کد خبر: ۶۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد:
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از ثبت درخواست بخشودگی جرائم بیمه‌ای بیش از ٥٠ هزار کارگاه در سطح کشور خبرداد و گفت: از طرح بخشودگی جرائم بیمه‌‌ای کارفرمایان خوش حساب استقبال خوبی شده است.
استقبال کارفرمایان از قانون بخشودگی جرائم بیمه ای

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر سید تقی نوربخش در سفر به استان کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به کارگاه‌های مشمول بخشودگی؛ اظهار داشت: ٥٠ هزار کارگاه در سطح کشور مشمول بخشودگی جرائم بیمه شده‎اند.

وی با اشاره به اینکه پنج هزار کارگاه در استان کرمان مشمول بخشودگی جرائم بیمه ای شده‌اند؛ افزود: از قانون بخشودگی جرائم بیمه‌‌ای کارفرمایان خوش حساب در سطح کشور استقبال خوبی شده است.

دکتر نوربخش یادآورشد: این قانون مزیت خوبی را در اختیار کارفرمایان قرار داده است تا بتوانند بدهی‌های خود را پرداخت کنند و بار هزینه‌های مالی خود را پایین بیاورند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان یکی از اقداماتی است که در سال جاری سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از تولید به ویژه تولید داخلی انجام داده است.

دکتر نوربخش با اشاره به نتیجه اجرای چنین طرح‌هایی در اشتغال پایدار و بهبود کسب و کار در کشور؛ خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی اقدامات موثری از جمله بخشودگی جرائم، مشوق های اشتغال ، به کارگیری نیروهای تحصیل کرده و بازرسی یک ساله از دفاتر قانونی انجام داده است که مجموع این اقدامات سبب ثبات شغلی و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

علی حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان در این بازدید با اشاره به اینکه پنج هزار کارگاه در سطح استان شامل بخشودگی جرائم شده‌اند؛ گفت: حدود ٢٠٠ میلیارد تومان بدهی کارگاه‌های مشمول بخشودگی جرائم در سطح استان تعیین تکلیف شده که ٧٠ میلیارد تومان آن شامل طرح بخشودگی شده است.

وی از افزایش ٣,٥ درصدی بیمه شدگان در استان کرمان نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: در استان کرمان ١٠٨ هزار خانوار مستمری بگیر وجود دارد که این سازمان ماهیانه مبلغ ١٣٠ میلیارد تومان کمک‌های کوتاه مدت و بلندمدت به مستمربگیران پرداخت می‌کند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی و اداره آب فاضلاب، شرکت زغال سنگ و سازمان اتوبوسرانی بیشترین جرایم بیمه‌ای داشته‌اند که شامل بخشودگی جرائم شدند.

وی از وجود یک میلیون و ٤٠٨ هزار نفر بیمه شده در استان کرمان که ٤٤ درصد از جمعیت استان را تحت پوشش قرار می دهد خبرداد و از کارفرمایان خواست تا با پرداخت به موقع اقساط خود تامین اجتماعی را در انجام تعهدات یاری کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: