کد خبر: ۶۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
هر قطعه سکه؛۲.۸۴۱.۰۰۰ تومان
بازار سکه و طلا امروز با روند کاهشی قیمت روبرو شدند به طوری که قیمت هر قطعه سکه طلای بهار آزادی در میانه روز 48 هزار تومان کاهش را شاهد بود.
سقوط امپراتوری سکه نزدیک است؟
قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی امروز با کاهشی برابر با 48 هزار تومان به دو میلیون و 841 هزار تومان رسید.

به گزارش خبرآنلاین، بازار سکه و طلا امروز با روند کاهشی قیمت روبرو شدند به طوری که قیمت هر قطعه سکه طلای بهار آزادی در میانه روز 48 هزار تومان کاهش را شاهد بود.

با وجود کاهش قیمت تمام بهار آزادی طرح جدید، سکه بهار آزادی طرح قدیم با افزایش 60 هزار تومانی به 2 میلیون و 684 هزار تومان رسید. نیم سکه نیز با رشد 30 هزار تومانی به یک میلیون و 383 هزار تومان رسید. ربع سکه با کاهش 5 هزار تومانی 717 هزار تومان معامله شد.

بهای هر گرم طلای 18 عیار نیز به 233 هزار و 750 تومان اعلام شد که نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته کاهشی در حدود چهار هزار تومان را تجربه کرده است.

به رغم کاهش قیمت طلا و سکه در بازار قیمت اغلب ارزها رو به افزایش گذاشت. جدول زیر نشان دهنده قیمت ارزها، سکه و طلا در بازار امروز تهران است. 

 

نوسانات قیمت طلا این روزها سبب شده تا خرید و فروش در بازار سکه و طلا به صفر برسد و بسیاری از این اتفاق به عنوان پایان امپراتوری طلا و زمینه سازی برای کاهش چشمگیر قیمت ها و ترکیدن حباب قیمتی سکه به خاطر نبود تقاضای موثر یاد می کنند.

در همین رابطه رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به زیان طلافروشان از نوسان قیمت ها، گفت: رکود در بازار طلا به حدی است که خرید و فروش مصنوعات طلا به صفر رسیده است.

آیت محمدولی با اشاره به رکود موجود در بازار طلا، اظهار داشت: در خصوص خرید و فروش مصنوعات طلا از ابتدای سال در حد صفر بوده است.

وی افزود: با این تعداد طلافروشی‌ای که در کشور وجود دارد، از ابتدای سال 1397 تا به الان خرید و فروشی که باید وجود داشته باشد و از مصنوعات طلا استقبال شود و همکاران ما بتوانند از این خرید و فروش هزینه‌های خود را تامین کنند، وجود نداشته است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران توضیح داد: در این نوسانات قیمت طلا، قدرت تصمیم‌گیری از مردم گرفته شده و نیز از نظر اقتصادی و مالی قدرت خریدشان پایین آمده است. همچنین مردم در مسیری رفتند که طلاهای آب شده یا سکه می‌خرند تا کار اقتصادی کنند.

محمدولی عنوان کرد: از نظر اقتصادی طلافروشان هزینه‌های روزمره خود را نیز نتوانستند تامین کنند.

وی با ذکر این نکته که در حال حاضر حباب سکه در حدود 600 هزار تومان است، تصریح کرد: اگر دادوستد اتفاق بیفتد، برای طلافروشان خوب است و طلافروشان از این افزایش قیمت‌ها و نوسانات زیان دیده‌اند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار