشته‌ها از جمله افزایش مهارت شبکه فروش و مسابقه‌های فروش در رشته‌های مختلف، راهکارهایی است که در این خصوص پیشنهاد می گردد.
چه برنامه‌هایی را برای بهبود فعالیت‌های خود مد نظر دارید؟
شناساندن بیمه سرمد به مردم با پشتوانه بانک صادرات ایران در کنار فروش انواع بیمه‌نامه و آشنایی و فروش هرچه بیشتر بیمه‌های زندگی، از جمله اهداف اصلی این نمایندگی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: