کد خبر: ۶۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
فهرست واردکنندگان خودرو با دلار دولتی منتشر شد
با اعلام فهرست دریافت کنندگان دلار 4200 تومانی اگر این اتفاق با پیگیری های مسئولان نهادهای نظارتی رخ دهد بازار در روزهای آینده با موج ارزانی حداقل 20 تا 30 درصد قیمت خودروهای وارداتی مواجه می شود که می تواند نخستین نشانه ساماندهی به وضعیت موجود باشد.
احتمال کاهش 30 درصدی قیمت خودروهای وارداتی
بانک مرکزی در ادامه انتشار فهرست شرکت‌هایی که از ابتدای سال جاری، پس از ثبت سفارش در سامانه سازمان توسعه تجارت، ارز به نرخ رسمی دریافت کرده‌اند و نیز در راستای شفافیت اطلاعاتی، اسامی و اطلاعات مربوط به واردکنندگان خودرو را منتشر می‌کند.
به گزارش تجارت آنلاین، پس از انتشار اولین فهرست کالاهای دریافت‌کننده ارز رسمی از سوی بانک مرکزی در تاریخ دهم تیرماه، امروز دومین لیست که مربوط به واردکنندگان خودرو بود از سوی این بانک منتشر شد.
بانک مرکزی به شرکت‌های واردکننده که از سوی دستگاه‌های ذیربط معرفی و تشریفات قانونی ثبت سفارش را انجام می‌دهند، ارز مورد نیاز را تخصیص می‌دهد و تامین می‌کند.  
گفتنی است در ستاد اقتصادی دولت مقرر شده است بانک مرکزی با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط و مسئول، نسبت به انتشار فهرست دریافت کنندگان ارز رسمی اقدام کند.
بر این اساس در ادامه انتشار نخستین فهرست شرکت‌های دریافت کننده ارز توسط بانک مرکزی در روز یکشنبه دهم تیرماه، فهرست زیر که حاوی میزان تامین ارز رسمی برای واردات خودرو می باشد و از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار قرار گرفته ست، منتشر می‌شود.
این اقدام وزارت صنعت و معدن و بانک مرکزی در راستای شفاف سازی صورت می گیرد و می توان دست واردکنندگانی را که به بهانه گران شدن نرخ ارز قیمت خودروهای وارداتی را به صورت نجومی افزایش دادند رو کنند و آنان مجبور شوند قیمت ها را با دلار 4200 تومانی محاسبه کنند نه دلار 6 هزار تومانی.
اگر این اتفاق با پیگیری های مسئولان نهادهای نظارتی رخ دهد بازار در روزهای آینده با موج ارزانی حداقل 20 تا 30 درصد قیمت خودروهای وارداتی مواجه می شود که می تواند نخستین نشانه ساماندهی به وضعیت موجود باشد.
متاسفانه نیم نگاهی به روند افزایش قیمت خودروهای وارداتی نشان می دهد در چند ماه گذشته قیمت خودروهای خارجی تا 50 درصد افزایش داشته است که بیش از آنکه متاثر از یک عامل واقعی باشد ناشی از سوداگری و سودجویی واردکنندگانی است که خودرو را با ارز 4200 تومانی وارد کرده و به نرخ دلار 6000 هزار تومانی فروخته اند.
در ادامه لیست دریافتی های واردکنندگان خودرو با دلار دولتی را مشاهده می کنید:

احتمال کاهش 30 درصدی قیمت خودروهای وارداتی


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار