کد خبر: ۶۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴
آنچه از چشم بینندگان تلویزیونی دور مانده است
فارغ از نتایج رقابت های جام جهانی همیشه لحظاتی در فستیوال فوتبالی وجود دارد که با لنز تیزبین عکاسان ورزشی شکار شده و تا سالها در اذهان هواداران باقی می ماند. در ادامه تعدادی از بهترین عکس های جام جهانی را می بینید:
فارغ از نتایج رقابت های جام جهانی همیشه لحظاتی در فستیوال فوتبالی وجود دارد که با لنز تیزبین عکاسان ورزشی شکار شده و تا سالها در اذهان هواداران باقی می ماند.

به گزارش "ورزش سه"، جام جهانی 2018 روسیه با حذف تیم های بزرگ در حال جریان است و طی بازی هایی که تاکنون انجام شده شاهد اتفاقات جالبی بوده ایم. تماشای صحنه های خاص این رقابت ها از لنز دوربین عکاسان خالی از لطف نیست. در این گزارش بهترین عکس های جام 21 را با هم مرور خواهیم کرد. صحنه هایی که حاکی از لحظات شادی آفرین و غم انگیز بازیکنانی است که با آرزوهای بزرگ به روسیه آمده بودند.

 


مارادونا همیشه مارادوناست، چه وقتی بازیگر است و چه وقتی سرمربی. او حتی وقتی به عنوان یک توریست در جام جهانی حاضر می شود، همه نگاه ها را به خود جلب می کند. هیجان، عصبانیت و شادی های او همیشه متمایز از دیگران است چون او ذاتاً مارادوناست و مالک واقعی پیراهن شماره 10

 

 


رونالدو بعد از شروع خوب در دیدار مقابل پرتغال همه هواداران خود را امیدوار به درخشش کرد تا شاید بعد از مدتها شاید کسب عنوان آقای گلی جام جهانی توسط یک پرتغالی باشیم. اما ناکامی های او از دیدار مقابل ایران آغاز شد. خراب کردن پنالتی مقابل بیرانوند و ناکامی در مصاف با اروگوئه وداع زودهنگامی برای رونالدو در پی داشت.

 

 


فرانسه با درخشش ستاره هایش حالا در قد و قواره های یک مدعی ظاهر شده و آنها را باید تیمی یک دست دانست. فرانسه با برتری مقابل آرژانتین خط و نشان جدی برای سایر تیم ها کشید تا همه نگاه ها را به خود جلب کند. خروس ها می خواهند بعد از 20 سال جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

 

 

بی شک مسی بزرگترین بازنده جام بود، بعد از اینکه او آرژانتین را در جام جهانی برزیل یک تنه به فینال برد تصور بر این بود با درخشش این فوق ستاره آبی و راه راه پوشان لااقل به جمع چهار تیم برتر جام راه پیدا کنند. اما آنها بعد از صعود سخت از گروه شان مقابل فرانسه زانو زدند تا مسی احتمالاً آخرین جام جهانی را با تلخی به پایان برساند.

 

 


کره ای ها هرچقدر در دو بازی اول خود در جام جهانی بد بودند، در دیدار آخر دست به کاری بزرگ زدند و قهرمان دوره قبل را به زانو درآوردند. آنها با شکست دو بر صفر آلمان جشن بزرگی در روسیه به پا کردند اما در بازگشت به کشورشان به تخم مرغ مورد استقبال قرار گرفتند.

 

 


لویز سوارز روزهای خوبی را با اروگوئه تجربه می کند و تا اینجای کار یکی از بهترین های تیمش بوده است. او با گلزنی در این جام حالا گلزنی در دو جام جهانی متوالی را تجربه کرده و می خواهد یک بار دیگر با اروگوئه به جمه چهار تیم برتر جهان برسد.

 

 

 

مدت زمان خوشحالی های آرژانتینی ها در جام 21 خیلی کوتاه بود، شاید به اندازه چند دقیقه در هر بازی. برد دشوار برابرنیجریه تنها دلخوشی هواداران آرژانتین در این جام بود تا آنها امیدوار به تمدید ویزای خود در روسیه باشند اما باخت مقابل فرانسه مسی و یارانش را به خانه فرستاد.

 


یکی از تضادهای جام در تقابل دو مهاجم پرتغال و اروگوئه رقم می خورد. جایی که ستاره اینتری در قامت یک برنده مقابل فوق ستاره رئالی دوشادوش هم از زمین خارج می شوند. اروگوئه با کاوانی آرزوهای پرتغال و رونالدو را بر باد داد.

 

 


کیلیان امپاپه بی شک پدیده جام جهانی روسیه است. کسی که بعد از چند دهه موفق به تکرار رکورد پله اسوطره فوتبال جهان شده است. بازیکن زیر ۲۰ سالی که در جام جهانی ۲ گل زده و حالا ستاره خروس ها در پی فتح جام بعد از ۲۰ سال است.

 

 


کمتر کسی فکر می کرد بازی افتتاحیه با گلباران شدن اولین نماینده آسیا توسط میزبان جام جهانی همراه شود. شلیک های روسیه یکی پس از دیگری به تور دروازه عربستان می چسبید تا شاهزاده عربستانی در کنار پوتین احساس حقارت بیشتری داشته باشد. این عکس مربوط به شلیک دیدنی پاول کلوین می شود که یکی از زیباترین گلهای بازی افتتاحیه را به ثمر رساند.

 

 


شروع خوب کریسیتین رونالدو در جام ۲۱ با دبل این فوق ستاره در مصاف با اسپانیا همراه شد. رونالدو در نبرد با ستاره های لالیگا فوق العاده بود اما هرچه از جام گذشت شاهد افول او بودیم. شاید دیدار با اسپانیا تنها نمایش دلپذیر رونالدو در این جام بود و او اینگونه به خوشحالی پرداخت.

 

 

 

مسی و یارانش در مصاف با فرانسه هرچه دویدند به پای فرانسوی ها نرسیدند. آنها بعد از دریافت گل با زحمت به بازی برمی گشتند اما مسی نتوانست فرشته نجات تیمش شود. او آخرین تجربه جهانی اش را پشت سر گذاشت و هرگز نتوانست با بازوبند کاپیتانی تیمش جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

 

 


فیلیپه کوتینیو که امید گلزنی برزیلی ها در جام ۲۱ به شمار می رود با گلزنی مقابل سویس جام را با گل آغاز کرد و امیدوار است در نهایت بتواند لذت بالابردن جام قهرمانی را تجربه کند. او بعد از این گل هنوز شادی بعد از گل دیگری را به نمایش نگذاشته و می خواهد در مصاف حساس تیمش برابر مکزیک نامش را در فهرست گلزنان ثبت کند.

 

 


هیروینگ لوزانو بازیکن ارزشمند مکزیک با گلی که مقابل آلمان در بازی اول تیمش به ثمر رساند خالق اولین شگفتی جام شد تا زمینه حذف ناباورانه شاگردان یواخیم لو فراهم شود. مکزیک با اعتماد به نفس بازیکنانش حالا به مرحله حذفی جام جهانی و دیدار با برزیل رسیده است.

 

 


هری کین که فصل موفقی را با تاتنهام در لیگ جزیره پشت سر گذاشتُ در ربازی اول تیمش مقابل تونس دبل کرد و در دیدار دو با پاناما موفق به ثبت هت تریک شد تا حالا با ۵ گل بهترین گلزن جام لقب بگیرد. او آرزوهای بزرگی در انگلیس در سر دارد. رسیدن به فینال جام جهانی بعد از دهه های متمادی رویای بسیاری از فوتبال دوستان بریتانیایی است.

 

 


دیدار بلژیک و پاناما و مصاف لوکاکو و فیدل اسکوبار صحنه های جالبی داشت. این مهاجم و مدافع بارها بر سر تصاحب تو\ با یکدیگر به رقابت پرداختند و حتی در دعا برای موفقیت تیم شان با هم جدال نزدیکی داشتند.

 

 


ژاپن تنها نماینده آسیایی بود که موفق به صعود از گروه خود شد. کواشیما دروزاه بان این تیم نیز نقش مهمی در نتجیه گیری چشم بادامی ها داشت و با عملکرد خوبش بارها منجی تیمش شد. او در مصاف با کلمبیا تنها یک گل دریافت کرد تا ژاپنی ها جام را با برد آغاز کنند. تنها گل کلمبیا در این دیدار تنها چند سانتی متر فراتر از دستان کاواشیما بود.

 

 


دیدار ایران و اسپانیا تا سالها از خاطر فوتبال دوستان پاک نخواهد شد. به خصوص لحظه گل سعید عزت اللهی که در نهایت توسط داور بازی مردود اعلام شد. ضربه مهار نشدنی سعید از بین پاهای دخیا به تور دروازه اسپانیا چسبید و برای لحظاتی ماتادورها اینطور مغموم و حیران دست های خود را به نشان تسلیم بالا بردند. اما حیف ...

 

 


آرژانتین و کاوایرو مقابل کرواسی زخمو های عمیقی خوردند. سه گل کروات ها آبی پوشان آرژانتینی را به شدت تحقیر کرد. حسرت گلر آرژانتین بعد از گل اول ربیچ تلخ و جانکاه بود. نمایش ضعیف کاوایرو او را در بازی های بعدی تیمش به نیمکت ذخیره ها تبعید کرد.

 

 


توقعات از نیمار بسیار بالاست و او سنگینی بار انتظارات هواداران برزیل را به خوبی حس می کند. شاید برای همین بود که بعد از گلزنی او در دقایق پایانی دیدار با کاستاریکا اینطور شاهد اشک های بی امانش بودیم. گلزنی در دقیقه ۹۸ و تثبیت برد برزیل نیمار را آنقدر احساساتی کرد که تصویربرداران برای شکار اشک هایش تا این به او نزدیک شوند.

 

 


روس ها تا اینجای کار میزبان شایسته ای بوده اند و بازی های در خور توجهی را به نمایش گذاشته اند. اما ماجرای نشان دادن عقاب دو سر در شادی های بعد از گل توسط شکیری کلید خورد و حالا شنید می شود نوادگان تزارها به دلیل این شادی گل توسط فیفا جریمه شده اند.

 

 


مانشافت در جام ۲۱ تنها یک بار طعم برد را چشید و آن هم مقابل سوپد به لطف گل دقایق پایانی تونی کروس. او مانند بسیاری از هم تیمی هایش برای این بازی انرژی زیادی به خرج داد و حتی برای حفظ برتری لگد جانانه ای نیز از بازیکن حریف دریافت کرد اما در نهایت آلمان با اکتفا به همین یک برد بزرگترین بازنده جام لقب گرفتند.

 

 


هواداران پاناما یکی از خوشحال ترین هواداران حاضر در روسیه بودند. آنها که برای اولین بار طعم حضور در جام جهانی را می چشیدند در مجموع با متحمل شدن ۳ باخت و دریافت ۱۰ گل ۲ گل نیز به ثمر رساندند تا اندک هواداران خود را اینمچنین خوشحال کنند.

 

 


یری مینا مهاجم کلمبیا یکی از بهترین های تیمش مقابل لهستان بود. لهستانی که هرگز نتوانست با لواندوفسکی نمایش شایسته ای داشته باشد. یری مینا با \رواز بلند خود و با ضربه سری زیبا اولین تیمش مقابل لهستان را به ثمر رساند تا در برد سه بر صفر تیمش سهیم باشد.  
 

 


 

پاپولینیو که فصل موفقی درلالیگا به همراه بارسلون تجربه کرد یکی از سورپرایزهای ترکیب برزیل در جام جهانی بود و علی رغم فیزیک کوچکی که نسبت به مدافعان حریف در دیدار با صربستان داشت گل اول تیمش را با ضربه ای چیپ و به زیبایی به تور دروازه چسباند.

 

 


یوسف سابالی در هر سه دیدار سنگال برای تیمش به میدان رفت و با کسب ۴ امتیاز در نهایت موفق به صعود از گروه خود نشد. سابلی و هم تیمی هایش تنها شکست خود را در بازی آخر و مقابل کلمبیا متحمل شدند و تنها در همین دیدار در گلزنی ناکام بودند.

 

 


پرو با قبول دو باخت مقابل دانمارک و فرانسه امیدهای خود را برای صعود از گروه از دست داد. آنها در دیدار آخر مقابل استرالیای حذف شده ۲ بر صفر برنده شدند و تلخ ترین برد خود را جشن گرفتند. گل های پائولو گوئررو و آندره کاریو هرگز برای صعود از گروه و حضور در جمع تیم های برتر جام ۲۱ کافی نبود.

 

 


روس ها میزبان شایسته ای برای جام جهانی بوده اند و با اراپه بازی های خوب خود حالا به جمه ۸ تیم برتر دنیا راه یافته اند. شاگردان چرچسف با برتری مقابل اسپانیا در ضیافت پنالتی ها اینطور برای صعود به مرحله بعد خیز برداشتند.

 

 

کسپر اشمایکل فرزند برومند پیتر اشمایکل دروزاه بان  افسانه ای منچستریونایتد و دانمارک یکی از بهترین های تیمش در این جام بود. او در دیدار با کرواسی یک پنالتی در جریان بازی و دو پنالتی در ضیافت آخر بازی دفع کرد اما اینها برای موفقیت تیمش کافی نبود و در نهایت کروات ها به مرحله بعد راه یافتند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار