کد خبر: ۶۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
قحطی خریدار در بازار کساد!
تجارت آنلاین: امروز در نخستین روز هفته در مقایسه با هفته گذشته قیمت اکثر خودروهای بالای 50 میلیون تومانی کاهش داشته و چند مورد محدود گران شدن برخی مدل ها به خودروهای ارزان قیمت بازار تعلق دارد.
سقوط دسته جمعی قیمت خودروهای داخلی در بازار + جدول
هفته دوم تابستان برای بازار خودرو برخلاف گرمای محسوس هوا، هفته ای سرد است و بنا به اظهارنظر فعالان، بازار در رکود کامل به سر می برد.
به گزارش تجارت آنلاین، این رکود البته در حالی اتفاق می افتد که به نسبت هفته قبل امروز قیمت اکثر خودروهای داخلی با ریزش و کاهش چشمگیری همراه بوده که بعد از موج گرانی های اخیر کمی تعجب برانگیز است. هر چند بسیاری این اتفاق را ناشی از تاثیر کمپین هایی نظیر "نه به خرید" می دانند اما برخی منابع از اتفاقی دیگر در بازار حکایت دارند.
آن طور که فعالان بازار عنوان می‌کنند، طی چند روز گذشته، برخی مراکز خرید و فروش خودرو پلمب شده‌اند. گویا این مراکز اقدام به درج آگهی خرید و فروش خودرو با قیمت‌هایی نامتعارف (به‌زعم سازمان تعزیرات)، کرده و در نتیجه حکم به پلمب آنها داده شده است.
دامنه بگیر و ببندها در بازار خودرو البته به نمایندگی‌های رسمی فروش خودرو نیز سرایت کرده، تا جایی که ماموران تعزیرات و بازرسان خودروسازان، با حضور در نمایندگی‌ها خرید و فروش آنها را زیر نظر گرفته‌اند. به گفته برخی از این نمایندگی‌ها، ماموران و بازرسان خواستار فروش محصولات موجود در نمایندگی به قیمت کارخانه شده‌اند.
از سوی دیگر انتشار خبرهایی مبنی بر پیش فروش گسترده خودرو توسط دو خودروساز بزرگ ایران خودرو و سایپا هم در کاهش دسته جمعی قیمت ها و انتظار خریداران برای ارزان تر شدن خودروها در بازار بی تاثیر نبوده است.
بر این اساس آخرین گزارش های میدانی از بازار خودرو حکایت از روند کاهشی قیمت‌ها در بازار و رکود خرید و فروش دارد. البته علی رغم تأکید شرکت‌های خودروساز در عدم فروش کارتکس همچنان برخی از نمایندگی‌ها فروش کارتکسی را انجام می‌دهند. علاوه بر این هنوز میزان عرضه شرکت‌های خودروساز به بازار افزایش پیدا نکرده و همین امراختلاف قیمت محصولات را از کارخانه تا بازار افزایش داده است.
امروز در نخستین روز هفته در مقایسه با هفته گذشته قیمت اکثر خودروهای بالای 50 میلیون تومانی کاهش داشته و چند مورد محدود گران شدن برخی مدل ها به خودروهای ارزان قیمت بازار تعلق دارد. رکورددار بیشترین کاهش قیمت خودرو امروز هم پژو  2008  است که 18 میلیون تومان کاهش قیمت داشته است. بعد از 2008 به ترتیب مزدا با 16 و ویتارا با 12میلیون تومان کاهش قیمت در رده های بعدی ایستاده اند. امروز به ترتیب هایما 9 میلیون تومان ، سراتو 7 میلیون تومان، استپ وی و 207 هر یک 3 میلیون تومان و ساندرو 2 میلیون تومان ارزان تر شده اند.
 میزان کاهش قیمت دیگر مدل های داخلی هم از 1 و نیم تا 500 هزار تومان بوده است و تنها خودروهای گران شده در فهرست امروز برلیانس، تیبا و سورن هستند که هر کدام یک میلیون تومان گران تر شده اند.
علاوه بر این سه مدل جک اتوماتیک 3 و هیوندای آی 20 هم هر کدام 4 و سه میلیون تومان گران شده اند. این افزایش قیمت البته در شرایطی رخ می دهد که بازار در رکود کامل قرار دارد و خریداران هم چنان برای خرید خودرو دست نگه داشته اند و به نوسانات بازار با تردید نگاه می کنند.
در ادامه آخرین قیمت خودروهای داخلی را مشاهده می کنید:
سقوط دسته جمعی قیمت خودروهای داخلی در بازار + جدول
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار