کد خبر: ۶۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
یک کارشناس خواستار شد:
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: دولت باید حدود ۶۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت شده به واردکنندگان خودرو که متعلق به بیت‌المال هست را از این شرکت‌ها بازپس بگیرد.
پول مردم را از واردکنندگان خودرو بازپس بگیرید
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: دولت باید حدود ۶۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت شده به واردکنندگان خودرو که متعلق به بیت‌المال هست را از این شرکت‌ها بازپس بگیرد.
امیرحسن کاکایی اظهار کرد: انتشار لیست شرکتهای دریافت کننده ارز ۴۲۰۰ تومانی دولتی نشان داد که حدود ۶۰۰ میلیارد تومان یارانه از سوی دولت به واردکنندگان خودرو پرداخت شده است.
وی ادامه داد: این در حالی است که سوابق شرکت‌های واردکننده خودرو نشان می‌دهد که برخی از این شرکتها یا از تحویل خودروهای وارد شده از این محل به مشتریان خودداری کرده یا این خودروها را با نرخ ارز آزاد عرضه خواهند کرد.
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت افزود: بنابراین دولت باید به سرعت وارد عمل شده و اشتباه پیشین را جبران و ۶۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداختی را از شرکتهای واردکننده خودرو بازپس بگیرد.
کاکایی تصریح کرد: اگرچه با توجه به شرایط فعلی اقتصادی، دولت به درستی واردات خودرو را از ابتدای تیر ماه متوقف کرد اما باید مراقبت شود که همچون ماجرای واردات غیرمجاز بیش از ۶۴۰۰ خودرو، واردکنندگان باز هم اقدام به واردات غیرقانونی خودرو نکنند.
به گزارش ایسنا، بانک مرکزی چند روز پیش لیست شرکتهای واردکننده خودروی دریافت‌کننده ارز ارزان دولتی را منتشر کرد. براین اساس با توجه به تفاوت نرخ ارز دولتی و آزاد، حدود ۶۰۰ میلیارد تومان یارانه در قالب ارز دولتی به واردکنندگان خودرو پرداخت شده است.
براساس لیست منتشره از سوی بانک مرکزی گذشته از وزارت بهداشت که از ارزان ارزان دولتی برای واردات آمبولانس استفاده کرده، شرکت‌های رامک خودرو، بهمن موتور، یاران خودروی الوند، ابراهیمی شادمان محمد، ایران خودرو دیزل، جهان نوین آریا، ایرتویا، نادران کار موتور، کوشا خودرو نگین، آرین موتور پویا، نگین خودرو، نوشه تجارت سپهر، پاکرو سبز قشم، ماموت خودرو، ایمن تجارت جام جم، آرین موتور تابان، آپام خودروی الوند، نگین خودرو، آژمان نگین کارا، ملینا تجارت آرکا و کرمان موتور دریافت‌کننده ارز دولتی برای واردات خودرو هستند.
طبق اعلام رییس انجمن واردکنندگان خودرو، برند خودروهای وارد شده با ارز دولتی نیز شامل برندهای نیسان، میتسوبیشی، رنو، سانگ‌یانگ، دی‌اس، هیوندای، تویوتا، هاوال و فولکس‌واگن بوده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار