کد خبر: ۶۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
امروز معاملات بورس تهران کم نوسان تر بود و ارزش و حجم معاملات با کاهش مواجه شد و سهم‌های خودرویی بار دیگر با کاهش قیمت مواجه شدند.
کاهش قیمت سهام در بورس تهران
امروز معاملات بورس تهران کم نوسان تر بود و ارزش و حجم معاملات با کاهش مواجه شد و سهم‌های خودرویی بار دیگر با کاهش قیمت مواجه شدند.
امروز بار دیگر فعالان بازار سهام شاهد افت قیمت‌ها در این بازار بودند به طوری که نماگر اصلی ۲۰۰ واحد افت کرد و به رقم ۱۱۰ هزار و ۸۵۱ واحدی رسید.
در بین روزهای اخیر امروز از معدود روزهایی است که نوسان قیمت‌ها در بورس تهران با شیب تندی همراه نیست این در حالی است که در هفته های اخیر قیمت ها با فرا و فرود زیادی همراه بودند و شاخص کل در نتیجه این افت و خیر ها کانال شکنی‌های پی در پی داشت.
شاخص کل هم وزن نیز امروز هم جهت با نماگر اصلی ۷۳ واحد افت کرد و به رقم ۱۸ هزار و ۵۹۲ واحدی رسید در عین حال شاخص آزاد شناور ۵۳۹ واحد افت کرد و تا رقم ۱۲۱ هزار و ۳۶۸ پایین رفت. شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۱۳۱ و ۴۸۱ واحد افت کردند.
صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر و خدمات انفورماتیک امروز بیشترین تاثیر را در نوسانات شاخص‌های بازار سرمایه داشتند، از بین این سهم هاصنایع پتروشیمی خلیج فارس و خدمات انفورماتیک ۱۶۶ و ۶۵ واحد به رشد شاخص‌ها کمک کردند و معدنی و صنعتی گل گهر ۸۲ واحد در افت شاخص تاثیر داشت. همچنین فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه گذاری نفت گاز و پتروشیمی تامین نیز در افت دماسنج بازار تاثیر داشتند.
در بازار نسبتا کم نوسان امروز در گروه محصولات شیمیایی عمده سهم ها با کمتر از ۲ درصد افت یا رشد قیمت همراه شدند. اما در گروه کانه های فلزی بیشتر شاهد افت قیمت ها بودیم.
امروز خودرویی ها نیز با افت قیمت مواجه شدند و در کل بازار بیشتر به سمت اصلاح قیمت ها بود.
ارزش معاملات نیز امروز نسبت به روزهای گذشته کاهش یافت  و رقم ۱۸۶ میلیارد تومان را تجربه کرد. همچنین حجم معاملات به ۸۱۶ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.
از طرفی شاخص کل فرابورس نیز امروز با افت مواجه شد و تا رقم ۱۲۳۹ واحدی افت کرد و ارزش معاملات این بازار نیز رقم ۲۹۵ میلیارد تومان را تجربه کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: